Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Aangezien mijn telefoonabo. bij vodafone per 20 januaria 2005 afloopt ben ik van plan om een nieuw toestel aan te schaffen. Ik heb momenteel een samsung a800, waar ik wel tevreden over ben (hij heeft geen camera enzo, maar dat boeit me niet zoveel).

Ik zat te denken aan een nieuw toestel en kwam tot de conclusie dat ik msischien beter een smartphone kan aanschaffen. Ok waarom dan geen post in het smartphone topic? omdat het daar over kleine telefoons gaat. Ik ben juist geinteresseerd in pocketpc's/telefooncombinatie. bv de HP iPAQ 6340 GSM/GPRS

ok nu mijn vraag aan jullie, waar doe ik goed aan. Ik heb al veel research gedaan maar gek genoeg is er op got niet veel te vinden over dit toestel (tik maar in search en je vindt bijna niks).

Eisen die ik stel:

- goed netwerk (dus geen ben/orange/dutchtone)
- windows pocket phone OS
- camera optioneel
- GPS ondersteuning

Bij vodafone heb je een abo. voor 200 minuten. Dan moet je er nog dataverkeer bij kopen en kost het toestel HP iPAQ 6340 GSM/GPRS nog 233 euro.

Bij KPN kost dit abo 40 euro plus data, maar is het toestel goedkoper: check link
http://www.smartphoneshop.nl/product/3462

wie heeft er ervaring met smartphones als deze en kan mij advies geven. Is een touchscreen makkelijker? Ik heb redelijk dikke klauwen :) en werkt de telefoon goed, hoe lang gaan de batterijen mee met normaal gebruik (staat nooit op een website). kortom allemaal vragen waar ik graag antwoord op wil hebben.

Een nadeel van dit toestel is dat het GEEN UMTS ondersteuning heeft. Videoconference kan ik dus wel vergeten of niet?

of is de nokia 6600 aan te raden? http://www.smartphoneshop.nl/product/3321

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk ook eens naar de i-mate PDA2k ofwel QTEK 9090 ofwel MDAIII ofwel ... etc, is een apart topic hierover in IT: De Qtek 9090 (MDA III / VPA III / XDA III / SPV M2000). Deze is sneller dan de door jou genoemde HP iPAQ en heeft meer geheugen. Daar zullen ongetwijfeld vragen worden beantwoord over batterijduur, wel of niet GPS e.d.

Beide smartphones hebben een toetsenbord, dus alleen touchscreen invoer is niet noodzakelijk. De iPAQ heeft een afneembaar toetsenbord, de QTEK een uitschuifbaar toetsenbord.

Overigens heeft Vodafone imo een lage cashback (ofwel je betaalt nog veel voor het toestel icm. een nieuw abo). Ook het feit dat Vodafone voor nieuwe contracten voor Vodafone Live! per tijdseenheid gaat rekenen (met 15 min als starttarief) in plaats van per MB, vind ik erg jammer. Ik zit zelf nu bij Vodafone, maar overweeg over te stappen naar bijv. KPN, die wel per MB blijft rekenen, ook met UMTS.

[ Voor 4% gewijzigd door blackd op 04-12-2004 17:46 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Tennisbal
is die snelheid zo belangrijk dan??

hoeveel ben jij kwijt per maand, dus bij gebruik met data/bellen etc? (welk abo heb je?)

die 9090 is wel fucking duur

[ Voor 12% gewijzigd door Tennisbal op 04-12-2004 18:01 ]

• blackd
  • Niet online
tennisbal schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:52:
is die snelheid zo belangrijk dan??
Je wilt routenavigatie gaan gebruiken toch?
Ligt er misschien een beetje aan welk systeem je wilt gaan gebruiken (TomTom, of iets anders..) maar het lijkt me dat een beetje power aan boord voor het berekenen van routes niet onaangenaam is. 168Mhz vs 400 Mhz is nogal wat. Ik heb er zelf overigens geen ervaring mee, 't is alleen wat me logisch lijkt. Ik kan overigens zo snel geen minimale eisen van TomTom vinden.

