Toon posts:

[PM8] Partitie resizen werkt niet correct

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Gotters,

Ik zit weer eens met een probleem.

Na mijn Format en nieuwe partities ben ik erachter gekomen dat mijn C: schijf toch wat aan de krappe kant is. Dus ik wil hem met 5GB uitbreiden.

Huidige situatie:
C: 4.88GB (400MB vrij)
F: 147GB (133GB vrij)

Naar:
C: 9.88GB
F: 142GB

Eitje zou je zeggen, maar PartitionMagic( 8 ) doet echt vaag!

Wanneer ik 9000MB invoer maakt hij er 90GB van, wanneer ik 8000MB invoer maakt hij er 80GB van, etc.
Typ dan 900MB in zou je zeggen, maar dan krijg ik de melding dat dat niet mogelijk is en dan maakt PM8 er weer de minimale grootte (4.88GB) van waar hij uiteindelijk dus weer 48GB van maakt.

Afbeelding1 - Grootte invoeren

Afbeelding2 - Verkeerde grootte

Heeft iemand misschien een oplossing voor dit zeer vervelende probleem?

Bij voorbaat dank.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 13:10 ]

Verwijderd

Kun je niet met het schuifje de grootte variëren?
Dus in het hoofdscherm op de partitie rechtsklikken en resize/move selecteren, en de 'band' verschuiven?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Al eens geprobeerd 9000.0 mb in te voeren?

[ Voor 94% gewijzigd door Guardian Angel op 05-12-2004 00:29 ]

ARME AOW’er

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Rapid Angel, ik heb je bericht van 16:56 uur verwijderd. Hier op GoT blijft een topic 24 uur in de lijst staan. Daarna zou je het eventueel weer naar boven mogen halen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses, uiteraard was het een kick (duh, wat een vraag zeg).

Ik dacht gelezen te hebben dat je na een aantal uur een kick mag uitvoeren, dit blijkt dus niet correct te zijn. Maar goed.

* Ja ik heb het schuifbalkje geprobeert maar dat geeft geen verschil
* Wanneer ik 9000.0 (of 9.000.0) invoer krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/slot2003/ForaShots/PM8_PIC3.JPG

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:53:

Ik dacht gelezen te hebben dat je na een aantal uur een kick mag uitvoeren, dit blijkt dus niet correct te zijn. Maar goed.

[afbeelding]
Lijkt me dat je het al hebt geprobeerd, maar een komma al eens gezet?

Mijn spoorwegfotografie

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:25

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:53:

Ik dacht gelezen te hebben dat je na een aantal uur een kick mag uitvoeren, dit blijkt dus niet correct te zijn.
Correct, maar dat aantal is minimaal 24.
Maar goed.

[afbeelding]
Zoals al meer hier zeggen, probeer het eens met een komma. Vooral die 9.000.0 is vaag. Je gebruikt daar de punt duidelijk voor twee verschillende zaken en daar worden computers helemaal niet vrolijk van.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56
Aan de hand van de plaatjes vermoed ik dat je in je language settings iets verkeerd hebt staan. En wel dat zowel je decimaal als grouping symbool een punt is. Iets waar een PC zoals je misschien wel hebt gemerkt best wel over zeik kan raken.

ga eens naar:
Start -> Settings -> Control Panel -> Regional and Language Options -> tabje: Regional Options -> Customize...
• Decimal symbol: komma
• Digit grouping symbol: punt

of andersom, als je wilt, maar niet allebei hetzelfde

[ Voor 9% gewijzigd door OnTracK op 05-12-2004 00:15 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Waarschijnlijk geef je een reactie van "Ja...duhhh...heb ik wat aan...", maar ik zou PM overboord gooien en verder gaan met de software van Acronis.

Zorg dat je van hun PartitionExpert of de DiskDirector Suite te pakken krijg.
En het werkt ongeveer zo: _/-\o_

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

THX schreef op zondag 05 december 2004 @ 00:18:
Waarschijnlijk geef je een reactie van "Ja...duhhh...heb ik wat aan...", maar ik zou PM overboord gooien en verder gaan met de software van Acronis.

Zorg dat je van hun PartitionExpert of de DiskDirector Suite te pakken krijg.
En het werkt ongeveer zo: _/-\o_
Waarom zou iemand een pakket moeten kopen als je iets hebt wat even goed is?

Ik gok op de . of , oplossing, bespaart weer de prijs van een Acronis pakket. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 05-12-2004 00:24 ]

ARME AOW’er

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56
THX schreef op zondag 05 december 2004 @ 00:18:
in z'n ondertitel:
Dual Processor | Dual Boob
Ik schreef op zondag 05 december 2004 @ 00:14:
in m'n ondertitel:
Dual Processor | Dual Monitor
Ik zie een opvallende gelijkenis 8)

[ Voor 3% gewijzigd door OnTracK op 05-12-2004 00:30 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• THX
  • Niet online

THX

Guardian Angel schreef op zondag 05 december 2004 @ 00:24:
[...]

