Toon posts:

[Telenet] LAG in games, toch goede pingtijden

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :s

Om met de deur in huis te vallen : Ik heb sinds een 4tal maanden last van veel lag in Quake3.

We hebben hier thuis Telenet (Expressnet Plus abo (6,6Mbit down/512Kbit up)) met nieuwe (DOCSIS 2.0) modem (Motorola SB5100).

Als ik in windows een gewone pingtest doe naar bv tweakers.net is de ping zeer goed en is er geen enkel probleem.

Het probleem is echter dat ik mbp. in het spel Quake3 Arena met mijn netsettings heel 'laag' moet spelen, om een constante ping te hebben.

Als ik namelijk /cl_maxpackets 125 doe (de normale setting voor mensen met Cable/ADSL) bouwt mijn ping op richting 200ms... Als ik /cl_maxpackets 60 doe, is mijn ping wel stabieler (nog niet geheel stabiel) maar de algemene ping is dan hoger en de connectie iets slechter om dat je maar de helft pakkettjes per seconde stuurt.

Als ik tegelijk als mijn ping hoog ligt in game, ook een pingtest doe (naar dezeflde server of een andere) loopt deze ping gelijk met mijn ping ingame. Dus ook 200ms als ik 200ms ingame heb.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/blackend/pingtijdenslecht.JPG

Het rare is dat de pakkettjes zich lijken 'op te hopen'. Als ik bijvoorbeeld een screenshot neem, zodat de computer een halve seconde 'blijft hangen', is mijn ping wel weer eventjes goed. (en bouwt deze vervolgens weer op richting 200ms)

Mijn pc is Spy- en ad-ware vrij en ik heb GEEN gedeelde lijn. Ik heb al met mijn LAPTOP hier getest, (waar ik dus slechte pings heb etc) en wat verder in de straat, waar dit wel perfect gaat. (Ook Telenet, Abo lager dan dit)
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/blackend/pingresulta.JPG Dit is dus een bewijs dat het probleem lokaal aan de telenet installatie ligt, vermoed ik?

Verder kan ik wel 100% gebruik maken van mijn bandbreedte: ik kan aan 60kbyte/sec uploaden en rond de 850kB/sec afhalen. Het is dus niet dat mijn bandbreedte (perongeluk) gelimiteerd is.

Ik heb dit probleem reeds verschillende keren aan mijn provider gemeld en er is een 'case' aangemaakt, maar ze weten nog steeds de oorzaak van dit probleem niet.

Mijn vraag aan jullie is dan ook: Wat kan de oorzaak van dit probleem zijn?
Kan het aan de modem liggen?
Is het een stukje 'slechte kabel' van hier tot aan de straat?
Wat kan ik ondernemen om dit probleem opgelost te krijgen?
Zijn er nog mensen met dit probleem?

Alvast bedankt

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-02 12:14
Ik heb ergens gelezen (ik denk games.telenet.be) over iemand met ongeveer hetzelfde probleem. Ze zijn bij hem een andere modem gaan plaatsen en alles was opgelost. Misschien kan je eens op dat forum gaan kijken maar nogmaals, ik ben niet zeker dat het daarop stond.