Toon posts:

Dynamische contrastschakeling UPC-analoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week is de aanvoer van de publieke televisie zenders uit Nederland veranderd in Noord-Holland bij UPC-analoge kabel.

Voorheen werden de signalen betrokken uit Wieringermeer via de analoge zenders aldaar. De ontvangst hiervan was op een enkele keer na, zoals bij zware mist, uitstekend.

Bij de nieuwe aanvoer is sprake van een hoogst irritante dynamische contrastschakeling. Donkerdere beelden worden in stapjes helderder tot nagenoeg overbelichting aan toe terwijl heldere beelden in stapjes donkerder worden. Kijken is nu heel onrustig geworden vooral bij studiogesprekken waarbij de gesprekspartners voor een verschillende achtergrond zitten, word je gek van dat geschakel van die contrastregeling.

De overige zenders hebben geen last van die hinderlijke dynamische contrastschakeling, het speelt alleen op Ned. 1,2 en 3 sinds die nieuwe aanvoer.

Bellen naar UPC heeft weinig opgeleverd, men wist totaal niet waar ik het over had en wilde maar komen kijken of de wandcontactdoos nog wel goed is…

Ik ben benieuwd of anderen die in Noord-Holland via UPC-analoog kijken zich ook ergeren aan de verslechtering van de doorgifte van Ned 1,2 en 3.

Paul.

Verwijderd

Topicstarter
Het beeld loopt nu weer via Wieringermeer. Beeld is nu stabiel zonder hinderlijke contrast schakeling.
Ik hoop dat dit zo blijft!

Paul.

Verwijderd

hoe kom jij aan deze info vink wel interesant om te weten hoe ik hier thuis aan mijn kabels signaal kom ( upc nijmegen)