Ik vind die iPAQ sowieso wat outdated, trage CPU, weinig geheugen, oud OS. Maar da's mijn mening.
hoeveel ben jij kwijt per maand, dus bij gebruik met data/bellen etc? (welk abo heb je?)
Op dit moment heb ik een voda 120 abo met een live 0 abo, ik gebruik GPRS nog niet zoveel. Mede doordat 1) GPRS nu heel duur is door mijn abo en 2) ik wil mijn abo niet opwaarderen, dan gaat Voda per tijdseenheid berekenen. Mijn abo is inmiddels ook contractvrij, dus ik kan ook over gaan stappen, en ik denk aan KPN.

Ik zit zelf te twijfelen tussen een smartphone (dus pda + gsm in een) of een losse pda met een telefoon, te koppelen met bluetooth.

[ Voor 4% gewijzigd door blackd op 04-12-2004 18:04 ]

• Tennisbal
ik ben bang dat ik ook fokking veel kwijt ben per maand aan abo kosten. Ik heb nu een voda 180 en ben ongeveer 35 euro p maand kwijt (geen live en al die shit

• blackd
  • Niet online
Tja, GPRS is een duur geintje. Je kan bij zowel Vodafone als KPN een databundel inkopen. Maar nogmaals, bij Vodafone betaal je per tijdseenheid ( EUR 0,75 buiten Live! site per kwartier, tot 1 MB, EUR 2,50 buiten Live! site per kwartier boven 1 MB, starttarief 15 min, dus 0,75) , bij KPN per MB (nul-abo 7,50, EUR 1,50 per MB, databundels verkrijgbaar in verschillende groottes, ook een flatfee abo mogelijk). Je kan proberen bij Vodafone een zakelijke verbinding te krijgen en daarmee toch per MB gaan betalen.

Ik wil zelf graag per MB gaan betalen, omdat ik niet zozeer veel surfen (en helemaal niet op content sites van mijn provider; Live! e.d.) maar hoofdzakelijk mail wil gaan lezen en versturen. Stel je checkt 1x per uur je mail, dan betaal je daar 0,75 voor, ookal duurt je sessie hooguit 1 minuut. Dat vind ik gewoon te duur, reken maar uit wat het kost als je per MB betaalt. Overigens aangenomen dat ik attachments e.d. niet ophaal, dus het dataverkeer ver onder 1 MB blijft.

Maar waarom ben je bang dat je veel geld per maand kwijt bent? Puur aan dataverkeer of puur aan bellen? Je betaalt zo nog makkelijk rond de EUR 10 bovenop je abo kosten voor wat data, als je graag van te voren wilt inkopen.

Ik heb trouwens nog geen van beide toestellen, ben alleen 'bovenmatig geinteresseerd' in een van deze toestellen omdat ik een beetje met dezelfde vragen zit of zat als jij. Ik overweeg ook een smartphone, alleen is de grootte (en dus kroeg-compatibiliteit ;)) nogal een nadeel, al kan je dat oplossen door een bluetooth headset te gebruiken. Bovendien koop je in principe al een toestel met verouderde techniek, je zegt het zelf al: er zit geen UMTS op. Je zou kunnen wachten op de opvolger van de QTEK 9090 (imate pda2k), daar zou wel UMTS op komen.

Overigens keek ik net nog even goed op de smartphone shop site, en daar staat gewoon dat de iPAQ 6340 wel gewoon geschikt is voor TomTom. Alleen heb ik dus geen idee in hoeverre de snelheid van de processor (168Mhz) een negatief effect heeft op het berekenen van routes, in vergelijking tot de Qtek 9090. Het zal ongetwijfeld iets trager zijn, gok ik.

• Tennisbal
ik zit idd met dat kroeg probleem, maar dat kan je ook oplossen door een dual simkaart te bestellen (gratis) en kan je dus je oude telefoon nog gebruiken.
Ander probleem is idd dat je geen umts hebt.

Ik bel ongeveer 180 minuten per maand, dus als daar 10 euro bijkomt vind ik het niet zo'n ramp.

hebben ze bij orange/ben/dutchtone goedkopere oplossingen?

