Ik heb een klein thuisnetwerk met 3 computers. Deze zijn verbonden met een sitecom router (draadloos). Op 2 pc's werkt alles perfect maar op mijn laptop krijgt maar geen ip adres van de dhcp server (de andere 2 wel). Deze blijft op een 169.xxx.xxx.xxx adres staan. De verbinding met het AP is goed en ik kan ook de router pingen, verder kan ik niets pingen. Ik heb het ook al geprobeert om hem aan te sluiten met een kabel maar daar krijg ik het zelfde probleem. Als ik ipconfig /release doe geeft hij aan dat het medium ontkoppeld is en geeft het ip adres niet vrij (blijft op 169.xxx.xxx.xxx staan ipv 0.0.0.0) zowel bij een draadloze verbinding als via de lan verbinding.
Wat ik nog meer gedaan heb
- Router resseten, router in een andere range zetten, netwerk adapters en daar bij behorende software en protocollen verwijderd, andere usb dongle en pcmcia kaart geprobeerd.
Ik heb het ook geprobeert om handmatig een ip adress en subnet etc, in te geven maar dat heeft het zelfde resultaat.
Het gaat hier om een Compaq laptop met windows XP sp1 en een sitecom wl517 router en pccard + usb dongle.
Heeft iemand enig idee, heb de search al gebruikt maar kan niets vinden.
Wat ik nog meer gedaan heb
- Router resseten, router in een andere range zetten, netwerk adapters en daar bij behorende software en protocollen verwijderd, andere usb dongle en pcmcia kaart geprobeerd.
Ik heb het ook geprobeert om handmatig een ip adress en subnet etc, in te geven maar dat heeft het zelfde resultaat.
Het gaat hier om een Compaq laptop met windows XP sp1 en een sitecom wl517 router en pccard + usb dongle.
Heeft iemand enig idee, heb de search al gebruikt maar kan niets vinden.