Een merkwaardig mailtje van iemand die admin heet

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

• ISG1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb een heel merkwaardig mailtje gekregen:

Van: admin
Datum: 4 December 2004 2:17
Aan: Geen
Onderwerp: ATTENTION: High Water Mark Notification, message size.

Your mailbox is over the high water mark.
Please delete some messages from your mailbox!

Dit was gewoon in Outlook Expres thuis op m'n computer, ik maak niet deel uit van een netwerk ofzo, dus wat is dit?

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Een waarschuwing dat je mailbox vol begint te raken. Dat, of zinloze spam. Ik vermoed het laatste als je met POP3 werkt.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 16:17
Je zou de header kunnen posten, maar ik gok dat het gewoon een grapje is (high water mark, dat is hoogte van het water?). Het kan ook zijn (als je imap gebruikt) dat je de maximale grote van je inbox gehaald heb, indien je pop gebruikt zal je daar weinig last van hebben.

• ISG1
M'n mailbox kan niet vol zijn want het is op m'n pc zelf en geen hotmail ofzo. Ik krijg niet zoveel spam, maar heeft dat normaal niet als doel om je iets te laten kopen

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
Heb je toevallig chello als provider? Kom deze mailtjes met enige regelmaat tegen in mijn eigen mailbox en bij andere chello klanten. In de header staat als afzender wel een of ander @chello adres en met als naam dan uit me hoofd iets van admin voor het @.

In principe zijn alle waarschuwingen die je zou krijgen in nederland natuurlijk nederlandstalig. Dus gooi het maar gerust weg.

edit: Heb hier een hele tijd geleden ook welleens contact over gehad met chello en zijn bevestigden naar mij toe dat alle communicatie vanaf hun kant uiteraard nederlandstalig is.

[ Voor 20% gewijzigd door Johny58 op 04-12-2004 16:20 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Er is nog altijd de optie, leave mail on server. Als dat aanstaat dan haal je mail wel binnen, maar blijft het ook op de server staan. Dus kan die volraken, wel een beetje slordig mailtje alleen als dit van je provider komt.

Senri no michi mo ippo kara

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 12:26
ISG1 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 16:16:
M'n mailbox kan niet vol zijn want het is op m'n pc zelf en geen hotmail ofzo. Ik krijg niet zoveel spam, maar heeft dat normaal niet als doel om je iets te laten kopen
nee hoor ik krijg ook wle 'ns zo'n doorstuur mailtje van een grappenmaker die zegt dat er een "vreslijk gevaarlijk" virus is wat door geen enkele virusscanner gescand wordt en dat je bestandje blablabla moet verwijderen :+ en dan hoef je ook niets te kopen :)

gewoon spam dus shift-del })

[ Voor 7% gewijzigd door b..RAM op 04-12-2004 16:20 ]

• Icey
In dit geval kan het ook iets anders zijn

- wellicht hopen ze dat jij hun gaat terugmailen, dan weten ze dat jou mailadres werkt, en kunnen ze dat verkopen.
- wellicht hopen ze dat jij hem opent, op de achtergrond word er een klein stukje code van een website gehaald, zodat ze weten dat jou mailadres gebruikt word, en kunnen ze dat verkopen.
- wellicht zat er een virus bij, maar is die door jou provider verwijderd
- wellicht is het een grapje, en hoopt iemand dat jij je vervolgens druk gaat maken om niks (en zelfs de moeite neemt om een topic te openen)
- wellicht valt het in dezelfde category als dat 'jsdmng.exe' met het teddybear icoon die je moet verwijderen, iedereen heeft dat bestand in zijn windows map staan en verwijderd het. Later komt men erachter dat het een java script debug manager is.

etc etc etc

• ISG1
Ik maak me eigelijk wel een beetje zorgen, omdat err niks bij staat vna een afzender ofzo en het volgens de mail eigelijk nog niet eens aan mij gericht is. Ik heb trouwens @Home Breedband.

• Icey
Gewoon weggooien en niet druk om maken...

Post anders de headers eens...

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Als je meer wil weten over het mailtje zul je toch eens de headers moeten bekijken (of posten!), daar heb je toch wel wat meer aan dan alleen From en Subject e.d. Dus als je echt geholpen wil worden even alle headers posten :).

