Telnet-inlog disablen op Topcom router*

Pagina: 1
Acties:

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb me onlangs een Topcom Webr@cer 881 ADSL-Router aangekocht. Dit apparaat werkt correct en doet wat het moet doen. Ik doorliep even de shieldsup test op www.grc.com. Daar kwam ik tot de constatatie dat dat poort 21 ,80 en 23 open stonden. 21 (FTP) en 80 (HTTP) had ik zelf opengezet, maar poort 23 (Telnet) had ik nergens opengezet. Ik heb heel men routerconfig doorlopen, maar ik kon nergens een optie vinden op poort 23 te sluiten. Weet iemand misschien hier iets op?

Alvast bedankt

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan het ook uitschakelen in Windows ipv op je router. Configuratiescherm/systeembeheer/services.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

is het apparaat toevallig Telnet enabled ofzo? zodat je via telnet de config kan doen?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Borromini schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 21:05:
Je kan het ook uitschakelen in Windows ipv op je router. Configuratiescherm/systeembeheer/services.
ik gok dat dit de shell interface van die router is en dus heeft uitzetten van die service op windows geen nut ;)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 10:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Erkens schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 23:29:
[...]
ik gok dat dit de shell interface van die router is en dus heeft uitzetten van die service op windows geen nut ;)
Dat denk ik ook, handiger om in dat geval niet toe te staan dat er vanaf de buitenkant instellingen gewijzigd kunnen worden. Ik ken genoemde router niet, maar op mijn Zyxel kan ik instellen of dergelijke dingen via het internet (WAN) mogen of niet.

Ter verduidelijking even twee pics
Huidige instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.apveening.speedlinq.nl/modem-pics/Modem-remote-001.jpg

Mogelijke waardes
Afbeeldingslocatie: http://www.apveening.speedlinq.nl/modem-pics/Modem-remote-002.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Freee!! op 04-12-2004 23:47 . Reden: Pics ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Op zich wel raar, volgens mij kan je deze router alleen via een browser managen. Er is voor zover ik weet geen telnet ondersteuning, vandaar dat je die instelling ook niet kan vinden.

Maar waarom die dan open staat :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ach cisco routers hebben ook telnet open staan bij default, echter hier moet je hem ook dichtzetten met een access-list. op jouw router is dat dus net zo.

en access-status>>lan only, maw: je komt er alleen in vanaf het lan. ergo: niks aan het handje

A wise man's life is based around fuck you

• FezzFest
  • Niet online
hmmm als ik dat allemaal zo hoor denk ik dat ik het gewoon niet kan disablen op men router, er is echt nergens een optie om poort 23 te disablen. Dit zijn de afdeling waar je je poorten kunt mappen en sluiten:

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~sertynda/pic1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~sertynda/pic2.jpg

Modbreak:Dat is écht veel te groot. Voortaan zelf resizen aub.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 12:35 ]

Verwijderd

Pas dus even op met je pics. En een titelfix bij deze.

• FezzFest
  • Niet online
Heb een niet bevredigend antwoord van topcom gekregen

Geachte,

De telnet poort is niet uit te schakelen op de 881.
Dit is een keuze van de fabrikant. Hij houdt bepaalde management poorten open.
Dus daar valt helaas niks aan te doen.

Met vriendelijke groeten,
Edwin Angeli

:|

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

FezzFest schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:56:
Heb een niet bevredigend antwoord van topcom gekregen

[bla bla]

:|
Heb je al geprobeerd een telnet te doen op die poort?

• FezzFest
  • Niet online
Jah tuurlijk, dan verschijnt er: Password:
Je kan dan enkel acces krijgen als je het admin password intypt.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 10:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

FezzFest schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:47:
Jah tuurlijk, dan verschijnt er: Password:
Je kan dan enkel acces krijgen als je het admin password intypt.
Als je nu zorgt dat daar een stevig password in staat inplaats van het standaard password, ben je al een heel stuk verder.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Avenger 2.0
  • Laatst online: 10:39
Best wel onveilig. Een service als telnet die op de wan-poort staat en niet uit te schakelen is. Het beste wat je kan doen is een veilig wachtwoord kiezen en hopen dat deze telnet server geen lekken bevat.

• FezzFest
  • Niet online
heb al een potig paswoord verzonnen :) , enkel inderdaad hopen dat er geen bugs ofzo in die telnetserver zitten
Pagina: 1