Toon posts:

[MCE 2005] Koppeling CD Covers aan album*

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een behoorlijke verzameling albums in MP3 formaat, inclusief bijbehorende CD covers.
Nu wil ik in MCE2005 al deze albums voorzien van bijbehorende cover.
Het vreemde is dat MCE2005 het ene album wel voorziet van bijbehorende cover, en het ander niet.
Hoe krijg ik MCE2005 zover dat 'ie dat wel doet?
M.a.w: waar kan ik de instellingen handmatig toewijzen? Ik kom er helaas niet mer uit...

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:35
cover die in de album-map staat renamen naar "folder.jpg" (ik geloof dat hij alleen jpg pakt, misschien kan je andere dingen nog even proberen)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
HEb ik net geprobeerd idd, maar dan pakt ie ze niet, sterker nog, hij dondert er meer ui dan dat ik er eerst had...
Moet ik MCE updaten daarna ofzo? Of moet ie dat automagisch doen?

• OnTracK
waarschijnlijk moet je de albums opnieuw toevoegen. De eerste keer dat je MCE opstarte en muziek wilde afspelen vroeg hij je waarschijnlijk of je muziek wilde toevoegen.

Maar de manier waarop MCE dit doet is een beetje vaag, met Windows Media Player gaat het veel makkelijker.

Start Windows Media Player en ga naar: het tabje "Library". Haal daar al je muziek weg. Hij zal je vragen of je ze uit de library wil halen of ze helemaal weg wil gooien. alleen uit de library halen.

Ga nu naar File -> Add to Library -> een optie naar keuze. (ik gebruik eigenlijk altijd "Add Folder...") En voeg je muziek weer toe.

Nu zal hij opnieuw zoeken naar plaatjes met de goede bestandsnaam en ze er wel bijzoeken als het goed is.

EDIT:
en let dus op, het zou best kunnen dat "folder.jpg" vrij nauw komt. Allemaal kleine letters en zorg voor de zekerheid ook maar dat je ze als jpg saved. Dan weet je zeker dat het daar niet aan kan liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door OnTracK op 04-12-2004 13:51 ]

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-04 09:36
nee, je moet gewoon de verborgen bestanden weergeven. inclusief de verborgen systeembestanden. Wanneer je dit dan bijvoorbeeld doet in een map die wel de plaatjes erbij heeft staan krijg je alle plaatjes te zien die aangemaakt zijn inclusief de namen. Vervolgens moet je zelf de plaatjes regelen voor de cd's waar jij ze bij wil, maar MCE ze niet automatisch bij heeft gezet. Ik zal morgen meer uitleg geven (ga dan zelf ook even voor missend plaatjes aan de gang) maar hier zou het al mee moeten lukken.

Digital Media Junkie

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

je kan trouwens ook ook gewoon [bestandsnaam mp3].jpg (zonder dus de []) doen,... dan krijgt elke mp3 zijn eigen plaatje.

Tevens moet je er rekening mee houden dat de jpg file niet groter is als 199x199 pixels, zowel in de lengte als in de breedte.

[ Voor 6% gewijzigd door Alientrader op 05-12-2004 00:20 ]

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• OnTracK
Alientrader schreef op zondag 05 december 2004 @ 00:19:
je kan trouwens ook ook gewoon [bestandsnaam mp3].jpg (zonder dus de []) doen,... dan krijgt elke mp3 zijn eigen plaatje.

Tevens moet je er rekening mee houden dat de jpg file niet groter is als 199x199 pixels, zowel in de lengte als in de breedte.
Dat is niet waar, de resolutie van het plaatje maakt niet uit, ik gebruik ook plaatjes die veel groter zijn. Zolang de filesize maar niet groter dan 200kb/150kb is (weet even niet meer welke)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik zie meerdere uitleggen..
Ik ga in ieder geval wat proberen, en meld me weer als ik wat verder ben gekomen.

Verdere hulp/uitleg is zeer welkom!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik doe het altijd via mediaplayer zelf. rechtermuisklik op het album "find album info". Hij gaat dan per nummer online z'n database checken. 7 van de 10 keer kun je een heel album creëren (dus alle platen de namen goed en de plaatjes erbij).

Verzamel CD's als radio 538 ed pakt ie jammer genoeg niet, het zijn dus meestal albums van losse artiesten. Hoeft niet perce bekende artiesten te zijn, ik had hier een album van een vrijwel onbekende techno artiest en daar had ie alles van gevonden (terwijl ik zelfs niet eens de tracklisting had).