• blackd
  • Niet online
tennisbal schreef op zondag 05 december 2004 @ 15:13:
ik zit idd met dat kroeg probleem, maar dat kan je ook oplossen door een dual simkaart te bestellen (gratis) en kan je dus je oude telefoon nog gebruiken.
Ja, een dual sim kan, maar dat is niet gratis. Bij KPN kost dat ongeveer EUR 40 (bron). Vodafone rekent daarvoor ook een bedrag, als ik me niet vergis.
Ander probleem is idd dat je geen umts hebt.
Dat zou je kunnen oplossen door de PDA en telefoonfuncties te scheiden, maar dan heb je weer 2 apparaten bij je. Ik heb nu een Siemens S55 die GPRS en Bluetooth ondersteunt. Koppel daar een PDA aan met Bluetooth en je kan daarmee mail checken. Als UMTS volledige dekking heeft, en er meer UMTS toestellen met Bluetooth zijn, kun je een nieuw toestel kopen, en hoef je die hele PDA niet te vervangen. Heb je overigens wel het kroegenprobleem opgelost ;).
hebben ze bij orange/ben/dutchtone goedkopere oplossingen?
Wat betreft data of spraak? Ligt ook een beetje aan de toepassingen die je wilt gaan gebruiken; browsen of mailen of iets anders.
Bij Orange kun je via Orange World en de proxy server (zie Orange World topic) gratis browsen.
Bij Orange, T-Mobile en Telfort zullen de data prijzen wellicht iets concurrerender (lees: lager) zijn.

Bij T-mobile (databundels) betaal je € 11,50 voor 5 MB data.
Bij Orange betaal je € 6,- voor Orange World, incl 2 MB data, daarna € 3,- per MB. 5 MB kost dus € 15,- (incl. Orange World abo).
Bij Telfort betaal je € 1,50 per MB, ongeacht de hoeveelheid. 5 MB kost dus € 7,50

Bij KPN (databundels) betaal je € 12,50 voor 5 MB
Bij Vodafone rekenen ze per tijd, dus is dat niet te schatten. Ja, als je in 1 kwartier 5 MB verstookt, betaal je maar € 2,50.

Telfort is dus in het geval van 5 MB duidelijk goedkoper, de rest ontloopt elkaar niet zo.

Persoonlijk heb ik nog niet zo veel vertrouwen in de dekking van de drie anderen (Orange, T-Mobile en Telfort). Ik weet dat het netwerk van Vodafone goed is, heb nooit problemen met signaal, behalve een plaats in een traject in de trein waar volgens mij niemand signaal heeft. Ook weet ik dat KPN een goed netwerk heeft. Ik betaal liever iets meer dat ik zeker weet dat ik kan bellen...

Overigens Dutchtone == Orange ;)

[ Voor 1% gewijzigd door blackd op 05-12-2004 18:09 . Reden: Rekenen is moeilijk met een duffe kop ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 21:54

makje

Professioneel prutser

Bij KPN Mobile is een dual simkaart bij aanschaf of contractsverlenging van een KPN Mobiel Plus abonnement (17,50 / 22,50 / 30 / 45 / 70 / 99 euro) gratis. Echter bij dit abonnement zit een GPRS-0 abonnement inbegrepen waardoor je geen aparte data bundel erbij kunt nemen en je dus iets meer per MB zult betalen. (Wel is het abonnement zelf een waardebundel voor het totaal aan bellen, SMSén en GPRS'en.)

9800x3d

• Xandrios
  • Laatst online: 18:24
Titel edit

• blackd
  • Niet online
makje schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:14:
Bij KPN Mobile is een dual simkaart bij aanschaf of contractsverlenging van een KPN Mobiel Plus abonnement (17,50 / 22,50 / 30 / 45 / 70 / 99 euro) gratis.Echter bij dit abonnement zit een GPRS-0 abonnement inbegrepen waardoor je geen aparte data bundel erbij kunt nemen en je dus iets meer per MB zult betalen. (Wel is het abonnement zelf een waardebundel voor het totaal aan bellen, SMSén en GPRS'en.)
Tja, andere providers hanteren zo'n alles in een bundel voornamelijk bij het bellen en SMSen, ik ben gewend dat gescheiden te hebben (Voda 120 + sms bundel), alleen komt dat niet zo goed uit wanneer je nogal onregelmatig SMSt. Dan is zo'n alles in een bundel wel makkelijker.

