Toon posts:

PIII 550 Katmai, hoe nog verder??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn PIII Katmai 550 @ 632 op een Asus P3BF met 1 reepje 128 MB pc100 met retail PIII koeler. Laatst had ik 'm op 660 (120 FSB) maar hij liep vast in zowel win98 als -2000 :(

Zou het helpen als ik een betere cpu koeler erop zet? (Globalwin VOS32+)of is dit echt de limit?

Volgens Uncle Tom is 640 wel het max voor deze CPU. Hoop dat iemand nog andere ervaringen heeft.

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Een enkele keer wil het nog wel ;'s hoger gaan. Wat in elk geval aan te raden is om 133 Mhz. geheugen te gebruiken. Mijn zwager heeft ook eek Katmai 550, die wil niet stabiel draaien op een hogere snelheid :(

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

Topicstarter
Op hoeveel heeft je zwager hem dan draaien??

Verwijderd

Kijk eens op www.overclockers.com/
Sommigen > 800 mhz!!

Ik denk trouwens dat als je processor wel boot maar vastloopt in windows, je hem met betere koeling makkelijk die snelheid kan laten lopen. Misschien zelfs nog hoger want het verschil tussen zo een standaard koeldingetje en de betere koelers is erg groot.

Verwijderd

nou ik heb een Katmai 600 (B) zo word hij gegeven in sandra .. maar dat ding wil ehct niet overklokken gewoon .. ik heb hem op 672mhz draaien heb heb 1x128mb 133mhz Dana-Elec en 1x64mb 100mhz (geen merk) .. maar hij blijft echt hangen bij 700mhz en FSB wil niet eens hoger terwijl het toch goed geheugen is ik heb een MSI6163pro moederbord .. HELP ME

Verwijderd

hades wrath, hoe loopt ie als je het wit merk dimmetje er uit haalt en de fsb opschroeft??

Rob

Verwijderd

Topicstarter
Heb gister een nieuwe cooler erop gezet en nu draait mijn 550@660 stabiel :), alleen de temp valt een beetje tegen, 48C :(

Al met al heb ik de indruk dat de Katmai niet de ideale CPU is om te tweaken. Op overclockers.com staan er gasten die beweren em op 800 gedraait te hebben, hmmm ik moet het nog zien hoor.
Pagina: 1