Bios pakt af en toe automatisch andere boot disk.

Pagina: 1
Acties:

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:59

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ik heb een Asus P4P800-E Deluxe met 1 PATA schijf erin en een RAID 1 array. Ik boot van de RAID 1 array en die losse PATA schijf gebruik ik af en toe voor backup dingetje en onbelangrijke zaken.
Werkt allemaal prima maar soms als ik ff moet booten dan wil hij ineens booten van de PATA schijf of zelfs van m'n iPOD. Dan moet ik weer de Boot settings in de bios goedzetten en dan gaat het weer. Erg irritant. Is dit een BIOS bug ofzo? Ik gebruik de laatste BIOS versie.

[ Voor 1% gewijzigd door amphora op 04-12-2004 15:12 . Reden: Het is een P4P800-E Deluxe, dus niet P4P800 zoals eerder vermeld. ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
***Snif*** Niemand?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Batterij? Anders zou ik het ook niet weten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Mr. Liu schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:18:
Batterij? Anders zou ik het ook niet weten.
Maar dan zouden ook m'n tijd, overclock en andere instellingen etc. verloren gegaan moeten zijn. En dat is helaas (of gelukkig eigenlijk maar) niet het geval.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Amphora schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:12:
[...]
Maar dan zouden ook m'n tijd, overclock en andere instellingen etc. verloren gegaan moeten zijn. En dat is helaas (of gelukkig eigenlijk maar) niet het geval.
Maak dat maar helaas, want als het wel zo was, wat het gemakkelijk op te lossen geweest.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je bedoelt hij probeert te booten, of hij boot echt?

Want in princiepe kan ie alleen maar van je schijf booten die bootable is, of is je ipod en die ander het ook?

Misschien de "boot other device" optie aanzetten?

Anders misschien een bios bugje?

specs

Verwijderd

Als je boot met je Ipod ingeplugd herkend je ASSus mobo een bootdevice en wil dan nog wel eens je bootorder doorelkaar gooien.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
gladiool schreef op maandag 06 december 2004 @ 21:03:
Je bedoelt hij probeert te booten, of hij boot echt?

Want in princiepe kan ie alleen maar van je schijf booten die bootable is, of is je ipod en die ander het ook?

Misschien de "boot other device" optie aanzetten?

Anders misschien een bios bugje?
Hij probeert te booten ja. Er zit natuurlijk geen bootable OS op m'n ipod dus krijg je rare meldingen.
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 21:06:
Als je boot met je Ipod ingeplugd herkend je ASSus mobo een bootdevice en wil dan nog wel eens je bootorder doorelkaar gooien.
Ja dat blijkt :) en dat doet ie dus ook, maar hoe voorkom je dat? Of is dit gewoon een 'feature' van het mobo en moet ik er maar mee leren leven?

[ Voor 47% gewijzigd door amphora op 06-12-2004 21:17 ]

Pagina: 1