tv-out kwaliteit ati

Pagina: 1
Acties:

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 14:35
Ik heb nu een HTPC met een oude radeon kaartje erin met uiteraard tv-out. Nu vind ik de kwaliteit matig en kan dus beter. Hoe staat het met de tv-out kwaliteit van de laatste series ati kaart, ik zit te denken aan de volgende:

Asus Radeon A9200SE 128Mb, TVout, AGP, Retail. Deze heeft ook een s-vhs tv-out, dat zou toch een redelijke kwaliteit moeten zijn;

Club 3D Radeon 9250 128Mb, DVI, TVout, AGP. Deze kaart is net weer wat nieuwer, wellicht weer verbeterde tv-out kwaliteit.

Iemand ervaring met deze twee kaarten? Ik heb de search gebruikt, maar deze blijft, naar mijn mening, nog steeds slecht. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door RD op 04-12-2004 13:08 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

dat vraag ik me ook af, ik zat te denken om mijn htpc met een normale vga kabel te gebruiken naar mijn tv.

http://ryoandr.free.fr/english.html

ik moet er nog aan beginnen, maar lijkt me een beter alternatief.

ik heb nu met mijn tv-out golfjes, soort horizontale storing (een lijn van boven naar beneden is niet recht) best wel irritant. en maakt niet uit wat voor kabel ik gebruik.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• RD
Hmmm dat ziet er wel koel uit, iemand foto's van wat meer schermen ivp die oude games :P

Verwijderd

Meer foto's zul je niet nodig hebben, RGB-scart is nu eenmaal het beste wat je een Scart kan voeren (mits je Tv het ondersteund en je kaart composiet sync aan kan) ;)

RGB-scart met een HTPC

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 13:54 ]

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Valkyre

Kitesurf FTW!

op mijn Asus 9800XT met d8 ik composiet kabel (scartblokje in tv) heb ik voor films super beeld.
zie echt geen verschil tegen over mijn Asus GF3 ti 500 Deluxxe

iRacing Profiel

Verwijderd

m ik had een ati 9200 se en daar dee .. mn tv aut het niet van als t nou aan de drivers lag of wat anders weet ik niet .. toen maar een ati 9800 pro gekocht

• RD
Heeft iemand ervaring met de s-vhs uitgang van de asus kaarten? Ik heb reeds een scartkabel gevonden, maar als de s-vhs output gelijk is of misschien wel beter dan zelf hooby club-en. dan wordt het dat kaartje zeg maar ... :P

Verwijderd

Asus Radeon A9200SE 128Mb, TVout, AGP, Retail. Deze heeft ook een s-vhs tv-out, dat zou toch een redelijke kwaliteit moeten zijn

ik heb precies dezelfde in mijn HTPC. en ik moet zeker dat het een geweldige kwaliteit is. Zeker in vergelijking tot die rare nvidia kaarten die maar tot 800x600 over svideo kunnen sturen

Verwijderd

Er passen geen S-VHS banden in een videokaart (je bedoelt S-video ;)) en daarvoor geldt hetzelfde als voor RGB: je TV moet het wel ondersteunen, anders heb je zwart/wit beeld.

En het kwaliteitsverschil met component ga je zeker merken, vandaar dat op de profesionelere kaarten wel RGB en/of YCrCb aanwezig is: http://www.3dheimkino.de/...aten/Holo3DGraph%20II.htm (alweer een oudje)
Pagina: 1