[Flash MX2004 Pro] Hit vraagje.

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 14:02

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey tweakers, zoals jullie mischien weten ben ik bezig met een header in flash daarin zit ook een menu en alles werkt, bijna.

http://www.freewebs.com/mralucard/

Als je de header opent krijg je op het laatst een bakje met een menu, contact - designs etc.
En als je met je muis op contact gaat dan fade er een submenu in, die submenu is een movie clip met 2 buttons er in.

Het probleem is dat de hit grote van de contact button dus over de submenu gaa, dit is gedaan zodat submenu geladen blijft als je met de muis naar e-mail msn gaat.

Nu is het probleem dat ik niet op die 2 buttons kan drukken omdat de hit van contact er over gaat.

Hoe kan ik er voor zorgen dat als je op contact gaat dat het submenu movie clip laad maar dat ik wel gebruik kan maken van de buttons?

http://www.freewebs.com/mralucard/header.fla
Dat is de fla, ik hoop dat iemand kan helpen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

Ik heb zelf even een fla gemaakt voor je; in plaats van roll-over is dit on-click, veel fijner navigeren.
Kijk hier voor een voorbeeld, en hier voor de fla :)

Afgezien van het feit dat je site het niet doet (flash laad niet in), vind ik 512KB absurd groot voor een site die dan nog niet eens helemaal ingeladen is.

Kijk hier eens voor tips om je fla kleiner te maken. :)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Raar dat die flash het niet doet..

Mijn swf is trouwens (maar) 80 kb, in de .fla zitten een bmp bestanden van alle plaatjes.
Ik ga het proberen met onclick, thanx.

Dat ziet er aardig goed uit ja, onclick kan ook best ja, maar het gaat er ook om dat het e-mail msn in fade en niet in een keer plop doet..

[ Voor 30% gewijzigd door MrVegeta op 04-12-2004 16:54 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

MrVegeta schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 16:52:
Raar dat die flash het niet doet..

Mijn swf is trouwens (maar) 80 kb, in de .fla zitten een bmp bestanden van alle plaatjes.
Ik ga het proberen met onclick, thanx.

Dat ziet er aardig goed uit ja, onclick kan ook best ja, maar het gaat er ook om dat het e-mail msn in fade en niet in een keer plop doet..
Bmp bestanden in flash zorgt voor astronomische filesize; kijk voor tips op de link in mijn vorige post.

On-click is voor bezoekers van je site veel fijner, omdat ze dan met de cursor niet per se op het hit-vlak hoeven te staan :)

En die fla van mij is heel snel gemaakt; als je op de hoofdscene kijkt zie je dat je van de 2e layer een motion tween kan maken.
Je zou bijvoorbeeld de twee buttons in een movieclip kunnen zetten.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Goed, nou dan kan ga ik dit proberen :).
Ik heb er dit van gemaakt.

---------
Button AS

on (press) {
contact.gotoAndPlay(2);
}
En mc gemaakt waar in een animatie zit en die laad die dan :),
Nu vroeg ik me nog af of het mogelijk is ervoor te zorgen dat als een gebruiker naar een ander menu gaat dat er weer een mc word geladen.
Snap je?

Hier is trouwens een hele kleine fla :).
http://www.freewebs.com/mralucard/header-test.fla

:)

Nu ik er over nadenk zou het mogelijk zijn om een button te maken met een hit met een groot 4kant die over contact en e-mail msn buttons te plaatsen en daar een rollout in te plaatsen dat die weer een andere mc moet laden.

Of zal ik dan weer het probleem krijgen dat ik op geen 1 button kan klikken omdat die hit er over zit?

[ Voor 40% gewijzigd door MrVegeta op 04-12-2004 18:30 ]

Verwijderd

MrVegeta schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:26:
Goed, nou dan kan ga ik dit proberen :).
Ik heb er dit van gemaakt.

---------
Button AS

on (press) {
contact.gotoAndPlay(2);
}
En mc gemaakt waar in een animatie zit en die laad die dan :),
Nu vroeg ik me nog af of het mogelijk is ervoor te zorgen dat als een gebruiker naar een ander menu gaat dat er weer een mc word geladen.
Snap je?

Hier is trouwens een hele kleine fla :).

:)
Ik heb nu even geen tijd voor een uitgebreide test, maar je zou alle mc's (van alle uitklapmenuutjes) op dezelfde scene kunnen plaatsen; dat je bijvoorbeeld dit krijgt:

knop 1:

on (press) {
knop1.gotoAndPlay(2);
}

knop 2:

on (press) {
knop2.gotoAndPlay(12);
}

knop 3:

on (press) {
knop3.gotoAndPlay(22);
}

Enz...

En dan natuurlijk wel op het laatste keyframe van een animatie een: stop(); :)

Beter zou zijn om een actie te geven op de knop dat hij een movieclip pas inlaad op het moment dat erop geklikt wordt.
Dat gaat met load movie, moet je maar even kijken in de flash help hoe dat zit.

Als je er dan nog niet uitkomt kun je het altijd nog vragen :)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Stel je voor.

Een bezoeker van de site klikt op contact, een MC met animatie word geladen.
Daarna klikt de gebruiker op andere button, bv designs.

Is het dan mogelijk met as om er voor te zorgen dat de oude animatie (van de 1e knop) uitfade of met een andere animatie uit het beeld verdwijt terwijl er een andere MC word geladen omdat de bezoeker op designs heeft gedrukt.

Dat kijkt me de makkelijkste manier.
Kan ik ook meerdere animaties gebruiken en MC vind ik altijd wel fijn om mee te werken.
Weet jij het Joost?

//Edit.

Ik heb vanavond even (snel) een opzetje gemaakt, ik heb een .fla gemaakt waar 2 buttons instaan namelijk, contact en designs.

Als een bezoeker op 1 van de buttons klikt dan opent die dus de MC die daar aan is toe gewezen (er zijn ook 2 MC's).

Maar het probleem is dat als de bezoeker eerst op contact drukt dat er dan een MC word geladen maar als de bezoeker ook op designs drukt dan laad ie die MC dus ook, dus dan staan er 2.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik ervoor zorgen dat als een gebruiker op een andere button klikt dat de andere MC uitfade?

http://www.freewebs.com/mralucard/header-test.swf

[ Voor 40% gewijzigd door MrVegeta op 05-12-2004 01:00 ]

Pagina: 1