[XP] Continu reboot windows, zelfs veilige modus

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Zojuist heb ik hier een PC met Partition Magic opgedeeld in verschillende partities. Dat ging prima en alle partities werden vervolgens door Windows weergegeven. Daarna moest er gereboot worden vanwege nieuwe hardware, ook geen probleem.

Toen wilde ik bestanden van C naar E verplaatsen. Koud kunstje zou je denken, maar toen liep XP vast en ging rebooten. Na de reboot geen melding te vinden in het systeemlog.

Nog eens proberen, denk ik eigenwijs. Tja, daar ging het mis.. nu zit hij continu in de reboot-cyclus. Zelfs bij de Veilige Modus gebeurt dit.

Voor de helderheid: WIndows start wel, logo's worden getoond en voortgangsindicator. Op het moment dat je het gebruikersscherm verwacht, gaat het mis.

Enig idee?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Al eens geprobeerd de installatie te herstellen met de Windows CD?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TromboneFreakus
Voor de volledigheid: ook de recovery console werkt niet.

Dan komt er in ieder geval wel een foutmelding: Page_Fault_In_Nonpaged_Area
STOP: 0x00000050
ntfs.sys

Nu biedt Microsoft hier wel het een en ander aan informatie over maar dit is helaas allemaal vrij oppervlakkig. Ik kan lastig de HD er uit halen, dan boot er niks meer.

http://www.microsoft.com/...t/en-us/prmd_stp_ccgm.asp

Verder: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;817197 maar dit gaat over hele specifieke hardware

Er is dus niets aan toegevoegd: alleen opgedeeld en toen geprobeerd wat te kopieren. Het betreft een SATA configuratie.

Wat extra gegevens:

Moederbord: Soltek SL-865_GI-L
Harddisk: Maxtor 6Y080L0

[ Voor 22% gewijzigd door TromboneFreakus op 04-12-2004 15:24 ]

• TromboneFreakus
sanfranjake schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:55:
Al eens geprobeerd de installatie te herstellen met de Windows CD?
Ja, in die zin dat de recovery console dus niet werkt.

Of bedoel je er volledig overheen installeren zonder te formatteren?

• TromboneFreakus
En nog iets: die melding komt overal, zowel in Veilige Modus, bij recovery console als bij normaal starten. Vanwege de net nieuwe installatie stond nog ingesteld dat hij moet rebooten bij BSOD's. Gelukkig kan dat via F8 eenmalig worden uitgezet, zodat dit in ieder geval nu zeker is...

• TromboneFreakus
Volgens vele topics zou het om kapot geheugen gaan. Hoe waarschijnlijk lijkt jullie dat, gezien het feit dat het tot partitioneren vlekkeloos werkte?

http://www.windowsbbs.com/showthread.php?t=36179

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Yikes, dit zijn echt kutproblemen, ik heb dit gehad met een nieuw systeem dat ik gekocht had, bleek ergens aan de hardware te liggen. Pas nadat ik het moederbord, CPU en geheugen vernieuwd had, gingen die klachten weg.

Een geheugenprobleem kan dus inderdaad het probleem zijn, al is mij nog steeds niet duidelijk waar mijn probleem nou lag. Waarschijnlijk een combinatie van factoren.

Sterkte man, ik weet hoe het voelt ;(

• TromboneFreakus
Alweer een update: booten met rescue disks van PQMAgic geeft error 1516 aan. Volgens de KB van Symantec betekent dit: chkdsk uitvoeren.

Lekker is dat, ik kom immers niet in de recovery console. En 'fix' in PQMagic licht niet op wanneer ik deze fout aanklik... :(

En ik kan WIndows ook niet over de huidige installatie heen installaren - niet eens formatteren trouwens - want dan komt dezelfde melding. Dus: of ik nu op 'R' druk of op 'enter' wanneer de setup is uitgeladen, dat maakt niets uit.

Ook het maken van een bootdisk volgens deze pagina van Microsoft haalt niets uit, want dan boot hij gewoon weer naar Windows met de reboot die daar weer op volgt....

Iemand een idee hoe chkdsk te kunnen starten, zonder reboot?

[ Voor 51% gewijzigd door TromboneFreakus op 04-12-2004 16:52 . Reden: meer info ]

• mjszwo
  • Niet online
Download Memtest86+ eens :)

Daarmee kan je je geheugen testen in een linuxomgeving die vanaf diskette draait. Kijken wat die allemaal zegt :)

[ Voor 11% gewijzigd door mjszwo op 04-12-2004 16:54 ]

• TromboneFreakus
Memtest zal ik zo even draaien.

