[VB.NET] Custom Control propertie behoud in design/run time

Pagina: 1
Acties:

• R.A.
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een custom control gemaakt ter vervanging van de System.Windows.Forms.Button.
Nu heb ik een aanntal classes die als property gebruikt worden.
Zoals een property Border die waardes width en color vasthoud, en een property ColorPositions voor kleur en posities voor blending de achtergrondkleur(met eigen gradient editor zoals in ps).
Het werkt allemaal prachtig zowel in design time en in run time, maar de properties worden niet opgeslagen. De standaard allemaal wel (in de windows form designer region) maar de 2 belangrijkste dus niet. Nu had ik een xml file eraan gehangen om daar dan alles in op te slaan. maar blijkbaar wil vs.net in design time niet opslaan oid. In runtime werkt het geweldig.

Hoe moet ik dit oplossen, zit met handen in haar.

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-05 21:04

dotcode

///\00/\\

heb je nageken of ze wel serializable zijn?

• R.A.
  • Niet online
Hoe bedoel je dat? ik heb nl nog nooit met serializable gewerkt. dus kan echt niet zeggen of dat wel of niet zo is :P

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-05 21:04

dotcode

///\00/\\

In .net is een object seriablizble als een het het attribte serialzible heeft of de ISerizable interface implementeerd. Maar om welke types gaat het die niet worden bewaard? Je kan even googlenen als je meer wilt weten over seriablizble.

• R.A.
  • Niet online
Oke thanks voor snelle hulp. Ik heb weer iets waar ik me op in kan bijten.

Het gaat om classes met over het algemeen classes met strings, integers en colors. Meer niet.

[ Voor 42% gewijzigd door R.A. op 04-12-2004 16:59 ]

• R.A.
  • Niet online
Ik heb het nou geprobeerd uit te zoeken. Maar tevergeefs. Ik krijg het voor geen mogelijkheid aan de gang. Heb je misschien een klein voorbeeldje over hoe dat moet? Er is ook niet zoveel te vinden op google erover (of ik zoek weer eens op de verkeerde trefwoorden).

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
In design time zet je waarden van properties die dan inde form initializecomponent routine worden geschreven voor de initialisatie van de component. Welke waarden worden daar neergezet? (dus welke code genereert vs.net voor de initialisatie van jouw button?)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• R.A.
  • Niet online
de standaard properties worden daar neergezet, zoals:

Me.UcButton1.GradientMode = System.Drawing.Drawing2D.LinearGradientMode.Vertical
Me.UcButton1.Location = New System.Drawing.Point(64, 24)
Me.UcButton1.Name = "UcButton1"
Me.UcButton1.Size = New System.Drawing.Size(160, 40)
Me.UcButton1.TabIndex = 18
Me.UcButton1.Text = "UcButton1"

Maar de classes properties moeten juist daar ook neergezet worden. zoals bijvoorbeeld
me.ucButton1.Border = new CustomBorder(2, Color.Black)
me.ucButton.ColorPositions = {new ucColornPosition(1,color.whote), new uccolornPositions etc}

maar die doet hij dus niet. En ik moet dat dus doen door ze te serializen. maar ik heb echt geen flauw idee hoe dat moet.

[ Voor 21% gewijzigd door R.A. op 05-12-2004 14:12 ]

Pagina: 1