[Compressor] Werkt niet mee. (encoder is null!)

Pagina: 1
Acties:

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:31
Ik heb laatst met Final Cut pro een filmpje in elkaar gezet en deze geexporteerd voor op het web, en op DVD gefikt. Ergo, ik ben klaar met het filmpje.

Nu heb ik echter wel 15GB aan ruw PAL videomatteriaal op mijn hardeschijf staan waar ik hoogstwaarschijnlijk nooit meer naar kijk. Maarrrrrr ik wil dit matteriaal niet klakkeloos wegsmijten voor het geval ik het ooit nog weer eens nodig heb.

Dus wat dacht Nietzie: "Ik knikker die data even door Compressor, totdat ik misschien een GB'tje of vier overhoud, fik dat op DVD en ben de Kees die spreekwoordelijk klaar is." Gezonde theorie, maar helaas wil het niet echt perfect werken.

Ik knikker namelijk mijn filmmatteriaal vanuit de capture scratch van Final Cut pro in Compressor, selecteer een compressie, (Name: MPEG-4 Improved PAL Large Progressive, Description: 384x288,25fps,768kbps,44k 128kbps audio) en stuur het geheel naar de batch monitor toe. En daar gaat het fout, ik krijg een error "Failed: Error: encoder is null!" waar ik drie keer niets mee kan. Zelfs Google laat me hierbij in de steek, en ook de manual weet me er niets over te vertellen.

Heeft iemand een idee wat de error in kan houden, en hoe ik het kan verhelpen? Of heeft iemand misschien een andere manier waarop ik mijn data gemakkelijk om kan zetten in een kleiner formaat? (Exporteren naar Quicktime ben ik niet zo happig op, en ook als ik probeer te exporteren naar andere krijg ik dezelfde error. Alleen als ik audio-only exporteer werkt Compressor goed mee.)