[matrox g400M] tv-out soort negatief beeld (in groen rose)

Pagina: 1
Acties:

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
Ik heb een merkwaardig probleem, wat volgens mij gekomen is nadat ik (winxp) sp2 heb geinstalleerd:

Met een matrox kaart kun je met de optie: DualHead DVDMax, een film (dvd / divx / xvid / etc )van je computer naar de televisie je eigen tv toe loodsen. Werkt altijd, nooit problemen mee gehad.
Nu wilde ik laatste een divx-je vanuit mijn luie stoel op de televisie zien en wat gebeurd er: ik krijg fel groen - rose beeld. Het was alsof je de film "in negatief" zag met die kleuren, zeg maar.
Het rare is, dat als ik een dvd aanzet, ik wel normaal beeld krijg. En het afspelen van de (divx)films in b.v powerdvd leidt weer tot niets. En nog vager: Op mijn monitor heb ik dan wel normaal beeld, maar op de televisie krijg ik dan, zeg maar, dat "negatief" beeld... Laad ik weer een dvd, heb ik weer normaal beeld op de tv.

Dus probleem:

Video (geen dvd) van computer naar televisie:
goed beeld op monitor, soort negatief beeld (in groen rose) op de tv
DVD van computer naar televisie:
goed beeld op monitor en televisie

ik weet niet waaraan het ligt, opnieuw installeren van drivers matrox kaart, maakte niets uit, opnieuw installeren van divx, etc maakte niets uit (en waarom ook, ik heb toch beeld en geluid op de monitor, zoals het hoort?)
Ik heb andere players gebruikt (bsplayer vlc). En de codecs, tja, volgens mij zit dat wel snor, anders had ik toch geen beeld op mijn monitor?

De laatste nieuwe updates op mijn systeem zijn eigenlijk alleen windowsmediaplayer 10 en winxp sp2.
Zal het hier aan liggen? Is dit een bekend probleem en is er een fix voor?
Het probleem dat ik heb, heb ik niet kunnen vinden in de search, wel dat mensen ook een soort groen beeld hadden, maar dat hadden ze altijd... (ik dus niet, mijn tv is nogal selectief zeg maar :P..)

Ik gebruik trouwens een composite aansluiting die via scart mijn tv in gaat. (dus niet zo'n mooie svga kabel)

Nou, heel verhaal, is er iemamd die hiervoor een oplossing weet? of wordt het een reinstall?

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

Afwijkende kleuren met bepaalde films is wel een hele sterke aanwijzing voor codec / hardwareoverlay problemen. ;)

Overigens kun je zo'n RGB kabel prima zelf maken (al zal dit het probleem niet oplossen imo) :) (marvel g400 RGB/composiet / millenium g400 RGB/composiet)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 17:11 ]

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:07:
Afwijkende kleuren met bepaalde films is wel een hele sterke aanwijzing voor codec / hardwareoverlay problemen. ;)
Is hier een oplossing voor dan (of suggestie)
Ik zal anders een opnieuw installeren, kijken of ik het dan ook heb, zo ja, dan gooi ik mijn image weer terug, zo niet, dan heb ik nog een lange avond ;)

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.