Toon posts:

Krijg geen ip adres toegewezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein thuisnetwerk met 3 computers. Deze zijn verbonden met een sitecom router (draadloos). Op 2 pc's werkt alles perfect maar op mijn laptop krijgt maar geen ip adres van de dhcp server (de andere 2 wel). Deze blijft op een 169.xxx.xxx.xxx adres staan. De verbinding met het AP is goed en ik kan ook de router pingen, verder kan ik niets pingen. Ik heb het ook al geprobeert om hem aan te sluiten met een kabel maar daar krijg ik het zelfde probleem. Als ik ipconfig /release doe geeft hij aan dat het medium ontkoppeld is en geeft het ip adres niet vrij (blijft op 169.xxx.xxx.xxx staan ipv 0.0.0.0) zowel bij een draadloze verbinding als via de lan verbinding.
Wat ik nog meer gedaan heb
- Router resseten, router in een andere range zetten, netwerk adapters en daar bij behorende software en protocollen verwijderd, andere usb dongle en pcmcia kaart geprobeerd.
Ik heb het ook geprobeert om handmatig een ip adress en subnet etc, in te geven maar dat heeft het zelfde resultaat.
Het gaat hier om een Compaq laptop met windows XP sp1 en een sitecom wl517 router en pccard + usb dongle.

Heeft iemand enig idee, heb de search al gebruikt maar kan niets vinden.

Verwijderd

Kan aan mij liggen, maar pingen zonder IP adres kan toch niet?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:23:
De router heeft natuurlijk wel een ip daar kan ik naar pingen, die ziet hij ook.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:23:
Hij heeft wel een IP. Weliswaar in de 169.254-range en dus door Windows aan zichzelf toegekend, maar het is wel een geldig IP en het is normaal dat je daarmee kunt pingen, want de replies worden teruggestuurd op MAC-niveau.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 19:57

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Download en draai eens WinSockXPfix.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bergen schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:58:
[...]
Hij heeft wel een IP. Weliswaar in de 169.254-range en dus door Windows aan zichzelf toegekend, maar het is wel een geldig IP en het is normaal dat je daarmee kunt pingen, want de replies worden teruggestuurd op MAC-niveau.
Not really? ICMP is een layer-3 protocol. MAC-niveau is layer 2 ;) Hoe kan ik immers alleen mbv mac-adressen pingen naar Google in de VS? Da's niet mijn subnet hoor :P

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Osiris schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:22:
[...]

Not really? ICMP is een layer-3 protocol. MAC-niveau is layer 2 ;) Hoe kan ik immers alleen mbv mac-adressen pingen naar Google in de VS? Da's niet mijn subnet hoor :P
Uhm, nee, true, en jij zit zo te horen dieper in die materie dan ik, maar voor zover ik weet is 't inderdaad mogelijk om met een 169-IP te pingen binnen je eigen netwerk (je eigen subnet dus). Ik neem aan dat je niet 0.0.0.0 als subnetmask krijgt bij een 169-IP, dus dan zit een IP als 192.168.x.x niet in 't zelfde subnet, hoe kun je dan toch andere hosts pingen? Of is dat gewoon omdat die andere host jouw 169-IP aan jouw MAC heeft gekoppeld in de ARP-tabel? Hmm nee dat staat er weer los van want 't had niks met MAC-adressen te maken. Waar zit nu de kronkel in mijn hoofd? :?

[ Voor 18% gewijzigd door Bergen op 04-12-2004 13:39 ]

Verwijderd

169.x.x.x zijn apapiapipa adressen; een adres wat windows zichzelf geeft als de DHCP niet lukt. Dat je je accespoint kunt pingen, geloof ik niet. Deze zal immers in een ander subnet zitten. Daarnaast geeft windows aan dat het medium ontkoppeld is, oftewel er is uberhaupt geen verbinding.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:40:
169.x.x.x zijn apapi adressen; een adres wat windows zichzelf geeft als de DHCP niet lukt. Dat je je accespoint kunt pingen, geloof ik niet. Deze zal immers in een ander subnet zitten. Daarnaast geeft windows aan dat het medium ontkoppeld is, oftewel er is uberhaupt geen verbinding.
Kan wel degelijk pingen naar mijn AP via de command line, kan de router niet bereiken via IE met het IP. Ik vraag me trouwens af wat "medium ontkoppeld" eigenlijk inhoud, ik heb namelijk wel degelijk verbinding met de router. Als ik de config tool van de pccard draai, krijg ik te zien dat ik verbinding heb en als ik de router uitzet geeft hij dat ook aan. Wat ik vergeten ben te vertellen is dat de pccard wel succesvol data kan versturen maar als er data ontvangen word geeft de statistics pagina aan dat er crc fouten zijn (komt niets aan).

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:51:
[...]

Kan wel degelijk pingen naar mijn AP via de command line, kan de router niet bereiken via IE met het IP. Ik vraag me trouwens af wat "medium ontkoppeld" eigenlijk inhoud, ik heb namelijk wel degelijk verbinding met de router. Als ik de config tool van de pccard draai, krijg ik te zien dat ik verbinding heb en als ik de router uitzet geeft hij dat ook aan. Wat ik vergeten ben te vertellen is dat de pccard wel succesvol data kan versturen maar als er data ontvangen word geeft de statistics pagina aan dat er crc fouten zijn (komt niets aan).
Je kunt wel pingen, maar niet de webpagina (voor instellingen) openen..

Laat eens zien wat jij "goed pingen" noemt? 't Resultaat dus.

Verder: Al eens gekeken naar WEP of WPA? Misschien staat dat standaard wel of niet aan op je AP en moet je dat ook ff inschakelen..

Verwijderd

Kun je eens een ping hier posten, en je routetabel? Dat doe je als volgt:

1) open een dosprompt.
2) type ping <adres router>
3) klik met de rechtermuisknop op de balk boven het venster, selecteer 'markeren' of 'mark'
4) selecteer met de muis de hele tekst van de ping
5) klik met de rechtermuisknop op de balk boven het venster, selecteer 'kopieren'
6) kopieer de tekst hier naartoe (CTRL-V) en zet 'm tussen [ code] tags, dus [code]tekst[ /code], maar dan zonder de spaties.

Herhaal bovenstaande stappen, maar doe dan i.p.v. 'ping' het commando 'route print'.

Je accespoint pingen met een apapiapipa adres en een ontkoppeld medium is domweg niet mogelijk. Ik denk dat je je eigen PC aan het pingen bent.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 14:58 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 19:57

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:40:
169.x.x.x zijn apapi adressen; een adres wat windows zichzelf geeft als de DHCP niet lukt. Dat je je accespoint kunt pingen, geloof ik niet. Deze zal immers in een ander subnet zitten. Daarnaast geeft windows aan dat het medium ontkoppeld is, oftewel er is uberhaupt geen verbinding.
[mierenneukmode]
Tis niet apapi, maar apipa (Automatic Private IP Adressing)..
[/mierenneukmode]

@TS: Heb je die winsockfix al geprobeerd?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik weer thuis ben zal ik de resultaten van de ping wel even posten
Pagina: 1