[XP] Internet "stopt" na een half uur*

Pagina: 1
Acties:

• mdcsusa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
Ik heb een probleem met internet.
Als ik mijn pc opstart gaat alles goed. Maar na ca. een halfuur dan stopt mijn internet ermee. Ik kan niet meer surfen vanaf dat moment. Niet met IE, netscape of firefox. Ook werken Msn en outlook niet meer. Maar ik kan nog wel online gamen, ook p2p werkt nog. Ik heb gescant voor virussen en ad/spy ware (norton systemworks, mcafee stinger, ad awware, spybot s&d) en ik blijf het probleem houden. Ik heb geen sp2 want dan wordt het nog erger! ik heb mijn pc ongeveer al 5 keer opnieuw geinstalleerd. Ik kom er maar niet vanaf. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen want ik wordt er gefrustreed van om telkens mijn pc opnieuw op te starten als het internet ermee stopt!

alvast bedankt
Met vr. gr.
Maaik de Nijs

Verwijderd

hoe maak je verbinding met internet(router/inbelmodem/isdn/wireless)

• mdcsusa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
kabelinternet van quicknet (noord holland)
geen router

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:27
Heb je wel een firewall actief? En kun je nog wel dns lookup's doen als je internet "gestopt" is? Start > Uitvoeren > "Cmd" > "Nslookup" > "nu.nl" > resultaat even hier posten.

Verder is:

alvast bedankt
Met vr. gr.
Maaik de Nijs

Nergens voor nodig, wij groten hier op got altijd naar elkaar :w zou je dit in het vervolg weg willen laten? Ik pas ook even de topic titel aan, zodat het probleem beter omschreven is "[XP] probleem met internet" > "[XP] Internet "stopt" na een half uur*".

Verwijderd

Generic host process geblocked met je firewall? Dat is bij mij wel eens de oorzaak geweest van een dergelijk probleem.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
check eens je eventlog (eventvwr.exe) staan daarin mischien veel tcp/ip meldingen :? iets van meer als 10 uitgaande verbindingen, dan heb je mischien toch een virus

even een mededeling over het gebruik van Mcafee Stinger, deze tool vindt NIET alle virussen, alleen de meest voorkomende

maw: gebruik een volledige versie van mcafee of een andere scanner om zeker te zijn.

A wise man's life is based around fuck you

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zet je firewall bijvoorbeeld eens uit. Ik heb ook een dergelijk probleem gehad met ZOneAlarm.

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:54
Klinkt me bekend in de oren. Zet voor de gein eens de DNS Client uit bij services. Bij mij is dit de oplossing geweest bij dit probleem, misschien dat dit bij jouw ook helpt.
Pagina: 1