Toon posts:

Asus P4P800-E Deluxe USB probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Asus P4P800-E Deluxe vertoont een probleem. De USB poorten aan de achterzijde werken niet. Als ik bijvoorbeeld een component aansluit komt er geen berichtje dat er iets is aangesloten. Bij apparaatbeheer zien we die poorten dan wel en ook netjes geinstalleerd. Als ik in de BIOS instellingen ga kijken is alles op Enabled, daar is dus geen probleem.

Wat kan het probleem zijn?

P.S: Windows XP Service Pack 1

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 19:30 ]

Verwijderd

Sluit je er USB2.0 apparaten op aan? Vaak moet je dan nog een driver installeren zodat ze het ook echt doen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 19:43 . Reden: Typefoutje ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Heb je een kast met Front USB of zo'n extra USB poorten bracket?
Sluit die eens aan op de juiste plaats en zie of die werken?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 19:44:
Heb je een kast met Front USB of zo'n extra USB poorten bracket?
Sluit die eens aan op de juiste plaats en zie of die werken?
Ze zijn goed aangesloten (Front USB) maar doen het ook niet. Als ik die eruit haal dan werken de achterste nog steeds niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 19:42:
Sluit je er USB2.0 apparaten op aan? Vaak moet je dan nog een driver installeren zodat ze het ook echt doen.
Ja, maar ik krijg helemaal geen automatisch melding van windows dat er een apparaat is aangesloten. Er gebeurt helemaal niets......

• dreeke

dreeke

outdated icon

wat voor usb controller zit er op dat moederbord? (staat niet op de asus website)

VIA, NEC, .... ?
Kan je zien in apparaatbeheer als het goed is.

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 19:50:
wat voor usb controller zit er op dat moederbord? (staat niet op de asus website)

VIA, NEC, .... ?
Kan je zien in apparaatbeheer als het goed is.
VIA (Weet ik niet zeker, want ik zie het niet in apparaatbeheer.)

http://nl.asus.com/produc...8/p4p800-e_d/overview.htm staat het hier niet?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 19:55 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

Nee, staat er niet zei ik toch :P

Maar als het VIA is kan je van http://www.viaarena.com een usb patch oid downloaden.

Verwijderd

De usb wordt (bij mijn P4P800 Deluxe) door de Intel 82801EB USB Universal Host Controler geregeld. Je hebt XP, dus behalve WindowsUpdate draaien hoef je niets te installeren. De meegeleverde drivers zijn voor Win2K, NIET voor XP.
Probeer iets simpels als een muis, doet dat het niet, is er toch waarschijnlijk iets stuk ;(

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:25:
Nee, staat er niet zei ik toch :P

Maar als het VIA is kan je van http://www.viaarena.com een usb patch oid downloaden.
Dat lukt dus helaas ook niet. :(
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 03:07:
De usb wordt (bij mijn P4P800 Deluxe) door de Intel 82801EB USB Universal Host Controler geregeld. Je hebt XP, dus behalve WindowsUpdate draaien hoef je niets te installeren. De meegeleverde drivers zijn voor Win2K, NIET voor XP.
Probeer iets simpels als een muis, doet dat het niet, is er toch waarschijnlijk iets stuk ;(
Hoe lang zou het nou duren voordat ik mijn moederbord terug krijg als ik het RMA?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Als je je bordje RMA doet, krijg je meestal gelijk een vervangend bord terug, dus je zit niet lang zonder als je snel kan rijden. Misschien wel even handig om met de winkel contact op te nemen of ze dat bordje hebben liggen B)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Heb je in de bios de usb snelheid op hi speed of op full speed staan. Full speed wil niet altijd goed werken. Kun je nog eens nakijken.

Verwijderd

Maar heb je nu wel of niet de VIA USB 2.0 Driver geinstalleerd?

Bij mij bij apparaatbeheer - USB controllers staat er nu dus een VIA USB 2.0 Enhanced Host Controller bij.

