Toon posts:

verbinding maken met fieryrib + internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 computers aangesloten op een netwerk.
het ziet er als volgt uit: adsl modem ---> switch ---> computer 1, computer 2, fieryrib.
Maar nu wil ik op computer 1 en 2 internet hebben. Dat lukt. Alleen nu kan ik niet meer
connecten met de fieryrib want daar is het ipadres anders van. namelijk 192.168.1.1 .
En de ip adressen die ik krijg van de switch is 10.0.0.15?. Ik kan niets in de fieryrib veranderen
want die staat zonder beeldscherm aangesloten. Alleen staat hij in verbinding met de switch.
Nu zou ik graag willen weten hoe ik de ip adressen kan veranderen zodat ik ook verbinding kan maken met de fieryrib. (dus kan internetten en verbinding maken met de fieryrib.) Ik kan wel verbinding maken met de fieryrib als ik het ipadres verander bij de netwerkverbindingen in 192.168.1.1. Maar dan geen internet. Wie kan mij verder helpen met dit?

mvg
Tobias Bakker

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 15:43

P-ter

...

Mischien is het eerst makkelijk om te weten wat een fieryrib is...

Google leverde mij daarop niks op.

En we groeten elkaar altijd op GoT naar het schijnt, dus dat hoeft niet onder je bericht te staan

[ Voor 3% gewijzigd door P-ter op 04-12-2004 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke sorry..
een fieryrib is een soort server die je aansluit op het netwerk. zodat je vanaf computer 1 of computer 2 er verbinding mee kan maken. En de fieryrib stuurt dan printopdrachten of scanopdrachten door naar de kopiermachine en die print vervolgens uit.