[ISA 2003] RPC en Exchange RPC

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:31
Op m'n servertje (die ook DC is) heb ik ISA en Exchange draaien (omdat ik maar 1 server heb), Maar nu krijg ik constant event 1054:
Windows cannot obtain the domain controller name for your computer network. (An unexpected network error occurred. ). Group Policy processing aborted.

Nu ben ik er al wel achter dat dit eea met RPC te maken heeft en het is ook opgelost als ik in ISA een Server Publishing Rule aanmaak met als protocol RPC, maar zodra ik dat gedaan heb, kan ik niet meer vanaf m'n client connecten met Exchange.
Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik ook een Server Publishing Rule heb met als protocol 'Exchange RPC' die op dezelde poorten wil luisteren.

Weet iemand hoe ik dit aan moet pakken?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
hoe zit je netwerkconfig verder in elkaar :? heb je 2 nics in die server :?

A wise man's life is based around fuck you

• maikel
zwelgje schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:23:
hoe zit je netwerkconfig verder in elkaar :? heb je 2 nics in die server :?
Ja, 2 nics. Een ervan hangt aan de ADSL en aan de andere hangt mijn PC.

• Zwelgje
binding volgorde van je nic staan wel goed (interne nic bovenaan) en in isa heb je ook netjes aangegeven wat je interne range is, dns is natuurlijk ook goed geconfigged :?

* Zwelgje heeft ook vaak genoeg zon config draaiende gehad en geen probs gehad hiermee

• maikel
zwelgje schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 20:20:
binding volgorde van je nic staan wel goed (interne nic bovenaan) en in isa heb je ook netjes aangegeven wat je interne range is, dns is natuurlijk ook goed geconfigged :?

* Zwelgje heeft ook vaak genoeg zon config draaiende gehad en geen probs gehad hiermee
Ja, die binding-volgorde staat goed.
En de rest ook. Op zich werkt alles ook goed, maar ik krijg wel constant die error.
Ik merk er verder niets van, maar het is wel irritant dat ie er is. Dat duidt dus toch op een foutje in de config ergens.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-05 20:55

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Hmmm dit heb ik ook niet aan de praat gekregen....
Het heeft met RPC te maken ISA en Exchange op dezelfde machine wordt afgeraden (UITDAGING)
Maar wat ik ook probeerde ik kreeg het ook niet aan de praat.
Zou de oplossing ook graag willen weten. :P

Verwijderd

Kabouterplop01 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:32:
Hmmm dit heb ik ook niet aan de praat gekregen....
Het heeft met RPC te maken ISA en Exchange op dezelfde machine wordt afgeraden (UITDAGING)
Maar wat ik ook probeerde ik kreeg het ook niet aan de praat.
Zou de oplossing ook graag willen weten. :P
ISA en Exchange op dezelfde machine wordt afgeraden? En SBS dan? :X

http://support.microsoft.com/?id=324174 staat goed?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 15:40 ]

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 19:21

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Vraagjes. Heb je in je isa server de rule dat de localhost trafic mag maken naar localhost ?
Heb je netbios service aan staan ?
Heb je de dns goed werkend?
Heb je de dns op de netwerk kaarten dat ze naar de locale dns server gaan en de dns naar de isp ?

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• Zwelgje
over welke ISA hebben we het eigenlijk :? 2000 of 2004 :? in de titel staat 2003, maar die versie bestaat niet :P

Pagina: 1