Waarom zou iemand een pakket moeten kopen als je iets hebt wat even goed is?

Ik gok op de . of , oplossing, bespaart weer de prijs van een Acronis pakket. :)
[/off-topic] Of PM zo goed is...??? Ik heb er jaren mee gewerkt en het werd steeds slechter. Hopelijk gaat Symantec daar nu eindelijk wat aan doen! Als je PM8 gekocht hebt, had je beter effe rond kunnen kijken voor een beter pakket om je geld aan uit te geven... :+

Ik gok trouwens ook op je punt-komma verhaal. Waarom draait ie PM niet via een bootflop?? Ben je van alle Windows gezeik af. Of heeft de huidige tweaker geen ouderwetse floppydrive meer? O-)

• Freee!!

Freee!!

Guardian Angel schreef op zondag 05 december 2004 @ 00:24:
[...]
Kan zeker een keer geprobeerd worden, die 50 dollar kan TS altijd nog uitgeven als het niet lukt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• THX
  • Niet online

THX

OnTracK schreef op zondag 05 december 2004 @ 00:29:
[...]

[...]
Ik zie een opvallende gelijkenis 8)
Ik vond het zo goed, dat ik het meteen aangepast heb.. :*)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

THX schreef op zondag 05 december 2004 @ 00:37:
[/off-topic] Of PM zo goed is...??? Ik heb er jaren mee gewerkt en het werd steeds slechter. Hopelijk gaat Symantec daar nu eindelijk wat aan doen!
nogverderofftopicerderder.
Daar hebben ze wat aan gedaan ja.
Nu zit je verplicht vast aan een .Net framework installatie die 50MB groter is en een pakket wat nog minder prettig werkt als v.8 dat al deed.

* alt-92 is overgestapt op Acronis PartManager

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Volgens mij werkt de 8.0 versie niet met een .Net installatie en een 9 versie is er nog niet. Verwar je het niet met Ghost?

ARME AOW’er

• Freee!!

Freee!!

Guardian Angel schreef op zondag 05 december 2004 @ 00:55:
Volgens mij werkt de 8.0 versie niet met een .Net installatie en een 9 versie is er nog niet. Verwar je het niet met Ghost?
Ik sta er ook van te kijken. Ik ben heel erg tevreden met PM8.0 (nog van PowerQuest).

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

yepz, pm welke versie dan ook heeft hier alleen maar data verlies opgeleverd grrrrrrrrrrrr altijd gezeik.

tip :) backup de zooi, ga naar dos of een maxtor tool etc of maak een ghost.

deel de hele zooi vers in met fdisk / hd tool

zet de ghost terug en klaar

mijn ervaringen met het klooien met je c: zijn altijd fout uitgevallen

pm > wilt u c vergroten ?? jaaaaa ... okz reboot in dos ?? jaaaaa >>> reboot >>> alle data kwijt :(

[ Voor 4% gewijzigd door Ray op 05-12-2004 01:00 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Misschien hebben de problemen meer te maken met de kennis of ervaring van de gebruikers. Ik heb, net als Mr. Liu zie ik, nooit een probleem gehad. :)

ARME AOW’er

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

mwaahh, het is ook wellis goed gegaan. Mijn ervaring is:

werk niet met bootmagic. die heeft een nieuwe hd zodanig gelocked dat alleen een full level format nog uitkomst gaf

klooi niet met je c: zonder backup want de kans dat het misgaat is behoorlijk

format geen hdz > 136 gig, doe dat gewoon met de tools van de fabrikant.

Okz dat zijn mijn ervaringen

kan zijn dat ik het na > 10 jaar nog niet snap natuurlijk (ikke is erg noob) maar veel vertrouwen heb ik er niet meer in

• Freee!!

Freee!!

Guardian Angel schreef op zondag 05 december 2004 @ 01:02:
Misschien hebben de problemen meer te maken met de kennis of ervaring van de gebruikers. Ik heb, net als Mr. Liu zie ik, nooit een probleem gehad. :)
offtopic:
Daarnaast kan ik nog wel een paar GoTters noemen die heel tevreden zijn over PM8.
StuiTeR schreef op zondag 05 december 2004 @ 01:10:
mwaahh, het is ook wellis goed gegaan. Mijn ervaring is:

werk niet met bootmagic. die heeft een nieuwe hd zodanig gelocked dat alleen een full level format nog uitkomst gaf
Geen ervaring maar, maar dat is geen Partition Magic.
klooi niet met je c: zonder backup want de kans dat het misgaat is behoorlijk
Die backup raden ze zelf ook aan, maar bij mij is het nog nooit misgegaan.
format geen hdz > 136 gig, doe dat gewoon met de tools van de fabrikant.
Geen ervaring mee, zulke grote schijven gebruik ik niet.
Okz dat zijn mijn ervaringen

kan zijn dat ik het na > 10 jaar nog niet snap natuurlijk (ikke is erg noob) maar veel vertrouwen heb ik er niet meer in
Overdrijven (n00b) is ook een vak apart, maar volgens mij bestaan versie 8 ook nog lang geen 10 jaar, terwijl dat toch de eerste betrouwbare versie is.

