[ASUS A8V Deluxe WIFI met 3500+ 939] doet helemaal niets

Pagina: 1
Acties:

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
Hallo,

Vandaag heb ik een nieuw systeem aangeschaft
een Asus a8v deluxe mobo
2X 512mb pc3200 kingston geheugen
XFX geforce 6600gt agp
AMD 64 3500+ newcastle.
Thermaltake Purepower 480watt voeding.
Zalmann 7000cu

Mijn probleem is dat als alles netjes aangesloten is en ik de computer aanzet, hij na 1 tel meteen weer uitvalt.

Ik heb nu dus al verschillende dingen geprobeerd om het probleem te achterhalen, mijn vermoeden is dat het aan de processor ligt.

Wat ik heb geprobeerd is alle ide en s-ata apparatuur afgekoppeld daarna alleen mobo videokaart cpu en geheugen geprobeerd. de computer start hierna 1 tel en valt meteen uit

Daarna heb ik geprobeerd 1 geheugen te plaatsen in het 3e geheugen slot (beide modules getest) het zelfde probleem bleef.

Daarna al het geheugen eruit gehaald, moet je minstens beeld krijgen zal je toch zeggen, maar nee computer start 1 tel en valt meteen uit.

Daarna heb ik een andere 350watt voeding geprobeerd die ik nog had liggen, zelfde probleem bleef.

Daarna heb ik de processor eruit gehaald en alleen videokaart en geheugen erin, (op de thermaltake voeding) daarna gestart, de fans van mijn PSU blijven nu draaien. maar krijg geen beeld.

Heb tervegeefs geprobeerd de stock cooler te gebruiken, zelfde probleem bleef dus.
Had op het forum ergens gelezen dat het kon zijn dat de zalman 7000cu soms probleempjes gaf
leek me al niet (heb namelijk een tijd terug ook een setup gemaakt met a8v, 3500+ en pc3200 cl3 kingston geheugen en deze koeler (was alleen een andere videokaart aopen aolus fx5200 256mb)

Mijn vermoeden hierna is dan ook dat mijn Processor een DOA'tje is of dat misschien mijn mobo niet helemaal ok is.

Als iemand nog ideeen heeft hoor ik die graag.

Thanks

[ Voor 13% gewijzigd door nielsdegrave op 04-12-2004 22:49 ]

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik zou een andere processorprobere. Mischien bij de winkel waar je hem gekocht hebt vragen of ze het even testen?

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
zo leuk setje man.

alleen daar heb je niks aan natuurlijk
kun je je processor niet even bij iemand anders erin prikken ?
krijg je helemaal geen beeld dan die 1 seconde?
zit je reset knop of powerknop goed aangesloten trek die er es af en maak even contact met een schroeven draaier
blijft die niet hangen?
bios gereset?
moeilijk dit

heb vandaag een a8v en een 3000 en kingston mem in mekaar gemeubeld en liep meteen als een zonnetje

[ Voor 8% gewijzigd door wippo76 op 04-12-2004 22:53 ]

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

Er zit bij de POST een functie om via een luidspreker foutboodschappen te geven.

Al eens geprobeerd ?

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:56:
Er zit bij de POST een functie om via een luidspreker foutboodschappen te geven.

Al eens geprobeerd ?
;) ;) moet ze snel praten in 1 seconde

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

Bios update proberen (kan nl ook bij asus direct van een floppy: wellicht helpt het, ondanks dat de 3500+ geen winchester is)?

• nielsdegrave
Heb net ook al geprobeerd te starten met de schroevendraaier :) maarja zelfde laken een pak ding start 1 seconde en klapt meteen uit, vreemde wel is als ik de processor eruit laat blijft alles wel draaien maar krijg geen beeld.

Ben bang dat ik toch net de pech weer heb met mijn processor! heb dit namelijk nog nooit meegemaakt.

Ga hem zo maar weer is helemaal kant en klaar aansluiten, en er dinsdag mee terug naar de winkel om hun even een andere processor te laten proberen.

• nielsdegrave
Heb net toch nog maar even getest en weer niets ):

Had nu even mijn speakers aangesloten, als ik de cpu er niet in stop dan geeft ie netjes de melding over de speaker no cpu installed maar geeft geen beeld.

Weet iemand hoe alternate (zaak waar ik pc heb aangeschaft) omgaat met een defecte cpu, mag toch aanemen dat deze direct mits op voorraad netjes word omgeruild?

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 14:36
hhm ik heb bijna het zelfde systeem behalve de videokaart :)
heb je de koeler wel goed bevestigd? en heb je niks beschadigd bij het verwijderen van dat ding aan de achterkant van je mobo?

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• nielsdegrave
Nope heb inderdaad niets beschadigd, heb ik zoiezo al goed opgelet is ook niet de eerste keer dat ik deze koeler bevestig op dit moederbord :) heb denk ik gewoon echt de pech dat de cpu dood is,.. want alleen als de cpu erin zit knalt hij meteen uit anders niet, maar geeft geen beeld.

• wouter37
tja ik denk dan idd dat je proc is overleden :'( succes met omruilen

• nielsdegrave
dinsdag maar naar ridderkerk rijden dan ): is helaas ook niet om de hoek voor mij.
hoop maar dat ze meteen een nieuwe meegeven!

• wouter37
nielsdegrave schreef op zondag 05 december 2004 @ 22:43:
dinsdag maar naar ridderkerk rijden dan ): is helaas ook niet om de hoek voor mij.
hoop maar dat ze meteen een nieuwe meegeven!
stuur ze anders alvast een email dan weet je wat ze doen en of ze er 1 op voorraad hebben

Verwijderd

Heb afgelopen zaterdag ook een a8v deluxe gekocht, met een 3500+.
Had nog oud geheugen -mushkin pc3500 (2x256)- en 2 reepjes 256 jetram ?? pc-3200 erbij gekocht.
Als ik nu enkel met het mushkin geheugen opstart kapt ie er ook binnen de kortste keren mee.
Met de 2 nieuwe reepjes geheugen doet ie het prima, en met alle 4 doet ie het ook.
Alleen , met 4 reepjes geheugen klokt ie ze op 2x157MHz.
Denk dat dat mushkin geheugen meer voltage nodig heeft, maar ik zet dat er niet op in combinatie met het nieuwe geheugen. Ik hoef ook niet over te klokken.

Volgens mij is dit moederbord wel kritisch met het gebruikte geheugen. Ik zou het nog met ander geheugen proberen.

• nielsdegrave
Klopt dit moederbord is idd kritisch met geheugen net als de amd processor.

Maar in het boekje van het mobo staat dat dit type werkt met het mobo, en ik weet ook zeker dat het werkt met de processor.

Heb namelijk een tijdje terug een soortgelijk systeemgebouwd met het zelfde type geheugen en moederbord en processor en dit werkte perfect.

• nielsdegrave
Jaja eindelijk gelukt, na tot 2 keer toe een nieuw moerderbord gekregen te hebben. (volgens alternate kon de cpu niet stuk zijn) had ik eindelijk afgelopen zaterdag een nieuwe cpu gehad, en raad eens, systeempje draait nu perfect!

Daar bij alternate wilden ze gewoon niet de cpu testen terwijl hij achteraf gewoon stuk was, wel 2 keer nieuw mobo van ze gehad!
Pagina: 1