dit is betrouwbaar en goedkoop!
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Verwijderd
Alternatief is om een schakelaar te gebruiken, en tussen voedingen te wissen. Als je het goed aanpakt, kun je kiezen uit 0 - 5 - 7 - 12V (7V is tussen +5 en +12...)
En nog een is een "dimmer" printje (wel een 12V versie natuurlijk) van een paar centen, te halen bij de gemiddelde elektronica-hobby-boer.
zoals gezegd FL8,50=Op woensdag 03 januari 2001 16:39 schreef masterwill het volgende:
hoeveel $ kost dat?
je nebt niet helamaal 12volt omdat (je kunt die diose weghalen, want het is al gestabaliseerd)je door diodes moet en de inwendigeweerstand van de componenten, je zal meer rond de 10 / 11 volt komen, maar ja het werkt goed en stabiel, en VEILIG!!!
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Is er geen schematje om een vereenvoudigde versie te bouwen? Want je zecht net dat er overbodige dingen op een standaard dimmertje zitten.
Ik wil dus net hetzelfde doen als de topicstarter en dat is mijn 2 8*8 HO fans wat stiller zetten. M'n droom is om dat netjes in een drivebay te plaatsen. Dus een schakelaar en een dimmertje.
Kunnen de elctro freaks geen ontwerpje ineenflansen?
Verwijderd
gewoon 100 of 50 Ohm 5 watt
en zoek naar Potmeters, 100e 5watt kost 9,95
Verwijderd
Op alle 2 staat een simpel schakelingetje met regeling door middel van de temperatuur.
Zelf heb ik hier ook wel wat ontwerpjes, Alleen is mijn scanner overleden en heb ik geen zin om te gaan tekenen met een progje sorry.
Succes er mee
Alle proemn in n drek
Verwijderd
Je gaat naar je elektro shop, en verteld daar je verhaal, dan zegt ie: Oh dan moet je zulke dingenb hebben... Jij: Hoe sluit ik die aan ? De meneer/mevrouw tekend het een en ander, je gaat naar huis, solderen/knippen/plakken/zagen/boren =))
En hoppa klaar =)
Verwijderd
Helemaal geen printje nodig.