Toon posts:

[XP] Synchroniseren van servermappen & online status

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

Op kantoor heb ik een Linux Samba server draaien (die ook PDC draait) Nu is mijn pa altijd onderweg met zijn laptop dus hij is niet een member van het domain dat ik draai. Hier zit dus een groot probleem, want tijdens het opstarten van de PC is de server nog NIET beschikbaar. Die word pas beschikbaar als ik de servermappen ga mounten met een script. In het dos-venster dat dan omhoog springt, kan je dan username en passwd. invoeren.

Omdat de laptop van mijn pa wel altijd bij de mappen moet kunnen, en ook omdat ik wil dat er backups gedraaid worden van de laptop (nl. serversided) gebruik ik Windows Synchronization manager (mobsync.exe)

Nu werkt dit verre van vlekkeloos, ik heb een paar keer succesvol gesynchroniseerd en dus wel de mappen waarin ik kan werken. Maar zodra ik op kantoor ben (of thuis en een VPN verbinding heb opgestart) wil ik gewoon op de server werken. Nu komt de grap: dat kan dus niet :( Het komt omdat Windows waarschijnlijk denkt dat de server niet beschikbaar is en als-zijnde offline gaat werken. Start ik het logonscript op waarin ik mappen mount, dan mount ik de mappen die ik al een keer gesynchroniseerd heb, maar de mappen die ik niet gesynchroniseerd heb worden niet geladen (the network path was not found)

Mijn vraag is dus: hoe vertel ik windows dat er online gewerkt moet worden? Ik kan gewoon niet op mijn server komen door dit gel*l. Ik heb al mobsync.exe /logon geprobeerd, maar dat werkt niet. Als ik heel vaak mobsync opstart lukt het uiteindelijk wel maar vertel dat tegen een arme oude man die net outlook goed begrijpt B) Weet iemand hoe ik hieromheen werk?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je kan die pc toch netjes in het domain hangen, je kan vervolgens gewoon aanmelden als het domain er niet is (cached logon) en als het domain er wel is.. voila kan je syncen

wil je het echt goed, neem dan een sbs2003 license, dan heb je tenminste meer mogelijkheden en het is ook niet duur (ik neem aan dat het zakelijk gebruik is :? )

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 20:10:
je kan die pc toch netjes in het domain hangen, je kan vervolgens gewoon aanmelden als het domain er niet is (cached logon) en als het domain er wel is.. voila kan je syncen

wil je het echt goed, neem dan een sbs2003 license, dan heb je tenminste meer mogelijkheden en het is ook niet duur (ik neem aan dat het zakelijk gebruik is :? )
Hmm dat cached logon lijkt me wel wat, maar ik hou het toch erg graag bij linux :> Maar dat geeft bijvoorbeeld nog steeds niet de oplossing voor als ik thuis ben en pas na een tijd (zoals wireless network opstarten, VPN verbinding herstellen) wil syncen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maar je werkt wel met DHCP? Dan zou de laptop wel verbinding moeten krijgen met de server of niet? Misschien kan je met een scheduled task op de client een backup naar de server wegschrijven?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:00:
Maar je werkt wel met DHCP? Dan zou de laptop wel verbinding moeten krijgen met de server of niet? Misschien kan je met een scheduled task op de client een backup naar de server wegschrijven?
Als ik op het thuisnetwerk zit helemaal niet, omdat ik eerst een VPN verbinding op moet zetten. Op kantoor heb ik pas toegang tot de server als ik me netjes aangemeld heb (dus via het script waarbij de shares geladen heb)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat wil je nu exact backuppen? Ik denk dat ik het niet helemaal snap. Met active directory kan je opstartscripts draaien. Wellicht kan dit met samba ook?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 05 december 2004 @ 10:34:
Wat wil je nu exact backuppen? Ik denk dat ik het niet helemaal snap. Met active directory kan je opstartscripts draaien. Wellicht kan dit met samba ook?
Het is redelijk simpel. Ik heb een samba server met shares, ik heb enkele shares offline available gemaakt. Maar die shares zijn niet beschikbaar tot ik mijn username & passwd heb gegeven. Windows denkt daarom dat de server niet beschikbaar is, en gaat offline werken. Maar hierdoor mislukt het aanmelden dus ook.
Pagina: 1