Een werkmap is een map waarmee je directories kunt synchroniseren met bijv je laptop. Daar gebruik ik de werkmap ook voor. Als ik bijv muziek verwijder dan wordt het ook verwijderd op mijn laptop. Ideaal, want dan hoef je het niet 2 keer te verwijderen.
Nou moet je de directories van je computer naar je werkmap op de laptop slepen en dan wordt alles gekopieerd. Alleen om nou 10 GB aan muziek via draadloze verbinding te kopieren is veel tijd nodig. Daarom heb ik de map muziek via kabel gekopieerd. Nu is het probleem dat als ik draadloos ga, de werkmap niet gesynchroniseerd word, omdat ik de map niet via draadloos heb gekopieerd maar via kabel. Als ik de kabel aan de computer doe, dan wordt het wel weer gesynchroniseerd. Maar ik vroeg me af of ik de bron van die directory ook kan veranderen naar de draadloze verbinding zodat ik het draadloos synchroniseren kan. Is het nu duidelijker? Er is helaas heel weinig te vinden over werkmappen helaas, terwijl het zo handig is. Wie weet hier een oplossing voor?