[APACHE] Alleen refer doorlaten van een bepaalde site

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Beste Tweakers,

Ik heb met een stel vrienden een website gemaakt. Los daarvan heb ik ook nog een upload systeem in elkaar gezet, zodat de leden van die website bepaalde images via die uploadsite kwijt kunnen. Echter wil ik deze alleen toegankelijk maken voor die ene website.

Het volgende moet ik dus werkend krijgen (wat me nog steeds niet is gelukt):

Iemand die naar www.onzesite.nl gaat, ziet een link: imageuploader.
Als je daar op klikt dan ga je dus naar die website met de uploader.
Wanneer iemand naar die image uploader wil gaan, wat NIET via de website www.onzesite.nl gaat, moet die gebruiker iets van een error krijgen zoals Alleen voor leden van balabla.

Nu heb ik de hele Apache tutorial + GoT en Google al doorgespit, en het enige wat ik met Mod_rewrite kan doen is bepaalde bestandstypen blokken voor alle andere referes BEHALVE www.onzesite.nl. Dit wil ik niet.

Ik wil hebben dat de hele website wordt afgeblokt, wanneer iemand niet via www.onzesite.nl op de imageupload probeerd te komen, maar bijv. van www.tweakers.net

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben :)

Verwijderd

Post eens wat van die RewriteRule en RewriteCond's die je geprobeerd hebt dan?

Een foutje spotten is ook voor ons handiger dan het zelf uit te vinden. mod_rewrite is dermate uitgebreid dat ik in elk geval niet alles uit m'n hoofd weet.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Apache-configuratie is Software Algemeen :)

Professionele website nodig?

• WiNlUx
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 21:17:
Post eens wat van die RewriteRule en RewriteCond's die je geprobeerd hebt dan?

Een foutje spotten is ook voor ons handiger dan het zelf uit te vinden. mod_rewrite is dermate uitgebreid dat ik in elk geval niet alles uit m'n hoofd weet.
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://domeinnaam.nl/.*$ [NC]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://www.domeinnaam.nl/.*$ [NC]
RewriteRule \.(gif|jpg|htm|html|php)$ http://www.domeinnaam.nl/plaatje.gif [R,L]

Echter: dit werkt niet :(

Hij moet gewoon ALLE refers blokken BEHALVE die van domeinnaam.nl en www.domeinnaam.nl

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 00:37
Zo'n refer is toch makkelijk te vervalsen of niet? :?

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:57

markvt

Peppi Cola

Billie schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 21:36:
Zo'n refer is toch makkelijk te vervalsen of niet? :?
Ja, maar dan kan je nog steeds geen plaatjes op een forum gebruiken die daar gehost zijn.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• WiNlUx
Het gaat niet om het vervalsen, het gaat erom dat ie server-side alle refers blokt BEHALVE als je van die website afkomt.

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 00:37
WiNlUx schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 21:51:
Het gaat niet om het vervalsen, het gaat erom dat ie server-side alle refers blokt BEHALVE als je van die website afkomt.
Ja dat snapt 99,99999999% van alle mensen die hier komen, maar wat heeft zo'n beveiliging voor nut als je de refer toch zonder moeite kan spoofen?

Verwijderd

En met ht access? is dat geen optie?

• WiNlUx
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:25:
En met ht access? is dat geen optie?
:Z Dit is met htaccess

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Billie schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:23:
[...]

Ja dat snapt 99,99999999% van alle mensen die hier komen, maar wat heeft zo'n beveiliging voor nut als je de refer toch zonder moeite kan spoofen?
Omdat je deeplinking wil voorkomen, tis natuurlijk makkelijk te spoofen maar je wil het simpele linkwerk gewoon afstoppen. Niemand gaat voor ieder plaatje dat ze van je jatten een spoofscript schrijven, dan mirroren ze wel gewoon.

Professionele website nodig?

Pagina: 1