Gelijk maar to the point:
stukje van de data.xml
Nu wil ik weten hoeveel items er zijn van browser. In mijn xsl bestand heb ik de volgende regel:
dit hele gebeuren, parse ik via ASP, nl
zolang ik het count script niet in mijn XSL heb staan, gaat alles goed, maar zodra ik dit regeltje erbij doe, krijg ik de error:
Heb zon beetje alles al gezocht over count, maar ik krijg het gewoon niet aan de praat, lijkt er wel op alsof het xmldom object van MS count helemaal niet ondersteunt, kan dat?
Bedankt
edit:
typfout, andere error
stukje van de data.xml
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <techniek> <browsers> <browser> <naam>Microsoft Internet Explorer 6.x</naam> <totaal>16293</totaal> <procent>84,9</procent> </browser> ... </browsers> </techniek> |
Nu wil ik weten hoeveel items er zijn van browser. In mijn xsl bestand heb ik de volgende regel:
code:
1
| <xsl:value-of select="count(/techniek/browsers)"/> |
dit hele gebeuren, parse ik via ASP, nl
ASP.NET Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| <% option explicit dim strXMLUrl, strXSLFilename 'de url voor het opvragen van de statistieken en het stylesheet bestand strXMLUrl = "http://www.website.nl/data.xml" strXSLFilename = "styleTechniek.xsl" parseXMLtoHTML strXMLUrl, strXSLFilename sub parseXMLtoHTML(strXMLUrl, strXSLFilename) dim objXMLDoc, objXSLDoc set objXMLDoc = Server.CreateObject("Microsoft.XMLDOM") objXMLDoc.async = false Call objXMLDoc.setProperty("ServerHTTPRequest", true) objXMLDoc.load(strXMLUrl) set objXSLDoc = Server.CreateObject("Microsoft.XMLDOM") objXSLDoc.async = false objXSLDoc.load(Server.MapPath(strXSLFilename)) 'schrijf de gegevens weg in de nieuwe stylesheet vorm Response.Write(objXMLDoc.transformNode(objXSLDoc)) end sub %> |
zolang ik het count script niet in mijn XSL heb staan, gaat alles goed, maar zodra ik dit regeltje erbij doe, krijg ik de error:
code:
1
2
3
4
5
| msxml3.dll error '80004005' Onbekende methode. -->count(/<--techniek/browsers) /convert/loadxml3.asp, line 25 |
Heb zon beetje alles al gezocht over count, maar ik krijg het gewoon niet aan de praat, lijkt er wel op alsof het xmldom object van MS count helemaal niet ondersteunt, kan dat?
Bedankt
edit:
typfout, andere error
[ Voor 12% gewijzigd door foske op 04-12-2004 14:11 ]