[S-ATA]Driver floppy werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-03 09:01
Ik heb een Asus K8V SE Deluxe moederbord en een Maxtor Diamond plus 9 80gb sata hardeschijf.
Als ik Windows XP wil installeren op deze schijf, dan vraagt hij om een floppy. Als ik deze erin doe en op [ENTER] druk, dan zegt de setup:
Please insert the disk labeled Manufacturer-supplied hardware support disk into Drive A:
*Press ENTER when ready
Omdat er geen S-ata floppy bij het moederbord zat, heb ik deze gedownload. Die werkte niet, en heb ik een sata driver gedownload van de Via site, die werkte ook al niet.
Wie weet raad?

Verwijderd

dit staat duidelijk in de handleiding uitgelegd (makedisk en de cd die erbij zat) ik heb het vorige week net hetzelfde gedaan met dat mobo.

• Neobender
Die drivers op de cd zijn hetzelfde als van internet. Dat is opzich het punt niet. Maar de windows xp setup vraagt om een floppy (die ik met makedisk heb gemaakt), maar als je dan op enter drukt, krijg je die melding zoals vermeld in mn OP.

[ Voor 72% gewijzigd door Neobender op 04-12-2004 15:08 ]

Verwijderd

Zorg er wel voor dat je de floppy hebt enabled in je bios

• Neobender
Dat is hij uiteraard, hij leest die floppy's ook wel, maar hij doet verder niet veel :{

Verwijderd

Ik heb hetzelfde een keer gehad en toen bleek dat mijn floppy drive niet goed was aangesloten, controleer je kabels.
Sorry, antwoord blijkt uit de vorige post

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 15:15 ]

Verwijderd

Is je sata controller ook enabled in je bios?
Promise 20378 RAID controller
S-ata ja
Raid no (tenzij je 2 schijven hebt)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 15:19 ]

• Neobender
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 15:16:
Is je sata controller ook enabled in je bios?
Promise 20378 RAID controller
S-ata ja
Raid no (tenzij je 2 schijven hebt)
Check.

[ Voor 83% gewijzigd door Neobender op 04-12-2004 15:20 ]

Verwijderd

Ik heb deze gebruikt:
http://www.asus.com.tw/su...ata_100104528.zip~zaqwedc

Ik heb namelijk mn sata schijf niet op mn via-controller aangesloten, maar op mn promise fastrak, die als gewone ide werkt en niet op raid.

bij mij werkt het prima!

succes

Verwijderd

Je hebt dus op F6 gedrukt om extra drivers te installeren, dan vraagt hij om een diskette en dan krijg je steeds dezelfde melding?

• Neobender
Jup.

Verwijderd

Het lijkt erop dat je floppy drive het probleem is. Je kunt die testen door het volgende te doen.

Lets test your floppy drive. Try this, get another floppy disk, go to www.bootdisk.com and download the file needed to create a W98se boot disk. Create the boot floppy. In your problem PC's BIOS set the floppy drive as the first boot devide. Before powering down, insert the W98se boot floppy in the floppy drive, then reboot. Does your PC boot up from the boot floppy? If so, the drive is working. If not, then that points back to a problem with the floppy drive (most likely), floppy cable or floppy controller (least likely).

• Neobender
Dat heb ik ook al gedaan, en de drive werkt :{.
Ik heb bij een vriend net Windows XP op de HDD gezet en hem weer in mn eigen pc geplugged. Als ik nu mn pc aanzet, gaat hij windows laden maar dan komt er een blauw scherm en daar wordt melding gemaakt van deze error. Oftewel, er is iets mis met de sata controller }:|.

Verwijderd

volges mijn heb je toch ech de verkeerde drivers gebruikt... of heb je deze:
http://www.asus.com.tw/su...name=378ata_100104528.zip

al geprobeerd?

• Neobender
Ja :'(

• Neobender
Zou het op de een of andere manier mogelijk zijn om via bijv. knoppix die drivers te installeren?

Verwijderd

ehm... kernel 2.6.8 herkent mijn promise fastrak sata controller iig wel, dus je zou dan wle de schijf kunnen benaderen, maar windows erop installeren vanuit knoppix :?
sry daar kan ik je niet bij helpen
ik blijf het een merkwaardig verhaal vinden...

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem.(zie ook mijn topic).
Bij mij kan ik ook geen windows instaleren. Hij ziet de schijf(raptor) wel maar de drivers op de floppy die ik heb gemaakt kan hij niet vinden op de 1 of andere manier. Daarom heb ik het moederbord verkocht.

• Neobender
@vincentus: nee, alleen de sata driver
@icefreak: kon je 'm niet beter ruilen?

Verwijderd

Neobender schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 16:13:
@vincentus: nee, alleen de sata driver
@icefreak: kon je 'm niet beter ruilen?
Mwah, had gekund maar deze had ik al eens geruild en ik denk dat ik geen nieuwe/geld terug krijg.
Pagina: 1