Toon posts:

[XP] Startmenu niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem; ik kan niet meer bij mijn programma's komen via het Start-menu... Ik bedoel dus dat knopje "Alle Programma's" als ik daar op klik gebeurt er niks.. :?

Wie weet wat ik moet doen om het weer bereikbaar te maken ?

Alvast bedankt

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-04 10:18
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 20:49:
Ik heb een probleem; ik kan niet meer bij mijn programma's komen via het Start-menu... Ik bedoel dus dat knopje "Alle Programma's" als ik daar op klik gebeurt er niks.. :?

Wie weet wat ik moet doen om het weer bereikbaar te maken ?

Alvast bedankt
uhmz sinds wanneer is dit? wat heb je daarvoor met je comp gedaan? maybe spyware of een virus al een scan gemaakt?! anders ff systeem herstel doen! en anders xp opnieuw installeren ff wat meer info graag...

Verwijderd

Welkom Haunter :)

Als jij een goede oplossing aangeboden wilt krijgen, dan moet je met wat meer informatie komen. Wat heb je gedaan voordat dit verdween, screenshots, etcetc.....

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03-2025
lijkt op dat explorer niet goed meer. is

sfc /scannow al geprobeert ?
windowsupdate gedraaid ?
SP1 of SP2?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staat er nog wel iets in Documents and Settings\username\start menu\programma's of Documents and Settings\all users\start menu\programma's ? Wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen? Lees Windows Operating Systems - Policy nog even door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de weinig aanwezige informatie...
Ik heb dus Windows Xp Pro + SP1... Wat er misschien iets te maken kan hebben is dat ik vanmiddag probeerde Alcohol 120 up te daten naar een nieuwe versie, maar dat kan niet want dan geeft hij aan dat hij de oude versie niet kan verwijderen enz (op fora zeggen ze dat het een Xp-bug is) Na veel supportforum's van Alcohol te hebben gelezen heb ik handmatig Alcohol moeten verwijderen (dus ook via het register) daarna kon ik het wel installeren. Maar tijdje erna kwam ik er achter dat ik de programma's via start niet meer kon bereiken...

en btw, bedankt voor de welkom :Y) ;)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

Effe trubbelsjoeten:

Schakel voor de grap es het klassieke start menu in:
Rechtsklik op taakbalk, Eigenschappen, Tabje Start Menu, Klassieke start menu kiezen.

Zie je dan al je programma's? (Houd er rekening mee dat "Deze Computer" en "mijn documenten" nu op je bureaublad staan.)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Enig idee welke sleutels je hebt verwijderd?

Verwijderd

Topicstarter
victorvo schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 21:57:
Effe trubbelsjoeten:

Schakel voor de grap es het klassieke start menu in:
Rechtsklik op taakbalk, Eigenschappen, Tabje Start Menu, Klassieke start menu kiezen.

Zie je dan al je programma's? (Houd er rekening mee dat "Deze Computer" en "mijn documenten" nu op je bureaublad staan.)
Als ik dan bij programma's ga staan met mijn muis dan staat er (leeg)... Maar als ik Start ga verkennen staan ze er wel ?! :? |:(
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:05:
[...]

Enig idee welke sleutels je hebt verwijderd?
Ja gewoon de Alcohol sleutels bij Uninstaller en gewoon bij Software als ik het niet verkeerd heb...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 22:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:07:
[...]

Als ik dan bij programma's ga staan met mijn muis dan staat er (leeg)... Maar als ik Start ga verkennen staan ze er wel ?! :? |:(
Dus als je met rechts klikt op start, vervolgens kiest voor explore, dan is je map programma's wel vol, maar als je er door heen wilt browsen met je startmenu, dan wil het niet?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:10:
[...]

Dus als je met rechts klikt op start, vervolgens kiest voor explore, dan is je map programma's wel vol, maar als je er door heen wilt browsen met je startmenu, dan wil het niet?
Dan staat die map "Programma's" er wel ja..

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

Dus in de mappen C:\Documents and Settings\<jouwusernaam>\Start Menu\Programs en C:\Documents and Settings\All users\Start Menu\Programs staat alles nog wel?

Dan kan het zijn dat windows vindt dat het geen systeemmappen meer zijn.

Met TweakUI kan je dat weer terugzetten zonder in je register te gaan editen.
TweakUI voor XP downloaden, installeren, starten vanuit configuratiescherm en kijken of onder de afdeling My Computer >> Special Folders nog de map C:\Documents and Settings\<jouw usernaam>\Start Menu\Programs staat. Staat dat er niet, dan kan je die hier weer instellen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
victorvo schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:14:
Dus in de mappen C:\Documents and Settings\<jouwusernaam>\Start Menu\Programs en C:\Documents and Settings\All users\Start Menu\Programs staat alles nog wel?

Dan kan het zijn dat windows vindt dat het geen systeemmappen meer zijn.

Met TweakUI kan je dat weer terugzetten zonder in je register te gaan editen.
TweakUI voor XP downloaden, installeren, starten vanuit configuratiescherm en kijken of onder de afdeling My Computer >> Special Folders nog de map C:\Documents and Settings\<jouw usernaam>\Start Menu\Programs staat. Staat dat er niet, dan kan je die hier weer instellen.
Ik heb het geprobeert maar het lukt nog niet :| alle instellingen stonden wel goed in TweakUI.. maar hij stond niet bij de lijst bij Configuratiescherm, misschien ligt het daar aan? (ik heb het opgestart via zoeken)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:52:
[...]

Ik heb het geprobeert maar het lukt nog niet :| alle instellingen stonden wel goed in TweakUI.. maar hij stond niet bij de lijst bij Configuratiescherm, misschien ligt het daar aan? (ik heb het opgestart via zoeken)
Maar staan die bestanden nou op de bovengenoemde locatie :?

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 05 december 2004 @ 00:13:
[...]

Maar staan die bestanden nou op de bovengenoemde locatie :?
Ja bij mijn gebruiker staan ze er nog en ook bij All Users.. |:(

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En staan deze er bij een geheel nieuw aan te maken gebruiker ook als je inlogt?

Mijn spoorwegfotografie

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:37
Mss heb je een register-sleutel verkeerdelijk geweizigd... loop al je stappen nog 'ns na en controleer of je nergens een fout hebt gemaakt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet haast zeker dat ik alleen de Alcohol-sleutels heb verwijderd.... Ik ben nu van plan om een systeemherstel er over te gooien... Wordt er dan niks aan mijn documenten/gedownloade stuff veranderd/verwijderd ?
Pagina: 1