eMule probeert zomaar een email te verzenden

Pagina: 1
Acties:

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08-2025

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Topicstarter
Na gezocht te hebben op Google "emule sends mail" & GoT op 'emule AND sends AND email' en andere combinaties, kon ik niks vinden over dit vage probleem.

Ik gebruik sinds een maand eMule 0.44d gaat goed niks aan het handje, maar sinds vandaag probeert ie een email te versturen die door ZoneAlarm wordt onderschept en geblocked !!!
Raar eMule en emailen??? Weet iemand wat dat kan zijn en waarom? Hebben meer mensen dit meegemaakt? Zit er spyware in eMule? :?

Dit is de logfile van ZA Sec. Suite 5.1.033.000:

EMULE TRIES TO SEND OUT AN EMAIL !!!
-------------------------------------------------------------------------------------
Description eMule requested permission to access the internet.
Rating High
Date / Time 2004/12/04 05:20:14+1:00 GMT
Type Repeat Program
Program eMule
Source IP
Destination IP 83.64.243.194:25
Direction Outgoing (connect)
Action Taken Blocked
Count 1
Source DNS
Destination DNS 83-64-243-194.dynamic.xdsl-line.inode.at
-------------------------------------------------------------------------------------

Zoals je ziet bij het ip nr. probeert ie inderdaad een uitgaande mail te versturen via poort 25 ???
Iemand die het kan verklaren?

Beam this message up, Scottie!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dit lijkt me weer een gevalletje overspannen firewall die te snel gaat schreeuwen. Is het niet gewoon iemand die poort25 heeft ingesteld voor z'n eMule?

edit:

Zet er evt een sniffer naast: als het echt een mail is kan je dat lezen. Maar het lijkt me waarschijnlijker dat ZA alleen maar naar de poort kijkt - wat niet genoeg is om te beweren dat het mail is.

[ Voor 42% gewijzigd door F_J_K op 04-12-2004 14:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Al je PC gecheckt op virussen? /Spyware?

• Mauridia

Mauridia

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:26:
Al je PC gecheckt op virussen? /Spyware?
Ja uiteraard gechecked Ad-Aware SE 1.05 met de laatste defs, McAfee SDAT 4411, niks gevonden, behalve ad-aware die 1 paar standaard trackings vind (die ik normaal ook wel heb).

Als het aan de firewall instellingen zou liggen, had ik er alwel eerder melding van gehad, dus denk niet dat het dat is poort 25 is ook standaard smtp mail service, zou niet weten wat emule daarmee moet.

ik heb zelf alleen tcp 4661 en 4662, udp 4665 en 4672 openstaan voor emule, in Sitecom WL-108 adsl/router.

[ Voor 10% gewijzigd door Mauridia op 04-12-2004 14:58 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:43

IceStorm

This place is GoT-like!!!

http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/faq.htm#20

Er is gewoon niks aan de hand ;) Zone Alarm is gewoon een irritant overspannen firewall.

• Mauridia

Mauridia

Topicstarter
IceStorm schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:50:
http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/faq.htm#20

Er is gewoon niks aan de hand ;) Zone Alarm is gewoon een irritant overspannen firewall.
Dat is een logische verklaring! begrijp ik alleen niet waarom ie aan mij kant poort 25 pakt als ik andere poorten (zie hier boven ergens) hebt ingesteld in router/firewall. En als eMule random poort 25 zou pakken hadden de makers deze poort toch beter buiten het bereik kunnen laten vallen aangezien die al een functie als smtp service heeft. Of mis ik iets?

Pagina: 1