Toon posts:

Wachtwoord kwijt van Draytek 2005 WE

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vertel het nu maar alvast ik ben niet zo'n kei in internet en nu heb ik dus iets verschrikkelijks fout gedaan, mijn router wachtwoord vergeten.
Ik heb nog wel de config.cfg bestand voor als er iets fouts gaat, dan kan ik natuurlijk deze back-up gebruiken.

Ik wilde vandaag mijn NAT-poorten open gooien, dus ik ging naar: http://192.168.1.1 en ik moest mij wachtwoord invoeren, die ik dus niet meer wist.

Ik heb factory reset gedaan, maar ik weet al die instellingen niet uit mijn hoofd, dus ik verander het wachtwoord en laat de router weer "restoren" door het config.cfg bestanden te openen.
Dus ik doe opnieuw: http://192.168.1.1 , maar blijkt dus dat het wachtwoord ook weer veranderd is door het openen van die config.cfg bestand.

Ik heb verscheidene instellingen geprobeerd via het handboek, maar er staat niets in over ZONNET instellingen, ik heb de rest allemaal geprobeerd en het werkte allemaal niet.

Heeft iemand ideeën of kan iemand mij helpen met die ZONNET config?

Stefan

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Uhhh, kan je niet resetten. En zonnet bellen voor de juiste instellingen?

[ Voor 71% gewijzigd door Sharkys op 04-12-2004 13:00 ]

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:05

Millennium

Bug free !!!

Ten eerste is je vraag helemaal niet overeenkomstig met je topic tittel (paswoord reset heb je zelf al uitgevogeld).

Ten 2e volgens mij heeft elke ISP wel een pagina met instellingen op hun site staan. Een kwestie van even zoeken lijkt mij

edit:

Zonnet Helpdesk staan alle mogelijke antwoorden, van instellingen modem tot vergeten wachtwoord

[ Voor 26% gewijzigd door Millennium op 04-12-2004 13:06 ]

Rampen bak 2004

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
Bel eens met Draytek Nederland (0900-draytek).

Ik had laast ook wat stoms gedaan op een draytek router en die jongens weten echt goed wat ze doen....

Verwijderd

Ten 1e, heb je geen 2500we ipv een 2005we? Standaard heeft de router geen gebruikersnaam en wachtwoord dus een OK is voldoende na een factory reset die je nu gewoon eerst nog een keer moet doen. Vervolgnes ga je naar www.draytek.nl en daar staan alle settings voor je provider, tsja en daarna moet je opnieuw met de poort-instellingen aan de gang..

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 13:18 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk staat in die config.cfg ook 't wachtwoord wel ergens ;)

Misschien encrypted, dat weet ik zo niet :)

Verwijderd

idd gewoon je ww wissen in de config.cfg

Verwijderd

Topicstarter
Sorry jongens eerste keer dat ik hier ben dus
draytek vigor 2500WE..
en de config.cfg is decrypted dus..

Ik maar eens ff gaan bellen dan, als dit alle suggesties zijn :)

Verwijderd

Je hebt de oorspronkelijke .cfg niet met wachtwoord aangeleverd gekregen, neem ik aan. Je zou dus nu hetzelfde moeten doen als je destijds gedaan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Tja dat is het probleem iemand anders heeft hem geconfigureerd.
En die weet het wachtwoord natuurlijk ook niet

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
op de draytek site bij support (www.draytek.nl) kan je met een pulldownmenu de config van zonnet opzoeken

vrij simpel dus, resetten naar fabriekswaarden en zonnet config inkloppen

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1