Zou het zin hebben bootfloppy's te maken zoals beschreven op deze pagina? Ik zoek namelijk naar een manier om chkdsk te kunnen starten, maar dit lijkt niet te kunnen.

Met andere woorden: is er geen soort dos-prompt zonder de recovery console, maar met toegang tot NTFS-bestandssystemen?

En is dit wat? http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/ntfswin98.shtml

Ik vind het wat tricky klinken....

[ Voor 13% gewijzigd door TromboneFreakus op 04-12-2004 17:09 ]

• mjszwo
  • Niet online
TromboneFreakus schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:07:
Memtest zal ik zo even draaien.

Zou het zin hebben bootfloppy's te maken zoals beschreven op deze pagina? Ik zoek namelijk naar een manier om chkdsk te kunnen starten, maar dit lijkt niet te kunnen.

Met andere woorden: is er geen soort dos-prompt zonder de recovery console, maar met toegang tot NTFS-bestandssystemen?
Nee volgens mij heeft dat geen zin... Volgens mij is dat alleen bedoelt om te kunnen booten wanneer je niet vanaf cd kan booten.

Ik weet zo 123 ook niet hoe je chkdsk moet runnen op die pc, maar wat ik in jouw geval zou doen als ik persee chkdsk wou runnen, is even die harddisk in de pc hangen waar je nu achter zit te typen (tenzij het een laptop is natuurlijk) en dan effe chkdsk uitvoeren op die schijf, dat lijkt me de snelste manier.

Dat NTFS2WIN98 en NTFS2DOS schiet je weinig mee op, dat is alleen om mee te lezen vanuit een pure dos omgeving.

[ Voor 6% gewijzigd door mjszwo op 04-12-2004 17:19 ]

• TromboneFreakus
Caponi schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:12:
[...]

Ik weet zo 123 ook niet hoe je chkdsk moet runnen op die pc, maar wat ik in jouw geval zou doen als ik persee chkdsk wou runnen, is even die harddisk in de pc hangen waar je nu achter zit te typen (tenzij het een laptop is natuurlijk) en dan effe chkdsk uitvoeren op die schijf, dat lijkt me de snelste manier.
Helaas, SATA past lastig op gewoon EIDE...

• mjszwo
  • Niet online
TromboneFreakus schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:26:
[...]

Helaas, SATA past lastig op gewoon EIDE...
Er zijn wel verloopstukjes voor, maar dat is een beetje nutteloos om te kopen in dit geval.

Heb je geen oude harddisk liggen? Hoeft maar 1,5gb te zijn om XP op te installeren. Als het dan wel allemaal werkt, weet je dat het aan die SATA harddisk ligt.

• TromboneFreakus
Caponi schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 16:54:
Download Memtest86+ eens :)

Daarmee kan je je geheugen testen in een linuxomgeving die vanaf diskette draait. Kijken wat die allemaal zegt :)
Memtest vindt helemaal niks. En ook PowerMax van Maxtor vindt - in de basistest - helemaal niks aan de hard disk.

Wat ik vooral zo vreemd vindt: Windows start prima op, de bootpartitie wordt dus gevonden en de bestanden kunnen (dus) gelezen worden. Vlak voordat Windows echt geladen wordt, gaat het mis.

Juist omdat ik op geen manier in WIndows kom, kan ik vervolgens niks aanpassen. Geen driver uitzetten, geen service disablen, enz.

Verder interessant is wellicht: Norton Antivirus 2005 NL geinstalleerd, SP2 geinstalleerd (de CD had SP2 al ingebakken).

Nu vraag ik me af: bestaat er zoiets als een 'remote recovery console' :?? Dat ik dus via het LAN zou kunnen inloggen op dit systeem, zodat ik wellicht op die manier wat kan aanpassen? Het is toch belachelijk dat alleen een low level format aan dit probleem wat kan oplossen (setup doet het immers ook niet meer!)? |:(

Verwijderd

Ik zou toch proberen om het geheugen te verwisselen. Ik had een soortgelijk probleem met een socket A mobo, het enige wat geholpen had was om het geheugen te vervangen. ( Heb je toevallig niet nog ergens wat geheugen liggen?)

