[Monitor] Medion 17" week geleden laten vallen, nu kapot

Pagina: 1
Acties:

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:35
Hallo,

hier geen spectaculair val verhaal :), maar eerder een wat dom verhaal: ik was met mijn computer ergens naartoe geweest en bij terugkomst doen we de achterklep van de auto open en valt de 17" zo naar buiten :X.
Ik ben wel gewend aan vallende electronica en meestal werkt het erna nog wel, alleen omdat dit een monitor was (en een aldi monitor ... ) was ik wel een beetje bang. Nadat hij was gevallen deed ie 't nog goed, alleen af en toe kwamen er horizontale lijnen en werd de licht opbrengst heeeeeeel hoog. Na een klein tikje op de monitor ging dit weer weg, alleen na de 5e keer dat dit gebeurde (paar keer per dag) en ik een tikje gaf kwam er een dood stukje in het midden wat altijd zwart bleef. Nouja, kan gebeuren, hardwarematige crosshair is soms ook wel handig :+.
Alleen toen ik de monitor gisteren weer aan zette werd het beeldscherm bijna helemaal wit en sloeg toen af. Sindsdien doet ie niet echt veel meer qua beeld. Het ledje brandt nog wel groen, maar je hoort niet het lichte geknetter van een beeldscherm wat aan gaat.
Ik heb ook even gezocht hier, en ik wilde hem open gaan maken, maar ik kreeg de kap er niet eens af, deze zit heel vreemd vast ...

Iemand die weet wat ik kan doen?

Oja, er zit geen garantie meer op en ik heb niet echt geld om een andere te kopen :)

Verwijderd

doet me denken aan vriend van me zus die ook als een idioot me 19" in kofferbak vervoerde
dikke kras op scherm , moraal van het verhaal zorg dat je scherm goed vast zit op achterbank eventueel met gordel dan heb je deze problemen niet dacht dat het wel common sense was dat je zulke dingen op een degelijke wijze vervoert los in kofferbak is vragen om problemen .
je kan service desk bellen en netjes vragen wat het kan zijn soms kunnen ze onverwacht aardig uit de hoek komen iiyama kon wel een goedkope vervanger aanbieden bv

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En toch zou ik eerst even met de Medion helpdesk bellen. Ze schijnen nogal goede garantie te geven, hoewel die van jou buiten de garantieperiode valt. Nooit geshcoten is altijd mis :P

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:35
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:30: *knip*
je kan service desk bellen en netjes vragen wat het kan zijn soms kunnen ze onverwacht aardig uit de hoek komen iiyama kon wel een goedkope vervanger aanbieden bv
Br3zip schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:33:
En toch zou ik eerst even met de Medion helpdesk bellen. Ze schijnen nogal goede garantie te geven, hoewel die van jou buiten de garantieperiode valt. Nooit geshcoten is altijd mis :P
Bedankt voor de reacties!
Dus, helpdesk bellen is het handigst, misschien dat ik dat binnen kort ff ga proberen :).
Mijn vader was een beetje de 'verantwoordelijke' en die zei dat we 'dan maar een nieuwe moesten halen' ;). Dus ik hoop dat dat doorzet :D, heb al een Eizo flexscan F57 gezien voor een zacht prijsje bij ons in de buurt met een "Recommended Resolution 1280 dots x 1024 lines @ 89 Hz" :9~.

[ Voor 4% gewijzigd door Hercul3s op 04-12-2004 15:02 ]