Ik heb vandaag mijn P4m 2200 teruggekregen dus was van plan die eindelijk eens uit te gaan testen.
Echter, hij blijkt niet door de post te komen.
Het systeem krijgt gewoon stroom, start op, begint de post, geeft geen beeld en knalt vervolgens weer uit.
De proc op zich is goed, het mobo ook, geheugen idem en ook de videokaart heeft al een tijdje dienst gedaan in een ander systeem.
Heb al een andere voeding geprobeerd (ipv de 250 watt chieftec een 300 watt enhance) maar ook hierbij knalt hij gewoon uit
.
Uiteraard ook de vidoekaart vervangen maar ook dat helpt niet.
Op het moment dat de bak start geeft hij een halve seconde C1 aan op de P80p, geeft daarna zeer snel nog een berg andere codes en knalt dan uit (in 3 sec).
Ik heb een cpu fan aan de cpu fan header hangen, dus het kan ook niet zijn dat hij uitknalt omdat er geen fan aansloten zou zijn.
Iemand verder een idee wat het zou kunnen zijn.
Het mobo moet overweg kunnen met de voltages die het geval vraagt volgens de handleiding (1,100 V is de minimale vcore die het plankje kan leveren, proc zit op 1,300V
specs
P4m 2200 (22*100)
512MB DDR SDRAM PC2700 (twinmos en dane-elec geprobeerd)
Club3d ATi Radeon 8500pro/Elsa Nvidia GF256
p80p debugger
club3d PX845PEV pro moederbord (gerelabelde Albatron PX845PEV dus).
Chieftec 250watt voeding/enhance 300 watt voeding.
Iemand nog een idee of gaat dit gewoon NIET werken?
Echter, hij blijkt niet door de post te komen.
Het systeem krijgt gewoon stroom, start op, begint de post, geeft geen beeld en knalt vervolgens weer uit.
De proc op zich is goed, het mobo ook, geheugen idem en ook de videokaart heeft al een tijdje dienst gedaan in een ander systeem.
Heb al een andere voeding geprobeerd (ipv de 250 watt chieftec een 300 watt enhance) maar ook hierbij knalt hij gewoon uit
Uiteraard ook de vidoekaart vervangen maar ook dat helpt niet.
Op het moment dat de bak start geeft hij een halve seconde C1 aan op de P80p, geeft daarna zeer snel nog een berg andere codes en knalt dan uit (in 3 sec).
Ik heb een cpu fan aan de cpu fan header hangen, dus het kan ook niet zijn dat hij uitknalt omdat er geen fan aansloten zou zijn.
Iemand verder een idee wat het zou kunnen zijn.
Het mobo moet overweg kunnen met de voltages die het geval vraagt volgens de handleiding (1,100 V is de minimale vcore die het plankje kan leveren, proc zit op 1,300V
specs
P4m 2200 (22*100)
512MB DDR SDRAM PC2700 (twinmos en dane-elec geprobeerd)
Club3d ATi Radeon 8500pro/Elsa Nvidia GF256
p80p debugger
club3d PX845PEV pro moederbord (gerelabelde Albatron PX845PEV dus).
Chieftec 250watt voeding/enhance 300 watt voeding.
Iemand nog een idee of gaat dit gewoon NIET werken?