Toon posts:

Nieuwe AMD 3000+ koeler op oude thuderbird, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een oude pc staan met een Slot A Athlon thunderbird 1133 MHz.
Nu maakt de cpu fan de laatste tijd behoorlijk wat herrie dus ik ben naar een pc winkel gegaan voor een nieuwe cooler voor deze pc.
Ik meld dat ik deze pc heb en een nieuwe cooler nodig heb waarop de verkoper mij een cooler verkoopt voor een XP 3000+ athlon, volgens hem was het wel wat overkill, maar moest deze het wel doen op mijn processor.
Tijdens de installatie zie ik dat deze cooler wel een stuk groter van formaat is maar hij past wel op de socket, dus ik sluit hem aan.
Helaas wil mn pc niet meer opstarten. Nu wil ik graag weten of het uberhaupt mogelijk is om zo'n XP koeler op mn thunderbird te zetten of dat misschien mn moederboard niet genoeg stroom levert voor de fan.
Ik heb een 300 Wat voeding en een Asus A7V333 moederboard
Verder heb ik er 2 hd's en en CDR in zitten.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:03

_Ernst_

Mark It Zero!

Het wattage van de fan mag iig het probleem niet zijn, die is bij alle fans wel ongeveer het zelfde., dus een nieuwe fan kan je moederbord wel aan.

Maakt de koeler wel goed contact? Misschien komt hij ergens tegen een onderdeel op het moederbord aan en zit hij scheef of blijft boven de core hangen.

En als het goed past moet het gewoon kunnen, hoe groter het koelblok hoe beter :) Krijg je alleen maar lagere temps door.

[ Voor 18% gewijzigd door _Ernst_ op 04-12-2004 20:41 ]

Last.fm

• jiroenu
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

jiroenu

Jiroenu

Koeler hoort het gewoon te doen dat kan het probleem niet zijn.

Heb je mischien te onvoorzichtig het koelblok er op geknutseld, het zou namelijk kunnen dat je je core beschadigt hebt en dan gaat ie het echt niet meer doen.

Het is btw "Socket A" niet "Slot A".

[ Voor 9% gewijzigd door jiroenu op 04-12-2004 20:50 ]

Website

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 20:36:
Hallo,

Ik heb hier een oude pc staan met een Slot A Athlon thunderbird 1133 MHz.
Ik neem aan dat je een Socket A bedoeld, anders kan ik me goed voorstellen dat 't niet past. Weet niet wat voor een fan op je nieuwe koeler zit, maar indien deze een stuk groter is en dus waarschijnlijk langzamer draait, bestaat de kans dat je moederbord dit lage toerental aanziet voor een defecte fan, en daardoor niet opstart.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Igloo 2461 van Glacialtech
volgens hun site draait hij op een snelheid van 2400 rpm.
Het is trouwens idd een socket A en hij moet volgens de specificaties ook op socket A draaien.
De koelpasta was goed versmeerd over de processor dus volgens mij moet hij wel goed contact hebben gemaakt.

Na mn oude koeler weer te hebben geinstalleerd draait hij trouwens weer prima, wel met aardig wat lawaai.

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07-2025

sniek

Got root?

zit je cooler fannetje wel aangesloten op powerrrrrrrrrrrrrrrrr,... Anders fail safed hij hem er zowieso uit.

suc6

Irrelevant by default - rm -rf /

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 18:23
Toerental zal wel te laag zijn.... Lijkt me de enige logische verklaring,(tja, of je moet "domme dingen als geen stroom, mobo maakt kortsluiting met blok oid) Je kunt eventueel een hack hiervoor gebruiken http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/982950

[ Voor 13% gewijzigd door tafkaw op 05-12-2004 21:37 ]

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 13:28

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Als je zeker weet dat alles goed aangesloten is en het ook werkt kan je de beveiliging van je cpukoeler in de bios opheffen. Ik heb het ook met mijn coolermaster, die draait afhankelijk van de temp. in het begin dus altijd te langzaam en dan start mijn pc dus ook niet op.
Pagina: 1