[P4m] knalt eruit bij de post

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn P4m 2200 teruggekregen dus was van plan die eindelijk eens uit te gaan testen.
Echter, hij blijkt niet door de post te komen.
Het systeem krijgt gewoon stroom, start op, begint de post, geeft geen beeld en knalt vervolgens weer uit. :(

De proc op zich is goed, het mobo ook, geheugen idem en ook de videokaart heeft al een tijdje dienst gedaan in een ander systeem.
Heb al een andere voeding geprobeerd (ipv de 250 watt chieftec een 300 watt enhance) maar ook hierbij knalt hij gewoon uit :(.

Uiteraard ook de vidoekaart vervangen maar ook dat helpt niet.
Op het moment dat de bak start geeft hij een halve seconde C1 aan op de P80p, geeft daarna zeer snel nog een berg andere codes en knalt dan uit (in 3 sec).

Ik heb een cpu fan aan de cpu fan header hangen, dus het kan ook niet zijn dat hij uitknalt omdat er geen fan aansloten zou zijn.

Iemand verder een idee wat het zou kunnen zijn.
Het mobo moet overweg kunnen met de voltages die het geval vraagt volgens de handleiding (1,100 V is de minimale vcore die het plankje kan leveren, proc zit op 1,300V

specs
P4m 2200 (22*100)
512MB DDR SDRAM PC2700 (twinmos en dane-elec geprobeerd)
Club3d ATi Radeon 8500pro/Elsa Nvidia GF256
p80p debugger
club3d PX845PEV pro moederbord (gerelabelde Albatron PX845PEV dus).
Chieftec 250watt voeding/enhance 300 watt voeding.

Iemand nog een idee of gaat dit gewoon NIET werken?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

En als je nu een paperclip in de ATX connector vrot. Zodat ie geforceerd aanblijft. Heeft dat zin :P

_o_ @ p80p

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Atlas schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:15:
En als je nu een paperclip in de ATX connector vrot. Zodat ie geforceerd aanblijft. Heeft dat zin :P

_o_ @ p80p
* TERW_DAN gaat op zoek naar een paperclip :)

Hmmm, hij bleef wat langer aanstaan, echter een constante FF. Daarna viel hij uit.
Weer opnieuw power erop, 1 miliseconde aan en weer uit. Cmos reset, weer 1 miliseconde aan en weer uit.

Zo te zien heb ik er weer een 20*30cm groot stukje behang bij.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Terw_Dan schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:25:
[...]

* TERW_DAN gaat op zoek naar een paperclip :)

Hmmm, hij bleef wat langer aanstaan, echter een constante FF. Daarna viel hij uit.
Weer opnieuw power erop, 1 miliseconde aan en weer uit. Cmos reset, weer 1 miliseconde aan en weer uit.

Zo te zien heb ik er weer een 20*30cm groot stukje behang bij.
Waarom deed dat bord het dan wel goed met een celli 1.7 :?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Atlas schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:25:
[...]

Waarom deed dat bord het dan wel goed met een celli 1.7 :?
Ik denk dat hij niet goed overweg kan met de P4ms en dat de paperclip methode het ding om zeep geholpen heeft.

Ding heeft me verdorie 100 euro gekost :(

[edit]
Niet overdrijven Danny, het ding was maar 10 euro :P

[ Voor 19% gewijzigd door TERW_DAN op 04-12-2004 18:30 ]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
Misschien heeft het zin om ALLE onderdelen die ergens anders in kunnen ook in een ander systeem te proberen. Vooral het geheugen dus. Kun je wel in je bios? Als je de post ziet kun je namelijk op del of f2 drukken.

Je zei dat je hem had teruggekregen. Was dat van de winkel na een reparatie? Als dat zo is zou ik gewoon terug gaan, want hij doet het simpelweg niet.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
stefan001 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:27:
Misschien heeft het zin om ALLE onderdelen die ergens anders in kunnen ook in een ander systeem te proberen. Vooral het geheugen dus. Kun je wel in je bios? Als je de post ziet kun je namelijk op del of f2 drukken.
Alle onderdelen komen dus uit werkende systemen. Ik krijg geen beeld (heb er niet eens een monitor aanzitten trouwens, niet nodig met een p80p). Maar ik zie dus geen post
Je zei dat je hem had teruggekregen. Was dat van de winkel na een reparatie? Als dat zo is zou ik gewoon terug gaan, want hij doet het simpelweg niet.
cpu was uitgeleend aan een vriend van me om te kijken of het ding beter liep dan zijn cel1800m die hij had.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:06

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een constante FF is moederbord óf cpu naar de knoppen of de combinatie werkt niet. Maar dit wist je waarschijnlijk al.

Ik doe even een gooi:
Is het niet gewoon gokwerk of een mobile het wel of niet gaat doen op een moederbord? Sommige AthlonXP-M's werken ook niet op een nForce2/etc bord, afhankelijk van de stepping die ze hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door PD2JK op 04-12-2004 18:35 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Prutz0r schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:35:
Een constante FF is moederbord óf cpu naar de knoppen of de combinatie werkt niet. Maar dit wist je waarschijnlijk al.

Ik doe even een gooi:
Is het niet gewoon gokwerk of een mobile het wel of niet gaat doen op een moederbord? Sommige AthlonXP-M's werken ook niet op een nForce2/etc bord, afhankelijk van de stepping die ze hebben.
Het is dus ook gokwerk.
Maar heb de cpu en heb nog een bord liggen, dus kan ik het gewoon proberen niet :P (die P4 moet eigenlijk in mijn notebook, maar gezien dat ding nog steeds niet goed werkt ga ik wachten tot dat het ding eens goed gerepareerd wordt).

FF is idd totaal geen boot, maar eerst deed hij dat wel, dus vandaar dat ik denk dat ik het mobo gesloopt heb.

Iemand toevallig ervaring met P4ms op andere borden, want dan koop ik er gewoon zo eentje (dingen kosten toch geen drol meer).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
*schopje*

iemand nog een idee wat ik hiermee zou kunnen :P
Pagina: 1