Ik weet niet zeker of het nodig is, maar het lijkt me op zich wel. De driver was meegeleverd op mn mobo CD

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Latest VIA News
VIA USB 2.0 Host Controller driver

Note: Please do not get confused which type of USB controller you have. This article should clarify any questions you may have.
WinXP - Due to licensing agreements, USB 2.0 drivers are not available for download. USB 2.0 drivers are supplied on CD with new mainboards. If you have misplaced the driver CD or have questions about the USB 2.0 driver, please contact your motherboard manufacturer or Microsoft.

Win2K - Due to licensing agreements, USB 2.0 drivers are not available for download. USB 2.0 drivers are available through Windows Update.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Denk dat je ze toch nodig hebt voor Windows XP, waarom zouden ze er anders zijn?

Dus voor Win2K kan je ze wél van Windows Update halen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 12:59 . Reden: Toegevoegd Win2K USB2.0 Driver info ]

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Een P4P800-E bord heeft een Intel Chipset !
Het installeren van welke VIA driver dan ook, kan alleen maar een negatieve invloed op de werking van je systeem hebben (als het al wil installeren). :X

Controleer eerst even in het bios het "Advanced" menu onder "USB-configuration" of de USB wel op Enabled staat. Natuurlijk zet je ook USB-2.0 op enabled en zet deze op "Highspeed" voor USB-2 snelheid.
Ik weet niet meer uit mijn hoofd of er op de meegeleverde CD USB-2 drivers staan voor dit bord, maar onder XP-SP1 heb je dit eigenlijk niet nodig.
Haal eventueel in het apparaatbeheer alle USB-onderdelen weg en start je PC opnieuw op.

Controleer hierna in eerste instantie de achterste USB-aansluitingen. Deze zouden het altijd moeten doen. Ik kan me haast niet voorstellen dat alle USB-poorten tegelijkertijd defect zijn.

edit:

En zoals Derice al zei, installeer de Intel-INF utility. Deze kan je vinden op de CD of de laatste versie downloaden van de Intel site.

[ Voor 11% gewijzigd door Chrasher op 05-12-2004 13:21 ]

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Heb je de Intel INF drivers wel geinstalleerd?
En anders is SP2 wellicht een optie? Daar zit 2.0 support bij ingebakken.

• AkTje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-07 13:46
Mijn broer had precies het zelfde probleem met usb, alleen had hij de P4800SE.
Toen zijn we zelf eens gaan kijken maar in de bios konden we niets vinden.
Toen naar paradigit geweest en die hebben gewoon simpelweg alles standaard in de bios gezet en toen poef deed ie het :9
Hoop dat ut ook zo makkelijk is bij jouw.

Verwijderd

Topicstarter
Alles geprobeerd en helaas geen resultaat. :(

Volgens mij moet ik hem RMA'en. Alleen snap ik niet dat de front usb het ook niet doet als ik die aansluit.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 00:31:
Alles geprobeerd en helaas geen resultaat. :(

Volgens mij moet ik hem RMA'en. Alleen snap ik niet dat de front usb het ook niet doet als ik die aansluit.....
kickje... :/

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:30
Heb _exact_ hetzelfde probleem gehad bij een Epox n-Force 2 bord, geen enkele USB poort deed het. Geen brandend LED'je van de optische muis, geen herkenning in Windows...
Bios-instellingen wijzigen hielp ook niets.

Bord is RMA gegaan, en het is iets geweest dat gerepareerd kon worden: ik heb hetzelfde bord teruggekregen, nu geen enkel probleem meer.

Was dit een brandnieuw bord trouwens, of is het probleem opeens ontstaan?

Verwijderd

Topicstarter
ESteg schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:11:
Heb _exact_ hetzelfde probleem gehad bij een Epox n-Force 2 bord, geen enkele USB poort deed het. Geen brandend LED'je van de optische muis, geen herkenning in Windows...
Bios-instellingen wijzigen hielp ook niets.

Bord is RMA gegaan, en het is iets geweest dat gerepareerd kon worden: ik heb hetzelfde bord teruggekregen, nu geen enkel probleem meer.

Was dit een brandnieuw bord trouwens, of is het probleem opeens ontstaan?
USB was al in het begin nooit geprobeerd, het is dus een brandnieuwe bord.
Pagina: 1