Verwijderd

zelfde probleem gehad in een keer niet doorstarten van xp en rebooten constant.
memtest86+ geen errors :(
powermax geen errors :(
geheugen gewisseld ook geen uitkomst 8)7
daarna maxtor 80 gb geformateerd power max en weer memtest er overgehaald wat blijkt,
maxtor geeft errors ook de 2 en de 3 keer. _/-\o_
maxtor overleden als bootdisk werkt wel als slave
nieuwe 200gb maxtor gekocht wat een streeling voor het gehoor super stil :z

ps
ook nog low format met power max gedaan hielp ook niet

• TromboneFreakus
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 01:08:
zelfde probleem gehad in een keer niet doorstarten van xp en rebooten constant.
memtest86+ geen errors :(
powermax geen errors :(
geheugen gewisseld ook geen uitkomst 8)7
daarna maxtor 80 gb geformateerd power max en weer memtest er overgehaald wat blijkt,
maxtor geeft errors ook de 2 en de 3 keer. _/-\o_
maxtor overleden als bootdisk werkt wel als slave
nieuwe 200gb maxtor gekocht wat een streeling voor het gehoor super stil :z

ps
ook nog low format met power max gedaan hielp ook niet
Ok, dat biedt in ieder geval perspectief.

Nu kan nieuwe hardware natuurlijk meteen al kapot zijn, dat is niet zo het probleem dat ik zie. Wat ik echter wel vreemd vind is dat Windows dus wel start (tot op zekere hoogte), dus in hoeverre is dat te verenigen met een kapotte harde schijf.

Maar goed, aan de andere kant... setup loopt zelfs vast, dus wat dat betreft doet dat toch zeer sterk denken aan een hardwarematig probleem. Dit terwijl setup volgens mij behoorlijk 'licht' is qua systeemeisen e.d., de meeste vastlopers komen in mijn ervaring pas zodra dit is toegekomen aan het grafisch gelikte deel van de installatie.

Wat vooral vervelend is, is dat dit gebeurde na het partitioneren op het nieuwe systeem. Het partitioneren is zekerheidshalve gedaan, juist om bij problemen niet per se backups te moeten maken (format c, klaar). DIt aangezien het nieuwe systeem niet opgedeeld was. En dat gebeurt je dit.... :(

Had ik het maar niet gedaan, maar goed... als die HD al kapot was, dan beter ontdekken terwijl alle gegevens net zijn overgezet (en dus nog goed op de oude pc staan), dan later wanneer er al met de bestanden is gewerkt... :X

• TromboneFreakus
Een update.

Vandaag ontving ik een mailtje met de volgende inhoud van degene wiens computer het betreft:"
Het is opgelost nadat de harde schijf aan een ander computer is gehangen. Naar mening van de vaklui is het geen hardware probleem. Het probleem is volgens hun ontstaan door te snel/te veel tegelijk te slepen na de partitie indeling.
Ik vind dit zeer opmerkelijk, het zou betekenen dat het onveilig is veel data tussen partities heen en weer te verplaatsen.

Wat vinden jullie hiervan?

Verwijderd

kwats! dit is werkelijke onzin. Het kan echter wel zijn dat de partitie niet geheel is afgerond met magic. Ach, ja het blijft een raar verhaal.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 10:48

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

TromboneFreakus schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:55:
Een update.

Vandaag ontving ik een mailtje met de volgende inhoud van degene wiens computer het betreft:"
[...]
Ik vind dit zeer opmerkelijk, het zou betekenen dat het onveilig is veel data tussen partities heen en weer te verplaatsen.
Heel apart, dat zou toch wel vreemd zijn als dat niet mag hoor :? De hoeveelheid data maakt toch echt niet uit.. Naar mijn mening, een onzin reactie en ik denk dat het een gelukstreffer was, dat hij weer zo makkelijk werkte. :z

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 19:29

redyak

Try and Fail

Persoonlijk denk dat het gewoon PM is. Ik heb hetzelfde probleem gehad en het vastlopen tijden PM. Dit gebeurt me alleen in mijn SATA systemen NTFS. In FAT ide systemen ging het altijd goed. Vandaar dat ik nu altijd eerst met een andere HDD de boel backup alvorens nieuwe te partitioneren. Dit laatste doe ik dan altijd met de XP schijf.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Pagina: 1