[ Voor 58% gewijzigd door Freee!! op 05-12-2004 01:14 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kunnen we allemaal alstublieft even ontopic blijven? Er zijn duizenden tevreden gebruikers van PM waaronder ikzelf. Topicstarter is niet geholpen met de vraag welke programma beter is ;)

Mijn spoorwegfotografie

• THX
  • Niet online

THX

Drive Image 7.0 heeft .Net Framework nodig; PM nog niet. Zover ik weet kun je daar ook geen bootfloppies meer mee maken, wat met 6.0 wel kon...

Anyway. Een ieder die geen problemen heeft met PM8: halleluja!

Een ieder die een GOED partitie manage pakket wilt, stap over op Acronis. Ik heb onder Windows 2003 Server de c-partititie vanuit Windows, zonder herstart (!!), kunnen aanpassen. En dat kun je ECHT vergeten met PM!!!
Wellicht dat Gaurdian Angel en Mr. Liu liever 100 netwerkgebruikers willen begroeten als een van de servers even plat moet wegens een aanpassing. Tenzij je het leuk vindt om over te werken...

En nu hou ik erover op... :O

Eerst maar eens afwachten of de punt-komma de oplossing voor RapidAngel is.

[ Voor 9% gewijzigd door THX op 05-12-2004 01:20 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
THX schreef op zondag 05 december 2004 @ 01:18: Ik heb onder Windows 2003 Server de c-partititie vanuit Windows, zonder herstart (!!), kunnen aanpassen. En dat kun je ECHT vergeten met PM!!!
de vraag is of dit slim is.. aangezien windows vaker op ze bek gaat dan 'dos' (<- note the ' )
zodoende is het 'veiliger' om in 'dos' te herpartitioneren dan in windows als je het mij vraagt

[ Voor 29% gewijzigd door BasieP op 05-12-2004 01:26 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• THX
  • Niet online

THX

BasieP schreef op zondag 05 december 2004 @ 01:26:
[...]

de vraag is of dit slim is.. aangezien windows vaker op ze bek gaat dan 'dos' (<- note the ' )
zodoende is het 'veiliger' om in 'dos' te herpartitioneren dan in windows als je het mij vraagt
Ben ik met je eens en zeker met een c-schijf. Maar het kan, en het gaat dus niet fout. Acronis geeft uiteindelijk aan of ie wilt herstarten. Dat ligt aan de complexheid van de aanpassing.

RapidAngel zit zowiezo in Windows te bewerken. Zoals ik al zei: Met bootfloppies vanuit (ik meen Caldera) 'DOS' heeft ie volgens mij veel minder problemen met partitioneren. PM moet toch herstarten om de taak uit te voeren, dus kan RapidAngel net zo goed zelf de aanpassing vanuit 'DOS' doen. De interface is nagenoeg hetzelfde en Windows kan geen roet in het eten gooien.

Verwijderd

Topicstarter
Zozo, wat een reacties opeens. >:)
OnTracK schreef op zondag 05 december 2004 @ 00:14:
ga eens naar:
Start -> Settings -> Control Panel -> Regional and Language Options -> tabje: Regional Options -> Customize...
• Decimal symbol: komma
• Digit grouping symbol: punt

of andersom, als je wilt, maar niet allebei hetzelfde
Thanks, dit was de oplossing!

Ik weet niet of jullie het programma 'AI Booster' van Asus kennen, maar dat is dus een overclocktool. Deze gaf een foutmelding dus had ik onder landinstellingen van de komma een punt gemaakt. (dan werkt hij wel).
Ik had er niet aan gedacht dat andere programma`s (zoals PM8) er problemen mee zouden krijgen!

Verder vind ik persoonlijk PM8 een fijn programma. ;)

Enorm bedankt voor jullie hulp, kan ik weer rustig achter mijn PC`tje zitten zonder die constante "te weinig ruimte" melding.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 11:37 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Yes.... nog een Angel gelukkig. Ik win eigenlijk de pot trouwens zie ik. Had gisteren om 20.01 opgelost kunnen zijn. :)

Helaas is/was de discussie over de partition managers best wel aardig maar wat kort. Men kan stellen dat Acronis een behoorlijke concurrent geworden is voor Symantec maar niet alleen hiermee maar ook met ghosting software e.d.

EasyComputer heeft de Acronis software vertaald in het Nederlands en verder niets. De interface is geheel gelijk aan die van Acronis.

Een overstap door mij zit er niet in. Ik heb een goed programma en waarom zou ik dat wegsmijten? Ik werk bijv. nog elke dag met een WordPerfect Suite en een database die ik onder DOS opzet maar gelukkig wel helemaal in Windows kan uitvoeren. Het grappige is dat diezelfde complete database ook nog op een 286'er onder DOS draait.

Offtopic genoeg zo.

ARME AOW’er

Pagina: 1