Facts don't care about your feelings
googled ami beep codes.
http://www.hardwarecentra...recentral/tutorials/13/2/
Your computer has memory problems. First, check video. If video is working, you'll see an error message. If not, you have a parity error in your first 64K of memory. Check your SIMMs. Reseat them and reboot. If this doesn't do it, the memory chips may be bad. You can try switching the first and second banks memory chips. First banks are the memory banks in which your CPU finds its first 64K of base memory. You'll need to consult your manual to see which bank is first. If all of your memory tests good, you probably need to buy another motherboard.
http://www.hardwarecentra...recentral/tutorials/13/2/
Your computer has memory problems. First, check video. If video is working, you'll see an error message. If not, you have a parity error in your first 64K of memory. Check your SIMMs. Reseat them and reboot. If this doesn't do it, the memory chips may be bad. You can try switching the first and second banks memory chips. First banks are the memory banks in which your CPU finds its first 64K of base memory. You'll need to consult your manual to see which bank is first. If all of your memory tests good, you probably need to buy another motherboard.
nee, want het is ddram geheugen pc2100 en pc3200 maja dat hoort terug te klokken want vroeger werkte het gewoon. ik zie geen error, je ziet dat asrock logo, dan piept ie en verdwijnt het en komt het weer en weer piep en dan zie je alleen zo'n knipperend spatie teken....
toen ik het daarvoor probeerde kreeg ik soms geen piepjes en zag ik echt het bios scherm en dan ging ie tellen 524 vram check OK ofzo en dan stond er mijn HD en nog wat met status maar dan ging ie niet verder en ik kon ook de bios niet in
edit: ok ik deed het nu in een andere pc en daar startte alles normaal op tot windows kwam en bleef het beeld zwart
edit2: ok als ik 1 mbram clipje test op de andere pc dan krijg ik een blauw error scherm met hardware error en als ik die andere (pc3200) erin doet werkt het wel...
edit3: dus ik doe die pc3200 die dus werkt in die andere pc ---> *pc start op* PIEP .... asrock scherm....PIEP...PIEP...zwart scherm...
toen ik het daarvoor probeerde kreeg ik soms geen piepjes en zag ik echt het bios scherm en dan ging ie tellen 524 vram check OK ofzo en dan stond er mijn HD en nog wat met status maar dan ging ie niet verder en ik kon ook de bios niet in
edit: ok ik deed het nu in een andere pc en daar startte alles normaal op tot windows kwam en bleef het beeld zwart
edit2: ok als ik 1 mbram clipje test op de andere pc dan krijg ik een blauw error scherm met hardware error en als ik die andere (pc3200) erin doet werkt het wel...
edit3: dus ik doe die pc3200 die dus werkt in die andere pc ---> *pc start op* PIEP .... asrock scherm....PIEP...PIEP...zwart scherm...
[ Voor 34% gewijzigd door YoshiBignose op 04-12-2004 15:47 ]
weet niemand het probleem?
er is namelijk nog iets, iemand zegt dat ik de bios moet resetten dus ik zoek naar dat jumpertje naast die batterij...is die er niet..ik zie wel 2 ijzeren dingetjes met cmosclear maar wat moet ik dan doen
Daar moet je er even zo'n jumpertje op zetten zoals op die van een HD. Dan de pc ff aanzetten.Hierna het jumpertje er weer afhalen.LET OP! eerst de pc uitzetten voordat je hem erafhaalt dat geldt dus ook voor hem eropzetten. Als het goed is is dan je BIOS gereset
[ Voor 58% gewijzigd door MasterMike op 05-12-2004 09:31 ]
helpt niks, ik krijg nu niet eens meer beeld
wat voor videokaart en processor draai je?
en wat als je het asroc logo ziet, en je drukt op [escape] vaak gaat dan het logo weg en kan je ziet wat erachter zit!
en wat als je het asroc logo ziet, en je drukt op [escape] vaak gaat dan het logo weg en kan je ziet wat erachter zit!
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Verwijderd
Bij een maat van me was het probleem dat het moederboard batterij op was. Probeer deze eens te vervangen voor een nieuwe en kijk eens wat die dan doet. Het is een duur batterijtje maar als je die eens uit een oude p166 makt en overzet om te kijken of het werkelijk zo is dan kan je dat gedeelte ook weer uistluiten.
Pagina: 1