Toon posts:

Poort 445 openzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem: ik wil weleens bestanden en printers delen via internet (vooral voor op school e.d.), zodat ik van afstand bij mijn pc kan.

Nu kan ik natuurlijk een FTP server etc. draaien, maar ik gebruik liever gewoon de NetBIOS van windows.

Nu is het zo, dat wat ik ook doe, mijn poort 445 altijd stealth is (test met shields up gedaan). Ik heb een SpeedTouch 570 Wireless modem/router, en daarin mij als default server gezet. Elke poort die ik open wordt idd geforward, maar een aantal poorten staan ALTIJD op stealth: 25 (smtp), 135-139 (file/printer sharing ed.), 445 (ook zoiets) en 539 (???). Deze poorten apart als NAT erin zetten werkt ook niet. De rest is gewoon closed of open (als er een programma naar luistert)

Nu vraag ik me af of deze poorten gewoon altijd geblokkeerd worden door mijn router, door windows, of misschien gewoon door mijn ISP (Planet Internet ADSL)? Het is in ieder geval vrij stom. Ik snap dan ook zeker niet waarom bijv. poort 25 stealth staat. Zoveel mensen krijgen er neem ik aan geen virussen en hackers binnen via poort 25, als die uberhaubt al open staat?? Wat poort 539 is weet ik al helemaal niet.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 15:29

markvt

Peppi Cola

Poort 25 is smtp, dus iedereen die die open heeft staan is te gebruiken als mailserver. 95% van de thuisgebruikers configureert dat niet goed en is een spam relay.

Dat ze de andere poorten dicht hebben is zodat je niet bij je buurman over de harddisk kan wandelen.

Dus je isp schermt die poorten waarschijnlijk af.

[ Voor 10% gewijzigd door markvt op 04-12-2004 21:45 ]

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:26

Salandur

Software Engineer

Waarschijnlijk zijn deze porten door je ISP geblokeerd. Niks aan te doen dus en moet je wat anders verzinnen, een FTP, webserver en/of Telnet/SSH

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 21:58
markvt schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 21:42:
Poort 25 is smtp, dus iedereen die die open heeft staan is te gebruiken als mailserver. 95% van de thuisgebruikers configureert dat niet goed en is een spam relay.
Dat kan je natuurlijk niet zo per definitie zeggen, ik kan mijn webserver zo op poort 25 zetten. Of weet ik veel wat voor andere service. (niet handig, maar kan wel)

No production networks were harmed during this posting