Ik krijg sinds een tijdje bij het starten van MS Word 2003*zie opmerking (in Windows XP SP2) de volgende melding: 
De printer heeft nog niet gereageerd maar het Microsoft Office-programma kan doorgaan zonder printergegevens. Wilt u op de printer blijven wachten?
Nadat ik Word heb geselecteerd in het startmenu duurt het echter ca. een minuut (zoniet langer) voordat deze melding komt. In die tijd kan ik niks doen met de pc, mijn cursor reageert niet en het ding ratelt alsof z'n leven ervan afhangt.
Als ik antwoord met nee staat Word een paar seconden later gewoon klaar. Het gekke is dat ik wel gewoon kan printen dan! Als ik bestand > afdrukken kies zie ik eerst een leeg veld:

maar als ik vervolgens m'n printer kies (de DJ 980) kan ik direct printen.

* printen vanuit andere programma's is ook een probleem
* het printen vanuit een willekeurig programma heeft inmiddels dezelfde symptomen, alleen niet ieder programma start zo langzaam op omdat blijkbaar de printer niet vooraf gechecked wordt.
* de standaard WinXP driver voor m'n printer is in gebruik, herinstalleren zou ik dus niet weten hoe dat moet (maar lijkt me ook niet waarschijnlijk)
* Office is bijgewerkt met alle patches van OfficeUpdate
* Dit probleem is pas sinds kort, daarvoor heeft het gewoon gewerkt
* Tussendoor heb ik niks office/printer installatie-gerelateerds gedaan
* Het probleem heb ik vaker gehad, ook met WinXP SP-1. Ik heb toen een image teruggezet, waardoor het probleem was opgelost
* Ik kan mbv de search/google niks vinden wat hierop lijkt
Iemand een suggestie?

De printer heeft nog niet gereageerd maar het Microsoft Office-programma kan doorgaan zonder printergegevens. Wilt u op de printer blijven wachten?
Nadat ik Word heb geselecteerd in het startmenu duurt het echter ca. een minuut (zoniet langer) voordat deze melding komt. In die tijd kan ik niks doen met de pc, mijn cursor reageert niet en het ding ratelt alsof z'n leven ervan afhangt.
Als ik antwoord met nee staat Word een paar seconden later gewoon klaar. Het gekke is dat ik wel gewoon kan printen dan! Als ik bestand > afdrukken kies zie ik eerst een leeg veld:

maar als ik vervolgens m'n printer kies (de DJ 980) kan ik direct printen.

* printen vanuit andere programma's is ook een probleem
* het printen vanuit een willekeurig programma heeft inmiddels dezelfde symptomen, alleen niet ieder programma start zo langzaam op omdat blijkbaar de printer niet vooraf gechecked wordt.
* de standaard WinXP driver voor m'n printer is in gebruik, herinstalleren zou ik dus niet weten hoe dat moet (maar lijkt me ook niet waarschijnlijk)
* Office is bijgewerkt met alle patches van OfficeUpdate
* Dit probleem is pas sinds kort, daarvoor heeft het gewoon gewerkt
* Tussendoor heb ik niks office/printer installatie-gerelateerds gedaan
* Het probleem heb ik vaker gehad, ook met WinXP SP-1. Ik heb toen een image teruggezet, waardoor het probleem was opgelost
* Ik kan mbv de search/google niks vinden wat hierop lijkt
Iemand een suggestie?
[ Voor 17% gewijzigd door Korakal op 05-12-2004 23:47 . Reden: melding uit screenshot in topic overgenomen ]