LaCie, welke externe disken zijn RAID0?

Pagina: 1
Acties:

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:46
Aangezien lacie mailen geen zin lijkt te hebben dan maar op deze manier.... Ik vind nogal onduidelijk welke externe harddisk van lacie raid0 on the fly hebben zoals ze het geloof ik noemen. Ik wil absoluut geen raid0 in me externe hardeschijf namelijk.

Na een aantal pdfs op de site hebben bekeken is het me gewoon neit duidelijk allemaal :S Of is het zo dat vanaf 400gb en meer alles raid 0 is?

Ik wil gewoon de grootst mogelijk externe harde schijf van lacie zonder raid :)

Verwijderd

Euh, zijn ze wel RAID0, en is het niet gewoon een spanned drive/JBOD? LACIE mailen of bellen lijkt me toch de oplossing, bellen dan bij voorkeur. En waarom geen RAID0? Je hebt er toch garantie op? En die geven ze niet voor niets.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarom zou je geen RAID0 willen?
Weet je wel wat RAID0 is eigenlijk?

Theoretisch gezien, is het namelijk geen RAID... Maar een performance verbeterende techniek, die ze naar RAID0 hebben gedoopt... :)

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:01

Lief Adje

Love is in the air

Low-Fi schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 21:58:
Aangezien lacie mailen geen zin lijkt te hebben dan maar op deze manier.... Ik vind nogal onduidelijk welke externe harddisk van lacie raid0 on the fly hebben zoals ze het geloof ik noemen. Ik wil absoluut geen raid0 in me externe hardeschijf namelijk.

Na een aantal pdfs op de site hebben bekeken is het me gewoon neit duidelijk allemaal :S Of is het zo dat vanaf 400gb en meer alles raid 0 is?

Ik wil gewoon de grootst mogelijk externe harde schijf van lacie zonder raid :)
Het kan natuurlijk ook een JBOD oplossing zijn, als er dan 1 stuk gaat heb je de data die op de andere schijf staat gewoon nog.

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• lowfi
raid0 volgens site

ja ik weet wat raid inhoud. Meer snelheid natuurlijk maar ook een meer kans op verlies van data ;)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lief_Adje schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:05:
Het kan natuurlijk ook een JBOD oplossing zijn, als er dan 1 stuk gaat heb je de data die op de andere schijf staat gewoon nog.
Maar mis je wel een X-de van een file, waardoor je hem dus niet terug kan halen... ;) (Is overigens wel hét nadeel aan RAID0)

Maja dan moet je het combineren met RAID1 of zo... Maar verlies je gelijk de helft van je beschikbare data... En dat vind ik altijd zo zonder eigenlijk O+
Low-Fi schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:05:
raid0 volgens site

ja ik weet wat raid inhoud. Meer snelheid natuurlijk maar ook een meer kans op verlies van data ;)
Meer snelheid? De HDD's gaan niet sneller draaien of zo hoor... ;) De schijven worden gewoon efficiénter gebruikt, waardoor er een betere prestatie onstaat ;) NOFI

[ Voor 52% gewijzigd door CH4OS op 04-12-2004 22:07 ]

• lowfi
Als ik bv naar deze harddisk kijk:

http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10461

Dan zou die dus geen raid0 hebben. Maar ik snap niet hoe ze aan 500gb komen dan eigenlijk omdat er naar mijn weten nog geen 500gb 7200rpm schijf is?

snelheid > prestatie.. jaja je snapt wel wat ik bedoel toch :S

[ Voor 13% gewijzigd door lowfi op 04-12-2004 22:10 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Low-Fi schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:09:
Als ik bv naar deze harddisk kijk:

http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10461

Dan zou die dus geen raid0 hebben. Maar ik snap niet hoe ze aan 500gb komen dan eigenlijk omdat er naar mijn weten nog geen 500gb 7200rpm schijf is?
Die schijven bestaan volgens mij wel hoor... En anders zijn het 2x 250GB schijven... Die niet in een RAID opstelling staan... Maar dan is 500GB voor elkaar krijgen vrij lastig volgens mij... :9
snelheid > prestatie.. jaja je snapt wel wat ik bedoel toch :S
Ja, dat dan weer wel :+

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 04-12-2004 22:12 ]

• lowfi
ok maar 2 harde schijven betekent toch ook een groter "doosje" :) aan de plaatjes is het niet te zien weer... Ik vind dat ze nogal geheimzinnig doen :S

Maar eens bellen als ik weer in nederland ben :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Low-Fi schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:18:
ok maar 2 harde schijven betekent toch ook een groter "doosje" :) aan de plaatjes is het niet te zien weer... Ik vind dat ze nogal geheimzinnig doen :S

Maar eens bellen als ik weer in nederland ben :)
Ligt eraan wat voor HDD's "soort" zijn gebruikt... En hoe ze zijn opgesteld... Heb zulke behuizingen wel is gezien... Passen makkelijk 2 HDD's in hoor :) Als je ze met de lange kant omhoog zet, past dat makkelijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 04-12-2004 22:24 ]

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:01

Lief Adje

Love is in the air

Ze 'pimpen' btw wel op hun site met een datadoorvoer van 90MB/s!!! via een FireWire800 link ipv de 55MB/s van hun oude drive...
90MB/s trekt 1hdd echt niet, het zal dan toch wel raid 0 zijn :|

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Tom_G
  • Laatst online: 08-03 17:13
Lief_Adje schreef op zondag 05 december 2004 @ 00:13:
Ze 'pimpen' btw wel op hun site met een datadoorvoer van 90MB/s!!! via een FireWire800 link ipv de 55MB/s van hun oude drive...
90MB/s trekt 1hdd echt niet, het zal dan toch wel raid 0 zijn :|
Voila, daar zie je het verschil. Die "Extreme" editions zijn sowieso raid 0, althans als ze groter zijn dan 250 gb. Die van 500 gb (2x 250 gb), 400 gb (2x 200gb) en 320 gb (2x 160 gb).

Verder ook nog de grote schijven van 1 tb (4x 250 gb) en 1,6 tb (4x 400 gb). Voor zover ik weet worden enkel bij die laatste 400 gb schijven gebruikt, uitgenomen bij de LaCie d2 Hard Drive waar er ook één 400 gb variant tussen zit maar die zijn dan weer met sata.

Samengevatt: raid 0 bij LaCie Big Disk Extreme en LaCie Bigger Disk Extreme

• lowfi
Ok thanks :D

• lowfi
Zo toch maar raid besteld dan maar... na een redelijk overtuigende review 8)

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-03 18:34
Welk merk harde schijven gebruikt Lacie eigenlijk, in hun behuizingen?

Verwijderd

In ieder geval Maxtor en Western Digital. Het verschilt volgens mij nog wel eens. Ze maken gebruik van meerdere fabrikanten om niet afhankelijk te zijn van een fabrikant.

• Tom_G
  • Laatst online: 08-03 17:13
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:11:
In ieder geval Maxtor en Western Digital. Het verschilt volgens mij nog wel eens. Ze maken gebruik van meerdere fabrikanten om niet afhankelijk te zijn van een fabrikant.
Inderdaad. En daar die schijf van 1,6 Tb al een tijd bestaat, lijkt het me wel logisch dat het hier om zo'n Hitachi 7K400 zal gaan.
Pagina: 1