Hoe center speaker uitschakelen bij afspelen mp3 ?

Pagina: 1
Acties:

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik zit met het volgende probleempje,

Als ik een mp3 afspeel en in mijn "creative surroundmixer" staat aantal speakers op 5.1, dan krijg ik geen fatsoenlijk stereo geluid meer uit me winamp 5. Mijn center speaker begint er dan als een malloot bovenuit te spelen :( .
Als ik bij de "surround mixer" setup aangeef dat ik 2 speakers heb, dan geeft winamp wel fatsoenlijk stereo geluid (doh).

Nu game ik ook graag en daarbij wil ik wel gewoon 5.1 geluid horen. Het komt er dus op neer dat ik steeds in die "surround mixer" van speaker setup moet wisselen als ik wil gamen of gewoon muziek wil luisteren.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik stereo geluid krijg bij luisteren naar mp3 in winamp (geen center speaker dus), maar wel de speaker setup op 5.1 kan laten staan?

hardewaren:
Creative audigy (1)
Creative inspire 5300

[ Voor 5% gewijzigd door Fuzzems op 04-12-2004 19:49 ]

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

wat voor cmss-setting gebruik jij?

waarschijnlijk een upmix cmss, als je de cmss uitzet moet het als het goed is gaan zoals jij dat wilt

www.nintendocasemods.com

• Fuzzems
cmwattes ?
Echt geen id wat dat mag zijn :P

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Fuzzems schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 19:24:
cmwattes ?
Echt geen id wat dat mag zijn :P
Dan moet je je even verdiepen in de software die je bij je geluidskaart hebt gekregen, daar kom je zo in tegen. Wij kouwen hier niet alles voor.

Canon Digital Ixus V3

• Fuzzems
Hmmm, ik ging er van uit dat het een winamp plugin was of instelling van winamp.
Ik ben blij dat jij niet bij de "Jullie" hoort en mij vertelde dat ik het in me drivers moet zoeken. Overigens had ik daar niets aan omdat onze (of moet ik zeggen "jullie") vrienden van creative die optie om cmss aan/uit te zetten nergens in de (audigy player)driver opties/menus hebben verwerkt.

Na enig speurwerk bleek deze echter wel in het creative progsel ; playcenter te zitten.
Eerst stoffige cd, geleverd bij geluidskaart opsnorren en playcenter installen (op creative site niet downloadbaar, alleen updates)
Door het starten van dit progsel, het uitklappen van het menu dat zit verstopt onder de ">" links van de eax knop en linksonder in dit nieuwe stukje venster op cmss te klikken, je de cmss optie aan of uit zetten. De wijziging blijf ook actief als je het programma vervolgens weer sluit (Zou mooie boel zijn als de optie weer aan of uit ging, zit je daar met dat playcenter op je desktop).

Misschien dat deze bevinding nog een keer handig kan zijn voor één van "Jullie" die tegen het zelfde probleem op loopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Fuzzems op 07-12-2004 22:16 ]

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

ik heb het idee dat dat cmss bij iedere creative geluidskaart/driver-versie weer ergens anders verstopt zit :) (bij mij staat het onder de eax-settings)

maar ik dacht gewoon dat cmss standaard uit staat, dat jij het dus waarschijnlijk zelf ooit 's hebt aangezet, en dat je er dus waarschijnlijk wel bekend mee zou zijn

www.nintendocasemods.com

• Fuzzems
mooie voor het archief dus :P B)
Pagina: 1