Foto op correspondentiekaart, hoe makkelijk te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
voor de kerstkaarten is het al jaren een crime om ze exact goed geprint te krijgen... na jarenlange trucjes met stiften, milimeters verschuiven in MS publisher en ander geklooi wil ik het dit jaar eindelijk eens een keer goed proberen te doen..

Wat wil ik precies?

ik heb nu een foto (jpg) met daaroverheen 3 tekst blokken. Die wil ik op correspondentiekaartjes printen (want professioneel laten afdrukken kost veel en veels te veel, nu kost het 1 kleuren en 1 zwarte cartridgde voor ongeveer 100 stuks).

Ik wil het zo doen dat het exact past op het kaartje (eventueel mag er een miliemeter of wat aan alle kanten wegvallen) dus dat het kaartje exact gevuld is...

ik kan eventueel kiezen voor een A6 kaartje zonder rand op mijn printer (een HP 5150).

Iemand enig idee in welk programma die het makkelijkste te maken is en hoe dit het makkelijkste te creeren is?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Exact op de milimeter nauwkeurig werken is lastig. Ik zou het ontwerp inderdaad aan alle kanten een paar mm uit laten steken.

Dan zou je het met ieder programma goed moeten kunnen afdrukken lijkt mij :?

[ Voor 48% gewijzigd door ludo op 04-12-2004 20:19 ]

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

wtf heeft dit met fotografie te maken??? Dit is eerder W&G. Kan in elk programma, zelfs word. Print gewoon de jpg uit en ga verder knippen. Enige benodigde progsel is je printerdriver.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:26
Je kan in bv PhotoShop de exacte maten opgeven, maar dat kan volgens mij met ieder foto-proggie.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

cutter schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 21:20:
wtf heeft dit met fotografie te maken??? Dit is eerder W&G. Kan in elk programma, zelfs word. Print gewoon de jpg uit en ga verder knippen. Enige benodigde progsel is je printerdriver.
Ietsje rustiger reageren mag wel cutter ;)

In ieder geval move Fotografie > Webdesign & Graphics + titelfix :)

LinkedIn
Instagram

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Remy schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:11:
[...]
Ietsje rustiger reageren mag wel cutter ;)

In ieder geval move Fotografie > Webdesign & Graphics + titelfix :)
Di's gewoon te basic voor woorden, als jij niet weet te modereren moet je maar een ander vak zoeken. :)

Een heel groot hangslot was functioneler geweest. :)

Verwijderd

Misschien een heel raar idee, maar wat als je een mooi plaatje maakt op een redelijke resolutie, en dat naar de plaatselijke fotoboer brengt. Hij kan dat dan voor je afdrukken, en dan ben je voor max. 20E klaar. Ik geloof dat je bij de Blokker vanaf 100 stuks 10ct. per afdruk betaald. Een oom en tante van mij doen dit ook al een tijdje, en dat ziet er prima uit!

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Photoshop is daarvoor de beste optie :)
daarmee kan je presies op de milimeter werken. dus ik zou daarmee beginnen

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:06
Is dus met elk (simpel) foto bewerkings- of opmaakpgrogramma uit te voeren. :)

(Paint Shop Pro, Photoshop, Illustrator, InDesign, Quark etc)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.