Speedtouch 510 en router vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:13
hallo

Ik ben een totale NooB op het gebied van routers en modems.
Sinds gisteren heb ik ADSL met een speedtouch 510 modem (laatste firmware zit erop 4.2.7.16).
Tevens heb ik een netgear RP614-2 router.

En daar komt het probleem.

Ik snap dat er in dat modem tevens een soort router zit en dat dit in conflict gaat met mijn router. Dat merk ik dan ook, want als ik mijn pc via mijn router naar het web gooi dan gaat hij er na enige uren vanaf, mijn verbinding valt dan weg. En als ik dan mijn pc rechtstreex op mijn modem zet, dan heb ik gelijk verbinding.
Ik moet dan mijn router opnieuw configureren (er zit daarvoor een wizzard in mijn router)
Nu begreep ik van dit forum dus dat ik eea moet instellen en dat ik in mijn modem een andere ini moet zetten.

Maar ik snap deze topics niet echt.

Vraag; kan iemand mij in sesamstraattaal uitleggen hoe ik eea aan de gang krijg.

• realsoft
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

de thomson 510 kun je instellen als modem en als modem/router

dus ik weet niet of je heel erg gehecht bent aan je netgear RP614-2, maar als je weinig van routers weet zou ik zeggen gooi dat ding het raam uit en sluit alleen die thomson 510 aan,
die is een stuk gebruiksvriendelijker

je schrijft dat het wel goed werkt als jeje modem rechtstreeks aan je pc aan sluit,
moet je dan handmatig verbinden maken met je pc of is de verbinding eral ?

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:13
Ik moet die router houden, want ik heb ook een thuis netwerk.
Maar ik zit sinds 2 dagen op ADSL en daarvoor had ik kabel, geen problemen.

En ik hoef niet handmatig in te stellen.
De verbinding is er.

Ik moet dat modem ankel als modem werkzaam krijgen en daar zijn die ini files voor, maar ik snap er nix van.

Grtz

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

kan je de router functie van die router niet uitzetten? Dus dat hij puur gaat dienen als switch?

Verwijderd

Prik de kabel vanaf je Speedtouch in één van de LAN-poorten van je router. Dan even DHCP in je router uitzetten en je router is als het ware een switch en je hebt een perfect thuisnetwerk.

Maargoed, deze gaat toch dicht. Er is echt ontzettend veel te vinden over het plaatsen van een tweede router. Ga daar eerst maar eens mee aan de slag.

Dit topic is gesloten.