TIP: Als hij niet direct iets vindt kun je "featuring" en dergelijke uit de namen halen, meestal wordt je zoekbereik dan groter.

[ Voor 13% gewijzigd door Dukey op 05-12-2004 10:16 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al weer een heel stuk verder, met name door mediaplayer te laten zoeken heb ik weer veel goed kunnen zetten.
Toch is dit een erg omslachtige manier, je bent heel veel tijd kwijt om alles goed op een rijtje te zetten, dat zou veel handiger en sneller moeten imho.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ja eigenlijk moet ie bij de eerste mp3 welk album jij daaruit kiest gewoon gebruiken voor alle volgende mp3's. Dat zou een stuk sneller werken, maar Media player ziet het toch allemaal als losse nummers (hij gaat er van uit dat je niet alle nummers van een album hebt).

[ Voor 3% gewijzigd door Dukey op 05-12-2004 18:42 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
En dat is gelijk het kromme eraan.
Wat me ook opviel is dat al je bijv. Tag&Rename gebruikt, en er zit een nummer op het album tussen waar bijv. iets niet goed is ingevuld, Media Player dit ziet als een apart album....

Maar goed, om het mooi te krijgen ben je dus erg lang bezig....

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

Exirion

Gadgetfetisjist

Misschien heeft mijn probleem daar ook mee te maken en ik word er onderhand doodziek van.

Wat ik ook doe, Media Center weigert heel veel getagte albums als albums te tonen. Bijvoorbeeld: een keurig getagged album Unplugged van Eric Clapton. Alle tracks zijn voorzien van tags, in Media Player wordt alles goed getoond, maar in Media Center krijg ik bij Eric Clapton bij 'Albums' te zien 'Select View Songs button to see the songs by Eric Clapton'.

Dit gebeurt met heel veel albums. Waarom ligt MCE zo dwars? :r

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee waarom MP dat doet.
Ik heb het opgelost door het volgende te doen:

In MP heb ik van alle albums die ik heb een playlist aangemaakt.
Vervolgens heb ik alle verwijzingen naar muziekbestanden verwijderd uit de library.
Als ik nu in MCE naar my music ga, dan zie ik in eerste instantie geen muziek, maar onder playlist staan alle albums vermeld. Echter... zonder bijbehorende hoes. Die vist ie weer op zodra je daadwerkelijk een album speelt.
Geen nette oplossing als je het mij vraagt.

In MediaPortal is het weer naders geregeld. Als je een jpg file hebt van je album, en die zet je als gelijknamige file in je directory, dan pakt ie deze automatisch mee. Wel zo makkelijk.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:46:
In MediaPortal is het weer naders geregeld. Als je een jpg file hebt van je album, en die zet je als gelijknamige file in je directory, dan pakt ie deze automatisch mee. Wel zo makkelijk.
Ik zag dat de laatste versie van mediaportal erg stabiel was dus ik ga 'm straks even installen denk ik. Als LiveTV/opnemen/weergeven en het muziek gedoe beter werkt dan met MCE dan gebruik ik MCE niet meer. Ik vind MCE opzich geweldig, maar er zitten wat hele rare en vervelende dingen in die het redelijk onbruikbaar maken (jaja... tegenstrijdigheid in 1 zin)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
bij mij laat hij ook een cover zien als ik een afbeelding heb ingesteld voor de map waar het album in staat..

• OnTracK
Exirion schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:28:
Misschien heeft mijn probleem daar ook mee te maken en ik word er onderhand doodziek van.

Wat ik ook doe, Media Center weigert heel veel getagte albums als albums te tonen. Bijvoorbeeld: een keurig getagged album Unplugged van Eric Clapton. Alle tracks zijn voorzien van tags, in Media Player wordt alles goed getoond, maar in Media Center krijg ik bij Eric Clapton bij 'Albums' te zien 'Select View Songs button to see the songs by Eric Clapton'.

