Toon posts:

mp3 speler op versterker??

Pagina: 1
Acties:
  • 631 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
we zijn aan het proberen een kabel te leggen zodat mensen hun MP3 speler of discman kunnen aansluiten op een versterker. Nu lopen we tegen een probleempje aan..

Als we de discman aansluiten aan de kabel, hebben we geluid. Als we een mp3 speler aansluiten horen we niets. Nou verwacht ik dus dat dit toch een ander systeempje is. Heeft iemand een idee hoe we dit op kunnen lossen en hoe dit systeem werkt?

de kabel: kleine jack naar XLR

alvast bedankt voor het meedenken!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 13:56 ]

Verwijderd

ik heb er geen problemen mee anders... kan beide erop zetten.
ligt het mss aan het soort mp3speler?
ik weet wel dat ik gewoon door het niet te ver induwen van de jack geen geluid kreeg...

best even proberen op iemand anders zijn installatie? :)

Verwijderd

Hmm, Is de XLR stekker wel goed gesoldeerd?

Het moet gewoon lukken als je maar de juiste ingang gebruikt dus niet een van de microfoon of phono.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 13:02 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik neem aan dat die mp3 spelers wel genoeg uitgangs vermogen hebben? zullen vast el cheapo dingen zijn..
Een discman en mp3 speler hebben allebij gewoon een line out / koptelefoon uitgang. Daar moet ie in, geen andere mogelijkheid

Verwijderd

metal14 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:10:
Ik neem aan dat die mp3 spelers wel genoeg uitgangs vermogen hebben? zullen vast el cheapo dingen zijn..
Een discman en mp3 speler hebben allebij gewoon een line out / koptelefoon uitgang. Daar moet ie in, geen andere mogelijkheid
ook dat is geen proleem om het in de koptelefoonuitgang te doen, moet je wel even het volume hoog zetten.

Verwijderd

Topicstarter
het ligt niet aan de installatie en bekabeling anders had ik geen geluid gehad op de versterker met de discman.
xlr kabel is gekocht en doet het prima.. Is goed aangesloten (ook maar ff gekeken)

aan het vermogen zou het niet echt mogen liggen, de kabel is maar een metertje dus zou ik op zijn minst iets zachts of ruis moeten horen toch??

Maar er kwam net iemand binnen lopen die me wist te vertellen dat er ook ?kortere? minijacks bestaan. Misschien is dit het probleem??

ik kon er ff op google niets van vinden, maar zoek verder. Als iemand iets kan vinden laat ff weten. Thnx

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-06 13:50
Als het goed is zitten er geen speciale aansluitingen op een MP3 speler (zeker niet verschillend van discman iig).
Ik heb zelf voor school een versterkertje en er een op mn kamer (grote radio). Beide doen het met zo'n standaard 3.5mm naar tulpstekker perfect. Stereo natuurlijk.
Misschien maakt een stekker van je kabel niet goed contact? Dat had ik ook eens, en met wat rommelen was dat zo opgelost. Soms kun je daar achter komen door de stekker een beetje te draaien in de aansluiting.
Ik hoop dat het je lukt.
Pagina: 1