php postgresql zoekmachine

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een oplossing om full text search te implementeren. Momenteel gebruik ik tsearch2, echter deze kan alleen door platte tekst heen zoeken (geen html opmaak). Heeft iemand voor mij een oplossing voor tsearch2 of een alternatieve oplossing die onder postgresql werkt? Momenteel heeft mysql een leuke full text search functie, eigenlijk zoek ik net zoiets alleen dan onder postgresql.

In 1 woord, HELP en bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
MySQL's full text search kan ook niet met html-opmaak overweg. Je zult tijdens het indexeren die opmaak weg moeten zien te halen. Dat soort dingen kunnen overigens prima met bijv een trigger of stored procedure in pl/perl.
Evt is er FTI voor PostgreSQL geloof ik, dat op basis van tsearch2 werkt en al bijpassende filters enzo heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door ACM op 04-12-2004 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 12:31
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 23:07:
Ik ben op zoek naar een oplossing om full text search te implementeren. Momenteel gebruik ik tsearch2, echter deze kan alleen door platte tekst heen zoeken (geen html opmaak). Heeft iemand voor mij een oplossing voor tsearch2 of een alternatieve oplossing die onder postgresql werkt?
Je kan een index maken over het resultaat van een functie. Schrijf dus een functie (regex) die alle tags matched (<[^>]+>) en vervangt door een spatie en indexeer het resultaat daarvan.