[CVS/Linux] Mooie GUI CVS-manager

Pagina: 1
Acties:

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 11:39
Hallo,

Ik wil wel is van de voordelen van CVS gaan profiteren, maar heb geen zin om dat vanuit de commandline te doen, dus ik ben hard op zoek naar een GUI programma die dat voor mij kan doen. Het is de bedoeling om PHP/HTML pagina's te gaan ontwikkelen. Voor Windows zijn er een paar gelikte programma's, en voor linux heb ik cervisia gevonden uit de KDE-ontwikkel-tree (ik gebruik zelf Debian met KDE), maar dat krijg ik door problemen met SSH niet aan de praat.

Weet iemand een ander (klein beetje gelikte/handige) tool die SSH volledig ondersteunt om van CVS gebruik te maken onder KDE? Het hoeft wat mij betreft niet gelijk te koppelen aan mijn editor (Kate), maar wel een beetje handig zijn in gebruik.

Verwijderd

PNS > PW

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Voor ontwikkelen in KDE kan je ook KDevelop gebruiken. Dit is een IDE waar volgens mij standaard CVS ondersteuning in zit. Daarnaast zijn er ook nog wat niet KDE gui tools. (tkCVS, Pharmacy, gCVS, etc).

Software voor Linux is goed te vinden met bijv. freshmeat. Binnen 2 minuten had ik bovenstaande tools al te pakken.

Daarnaast zijn er ook andere tools dan CVS (bijv Subversion en Arch) welke meer voordelen bieden dan CVS en waar ook GUI tools (al dan niet geintergreerd in een IDE) voor zijn.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Welke versie van KDE/Cervisia? Bij dit bugreport staan wat workarounds. Het zou vanaf KDE 3.2.3 zonder aanpassingen moeten werken.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik maak gebruik van Eclipse voor m'n progsels, hier zit goede CVS functionaliteit in en biedt een scala aan plugins voor andere prog-talen/functionaliteit.