Dit gebeurt met heel veel albums. Waarom ligt MCE zo dwars? :r
MCE gebruikt niet de Artist Tag als het om een album gaat, maar de eigen "Album Artist" tag. Dit is eigenlijk hetzelfde als "Orchestra or Band" bij ID3 v2 tags (Staat bij Tag&Rename onder "all supported tag fields" en dan "Additional")

Als je je MP3's al goed getagged hebt is het vrij simpel om deze er ook nog even bij te zetten
Verder raad ik iedereen aan om, als je iets geretagged hebt. Gewoon alles uit je library te gooien. En in Windows Media Player weer alle muziek te importeren. Zo pakt hij bij mij alles goed.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

OnTracK schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:55:
MCE gebruikt niet de Artist Tag als het om een album gaat, maar de eigen "Album Artist" tag. Dit is eigenlijk hetzelfde als "Orchestra or Band" bij ID3 v2 tags (Staat bij Tag&Rename onder "all supported tag fields" en dan "Additional")
Dit is waarschijnlijk de info die ik nodig heb. Het is nou niet iets waar je zelf erg makkelijk achter komt 8)7 Bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Slaat hij daar ook de cover informatie op dan?
Als dat zo is ben ik weer een heel stuk geholpen (en heb ik weer een #%^#$% klus te doen :) )

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik gebruik zelf Tag & Rename, maar dit is ook wel interessant:

http://www.thegreenbutton...orumid=41&messageid=62415

Ik wilde iets proggen om m'n hele verzameling te verwerken, maar dit zou hetzelfde moeten doen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 09-01-2005 18:41 ]

• OnTracK
Exirion schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:41:
Ik gebruik zelf Tag & Rename, maar dit is ook wel interessant:

http://www.thegreenbutton...orumid=41&messageid=62415

Ik wilde iets proggen om m'n hele verzameling te verwerken, maar dit zou hetzelfde moeten doen :)
Als je even verder leest zie je dat de nieuwe Tag&Rename beta hetzelfde doet (van alle MP3'tjes de inhoud van de artist tag naar de album-artist tage kopiëren) Ik heb het zelf niet geprobeerd want onderhand heb ik mijn hele verzameling overnieuw getagged. 15GB... gelukkig had ik sowieso de folderstructuur goed georganiseerd waardoor je met Tag&Rename heel snel daar gegevens uit kan halen.
Exirion schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:28: (hieronder)
[...]

En als jij de eerste zin van m'n vorige post beter had gelezen dan zag je dat ik al Tag & Rename gebruik :D Maar ik bedoelde... ik had een tooltje willen maken om op GoT te posten, maar dat is dus niet echt nodig. Wel is het zo dat het tooltje van die ene gast niet in 1 keer je hele collectie kan doen. Je moet alles aanclicken en syncen.

Ik heb zojuist in een beperkte tijd ruim 40GB MP3 kunnen verwerken met T&R :)
Jah, had ik wel gelezen ;)

Maar je was niet helemaal duidelijk of je dat stuk daaronder óók gelezen had. Ik gebruik namelijk ook Tag&Rename, maar wist niet dat de nieuwe dit allemaal automatisch kon.
i.p.v. telkens op drie knoppen drukken en de goede artiest intypen. Dus misschien had je het gemist

[ Voor 38% gewijzigd door OnTracK op 09-01-2005 20:25 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

OnTracK schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:08:
Als je even verder leest zie je dat de nieuwe Tag&Rename beta hetzelfde doet
En als jij de eerste zin van m'n vorige post beter had gelezen dan zag je dat ik al Tag & Rename gebruik :D Maar ik bedoelde... ik had een tooltje willen maken om op GoT te posten, maar dat is dus niet echt nodig. Wel is het zo dat het tooltje van die ene gast niet in 1 keer je hele collectie kan doen. Je moet alles aanclicken en syncen.

Ik heb zojuist in een beperkte tijd ruim 40GB MP3 kunnen verwerken met T&R :)

[ Voor 9% gewijzigd door Exirion op 09-01-2005 19:29 ]

• strikkert
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01 12:09
dan heb ik nog een andere vraag:

In mediaplayer 9 was het zo dat je bij een album onderin mooi een aantal sterren toegewezen kon zien, inclusief, cover van het album en, indien aanwezig, een recensie van het album. Met MP10 kan ik deze optie nergens terugvinden.

iemand een idee?

Ik weet dat dit over MCE2005 gaat, maar qua mediaplayer is dat toch te vergelijken met XP SP2?

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 00:06

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Zit ook in MP10 hoor, klik eens op de knop More Info naast de search balk in je library.
Pagina: 1