kan niet op i-net door rare svhost,smss,services enz

Pagina: 1
Acties:

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Topicstarter
beste tweakers,

ik heb hier een enorm probleem. Ik kom sinds een paar dagen niet meer op het internet. De verbinding ontvangt geen bytes meer maar verstuurt er enorm veel ( lees miljoenen ).ik maak gebruik van windows xp home.Ik heb al een paar keer geformateerd maar het wil niet helpen, alle pc's op het thuisnetwerk hebben er nu al last van.Enorme upload maar niemand van ons kan zelf nog op het net komen.Nu heb ik sinds die tijd een paar vreemde files in de taskmanager staan namelijk svhost 4 tot 5 keer die belachelijk veel geheugen gebruikt, het zelfde is met de smss , services ,winlogon, de IEXPLORER en nog wat andere files, deze komen elke keer terug als ik hem formateer , plz help me ik heb ook al geprobeert deze te verwijderen in system32 en ook al in de registry maar dat wil niet baten. ik weet ook niet hoe dit virus heet als het uberhaupt wel een virus is.

ps. me modem geeft aan dat er verbinding is maar ik verstuur alleen maar dingen maar hij ontvangt niks, plz help me , ik ben radeloos

greetzz LyP0

ik voel me lekkaah !!!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Weet je zeker dat je na het formateren geen rare cracks etc etc hebt gedraaid..... ga aub niet paniekerig in de registry lopen klooien. Doe het volgende:
1. Download SP2 van de MS site en brand het op een cd
2. Installeer alleen XP opnieuw
3. Niet op het netwerk aansluiten!!!
4. Installeer SP2
5. Neem ook ff een goede virusscanner mee.

Als je na deze stappen nog vage virussen krijgt weet ik het ook niet.

Succes :)

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Het probleem is dat het er in blijft staan als ik hem helemaal !! formateer en dan xp instaleer dan staat t er weer gewoon tussen. Dit heb ik eerder gehad toen moest ik iets doen in de registry maar dat was bij zown w32 virus wat ik nu nerges kan vinden. Hij draait geen rare w32 files bij taskmanager maar het probleem is dat ie elke keer weer die ouwe corupte files terug zet. Ma goed ik zal het eens proberen. iemand mss nog meer tips/oplossingen voor als het niet werkt ?

greetzz LyP0

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

LyP0 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:47:
beste tweakers,

ik heb hier een enorm probleem. Ik kom sinds een paar dagen niet meer op het internet. De verbinding ontvangt geen bytes meer maar verstuurt er enorm veel ( lees miljoenen ).ik maak gebruik van windows xp home.Ik heb al een paar keer geformateerd maar het wil niet helpen, alle pc's op het thuisnetwerk hebben er nu al last van.Enorme upload maar niemand van ons kan zelf nog op het net komen.Nu heb ik sinds die tijd een paar vreemde files in de taskmanager staan namelijk svhost 4 tot 5 keer die belachelijk veel geheugen gebruikt, het zelfde is met de smss , services ,winlogon, de IEXPLORER en nog wat andere files, deze komen elke keer terug als ik hem formateer , plz help me ik heb ook al geprobeert deze te verwijderen in system32 en ook al in de registry maar dat wil niet baten. ik weet ook niet hoe dit virus heet als het uberhaupt wel een virus is.

ps. me modem geeft aan dat er verbinding is maar ik verstuur alleen maar dingen maar hij ontvangt niks, plz help me , ik ben radeloos

greetzz LyP0
al die files die je opnoemt zijn dingen die door windows zijn aangemaakt, en die windows nodig heeft om te draaien...
dus kan je niet veel aant doen

• LyP0

LyP0

Topicstarter
jaah maar ik 4x een svhost in me taskmanager staan , die tusse de 5 en de 20 mb gebruiken
dat geld ook nog voor al die andere files , het is gewoon ram weird. Alles staat er meer dan 1x in en ze gebruiken gewoon allemaal verschillende grotes van het geheugen. Ik snap er ook geen zak van :'( :?

ik voel me lekkaah !!!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

DizzyWeb

Ondertiteld

LyP0 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 19:15:
jaah maar ik 4x een svhost in me taskmanager staan , die tusse de 5 en de 20 mb gebruiken
dat geld ook nog voor al die andere files , het is gewoon ram weird. Alles staat er meer dan 1x in en ze gebruiken gewoon allemaal verschillende grotes van het geheugen. Ik snap er ook geen zak van :'( :?
Ik 8x, varierend van een paar K tot 26Mb. Da's normaal. Lees dit maar eens.

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 11:09

Guldan

Thee-Nerd

Lyp0, je hebt gewoon een pc vol met virussen en spyware, enige wat je kunt doen is puinruimen of de pc formatteren en opnieuw installeren. De 2e optie is het makkelijkst.. Ik raad dat ook aan.

En als je je hardeschijf formatteerd, dan ben je het zeker kwijt, je meot alleen even opletten dus dat je het er niet WEER op krijgt. Een virusscanner en firewall + spyware progrje is toch wel een vereiste.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eh, even voor de duidelijkheid..

Er zijn ook goede svchost.exe's.. Spyware e.d. starten gewoon services.. Er draaien standaard in Windows ook een groot aantal services, dus een paar keer svchost.exe in je task manager is op zich niet verdacht. Het is in ieder geval belangijk dat je de firewall/virusscanner installeert vóórdat je verbinding maakt met internet, anders zit je met Windows binnen enkele minuten vol met virussen/trojans.

[ Voor 20% gewijzigd door Expander op 04-12-2004 19:44 ]

Expanding the inexpandable

• LyP0

LyP0

Topicstarter
ja dat zou kunne en dat ga ik ook doen maar een andere pc op t netwerk had een firewall ( helemaal geupdate ) adaware en alles anders shit om hem schoon te houden maar deze is raar genoeg ook geinfecteerd , hoe kan dat ?

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

interne infectie via het netwerk, wanneer je xp versies niet up to date zijn gaat zoiets razend snel rond. Doe nou wat Cutter hierboven aangeraden heeft eerst eens :)
en hang die pc dus óók niet aan het interne netwerk voordat je dat ding én geinstalleerd hebt én sp2 hebt geinstalleerd én er een virusscanner op hebt.
Trek dan desnoods alle andere pc's van dat netwerk af om te kijken hoe die nieuwe schone pc zich gaat houden. Is die goed dan de rest stuk voor stuk aanpakken.
Pagina: 1