Na gezocht te hebben op Google "emule sends mail" & GoT op 'emule AND sends AND email' en andere combinaties, kon ik niks vinden over dit vage probleem.
Ik gebruik sinds een maand eMule 0.44d gaat goed niks aan het handje, maar sinds vandaag probeert ie een email te versturen die door ZoneAlarm wordt onderschept en geblocked !!!
Raar eMule en emailen??? Weet iemand wat dat kan zijn en waarom? Hebben meer mensen dit meegemaakt? Zit er spyware in eMule?
Dit is de logfile van ZA Sec. Suite 5.1.033.000:
EMULE TRIES TO SEND OUT AN EMAIL !!!
-------------------------------------------------------------------------------------
Description eMule requested permission to access the internet.
Rating High
Date / Time 2004/12/04 05:20:14+1:00 GMT
Type Repeat Program
Program eMule
Source IP
Destination IP 83.64.243.194:25
Direction Outgoing (connect)
Action Taken Blocked
Count 1
Source DNS
Destination DNS 83-64-243-194.dynamic.xdsl-line.inode.at
-------------------------------------------------------------------------------------
Zoals je ziet bij het ip nr. probeert ie inderdaad een uitgaande mail te versturen via poort 25 ???
Iemand die het kan verklaren?
Ik gebruik sinds een maand eMule 0.44d gaat goed niks aan het handje, maar sinds vandaag probeert ie een email te versturen die door ZoneAlarm wordt onderschept en geblocked !!!
Raar eMule en emailen??? Weet iemand wat dat kan zijn en waarom? Hebben meer mensen dit meegemaakt? Zit er spyware in eMule?
Dit is de logfile van ZA Sec. Suite 5.1.033.000:
EMULE TRIES TO SEND OUT AN EMAIL !!!
Description eMule requested permission to access the internet.
Rating High
Date / Time 2004/12/04 05:20:14+1:00 GMT
Type Repeat Program
Program eMule
Source IP
Destination IP 83.64.243.194:25
Direction Outgoing (connect)
Action Taken Blocked
Count 1
Source DNS
Destination DNS 83-64-243-194.dynamic.xdsl-line.inode.at
Zoals je ziet bij het ip nr. probeert ie inderdaad een uitgaande mail te versturen via poort 25 ???
Iemand die het kan verklaren?
Beam this message up, Scottie!