• ISG1
DIt staat er bij de eigenschappen van het mailtje:

Return-Path: <>
From: admin
Subject: ATTENTION: High Water Mark Notification, message size.
Date: Sat, 4 Dec 2004 02:17:27 +0100
Message-ID: <171934-2004-1204-021727-6157@mc1.home.nl>
X-NAS-Bayes: #0: 1.24462E-013; #1: 1
X-NAS-Classification: 0
X-NAS-MessageID: 23
X-NAS-Validation: {DD8A1656-4A8A-4BCB-8F75-2D0C2F605724}

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Stuur het gewoon door maar de @home helpdesk en vraag hun om advies.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• ISG1
Cyberpope schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 16:30:
Stuur het gewoon door maar de @home helpdesk en vraag hun om advies.
Dat zal ik doen. Over de header: wat ik daar boven heb neergezet was alles.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Als bovenstaand echt _alles_ is (ik ken MOE niet echt, dus weet niet precies waar je alle headers kunt bekijken enzo) dan is dit een bericht afkomstig van de mail software van je provider, en niet een of andere grappenmaker etc.

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04:21
Oh, ik krijg dit mailtje ook regelmatig van @home. Ik laat mijn mail altijd op de server staan en af en toe gebeurt het dat de mailbox bijna vol is. In dat geval krijg je zo'n mailtje. Het is aan te raden om wat files te wissen in dat geval, want als je mailbox vol zit kun e niets meer ontvangen..

Als ik me niet vergis kun je in Outlook Express instellen dat berichten wel of niet op de server moeten worden opgeslagen, het is goed mogelijk dat dit dus bij jou aangevinkt staat.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
edit:
spuit 11

[ Voor 98% gewijzigd door BasieP op 04-12-2004 17:11 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11-2025
Heeft inderdaad te maken met de hoeveelheid mail die op de sever bij @ home staat.

Volgens mij heb je op de mailserver van @ home maar een ruimte van 10MB (ik kan me vergissen). Op het moment dat deze ruimte vol is en je ontvangt nog een mail krijg je deze melding.

Toevallig op het moment dat je deze mail binnen kreeg ook een aantal grote "normale" mails binnengehaald (samen ca. 10 MB)?

• Johny58
  • Laatst online: 09-02 18:18
Ik heb zoals ik eerder al zei bij een heleboel verschillende mensen precies dezelfde tekst in de pop3 mailboxen gezien. Hoewel het in ging om mensen met chello was de rest van het mailtje precies hetzelfde.

Gooi het gewoon weg en vergeet het. Als jou provider jou een mailtje zou sturen zou het:
A Veel netter zijn en duidelijker omschreven
B Nederlandstalig zijn

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• sandergar
  • Laatst online: 13-02 09:34
Johny58 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:37:
Gooi het gewoon weg en vergeet het. Als jou provider jou een mailtje zou sturen zou het:
B Nederlandstalig zijn
Que???
B Nederlandstalig zijn

Dit IS de manier waarop Chello zijn systemen heeft ingericht. Voorbeeld uit eigen box:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
A message was sent to you that was returned to the sender(bounced)
because it would have caused your mailbox quota to be exceeded.

The following is the reason that the message was over quota:

Quota Type: message size
  Quota Available: 5242880
      Total Quota: 5242880

The following is the information on the message that was bounced:

Persoonlijk geen moeite met de engelse boodschap. Kan mij wel voorstellen dat er genoeg mensen zijn die van een dergelijke boodschap geen snars van snappen.

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

Johny58 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:37:
B Nederlandstalig zijn
Dat is dus duidelijk niet waar.
Mijn moeder was laatst aan het kloten met email, ik kreeg een hele flood van de terugstuur mailtjes van hierboven (dat het mailtje te groot was), om vervolgens ook die high water mark waarschuwing te krijgen.
Ik heb hem al veel vaker gehad bovendien, steeds zat 'toevallig' mijn mailbox ook vol.

Oftewel, niet negeren, als je nog mail wil ontvangen.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Ik heb op school Oracle DBA gehad, en daar spreekt m'n van de "High Water Mark" ;-) zoek daar anders eens wat info over ;-) Het gaat idd over de grootte.

Greetz

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 19:52
Een vriend van mij krijgt dit ook met @home terwijl z'n mailbox altijd leeg is... (outlook haalt 24/7 iedere 5minuten de mail op). Volgens de helpdesk moeten we deze dingen gewoon negeren zolang we zeker weten dat er niets op de mailserver van @home staat.

• ISG1
Bedankt mensen, ik heb trouwens inderdaad vandaag in één keer veel mailtjes met bijlagen gehad. Het zit dus wel goed.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Gewoon een standaard mailtje van @home dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.