Opzich zou zo'n MobielPlus abo wel aardig zijn, alleen als daar geen Internet Everywhere bundel bij kan, is dat wat mij betreft niet echt een optie.
Tarieven zijn ook niet echt gunstig volgens mij: Tarieven KPN MobielPlus; je betaalt € 17,50 voor 1 MB (of heb ik gister echt teveel gedronken 8)7).

Overigens nog een tip voor (potentiele) KPN klanten die een XS4ALL abonnement hebben, je kan via het APN xs4all.nl een verbinding (en ook IP adres) van XS4ALL krijgen, om zo direct op het XS4ALL netwerk te zitten.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 21:54

makje

Professioneel prutser

De tarieven voor 1 KB verschillen bij de KPN Mobiel Plus abonnementen, Bijv bij het KPNM+ 70 abonnement betaal je per MB 7,17 euro en bij het KPNM+ 99 abo nog maar 3,58 euro. Dezen zijn best interessant als je én veel belt én van GPRS gebruik wilt maken.

Bij de Hi Euro abonnementen valt GPRS niet onder de bundel en kun je hem dus los erbij nemen. De Flexibel abonnementen hebben helemaal geen belbundel en daar kan een Internet Everywhere GPRS bundelabonnement ook zo bij. Echter bij deze abonnementen kun je dus niet gratis een Duo simkaart nemen...

9800x3d

• blackd
  • Niet online
makje schreef op zondag 05 december 2004 @ 18:37:
De tarieven voor 1 KB verschillen bij de KPN Mobiel Plus abonnementen, Bijv bij het KPNM+ 70 abonnement betaal je per MB 7,17 euro en bij het KPNM+ 99 abo nog maar 3,58 euro. Dezen zijn best interessant als je én veel belt én van GPRS gebruik wilt maken.
Klopt, die tarieven zijn hoe groter de bundel, hoe goedkoper. Echter, dergelijk grote abonnementen zijn voor mij (en volgens mij voor de TS ook) niet echt interessant. Ik heb een belbundel van 120, de TS heeft een belbundel van 180, dat komt lang niet in de buurt van een MobielPlus van 70 of 99.

Bovendien betaal je nog steeds veel meer per MB dan bij het goedkoopste Internet Everywhere abonnement. Inet Everywhere kost per MB, bij de bundel van 5 MB 'slechts' 2,50 (buiten i-mode sites om).
Bij de Hi Euro abonnementen valt GPRS niet onder de bundel en kun je hem dus los erbij nemen. De Flexibel abonnementen hebben helemaal geen belbundel en daar kan een Internet Everywhere GPRS bundelabonnement ook zo bij. Echter bij deze abonnementen kun je dus niet gratis een Duo simkaart nemen...
Dan betaal ik liever eenmalig EUR 40 voor zo'n DuoCard dan zo'n duur abo. 99 EUR/maand is me gewoon te duur.

• Tennisbal
heeft iemand enig idee wanneer umts voor de smartphones uitkomt? (dus voor q-tek enzo?)

ik vind het eigenlijk zonde dat ik die optie mis. Videoconference kan ik nu wel vergeten.

• Tennisbal
hmm ik denk dat ik toch niet zo'n pocketpc/phone koop. ben bang dat ik er vrij weinig gebruik van kan maken. heb thuis en op werk internet, heb geen auto dus gps gebruik ik ook vrijwel nooit. en ben bang dat ik teveel kosten maak.

zijn er meer gotters die er zo over denken?

• Tennisbal
enorme kick

• Tennisbal
nogmaals

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Beetje ouwe topic maar heb een vraag. Werkt skype met de 6340. De systeem eisen van skype zijn veel hoger dan de 6340.
Pagina: 1