Toon posts:

pio ipv dma op raid controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een P5AD2 deluxe versie en 2 hd's van samsungs op raid 0 (onboard raid controller)
nu zie ik juist dat die raid op pio mode staat waardoor ik maar overdracht heb van 45Mbyte/sec wat dus veel te traag is
op sandra benchmark staat dat deze tot udma 5 kan gaan ma in systeem beheer kan ik deze ni op udma 5 zette omdat da er nergens staat

ik heb win 2000 en sp 4 erop staan
2x512mb ddr2
en nog een raptor schijfke waar windows opstaat

nu heeft iemand een idée hoe ik dus op dma kan forceren of een programma waarmee het gaat want met de originele drivers gaat dat ni

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 11:19 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarop baseer je dat de schijven in PIO mode draaien? Is jouw CPU verbruik soms 100% wanneer je de schijven benadert? RAID controllers ondersteunen daarnaast helemaal geen PIO mode. En tenslotte haal je met PIO mode nooit meer dan 16MB/s per schijf.

DMA instellingen kun je gewoonlijk instellen in de BIOS van de RAID controller, via de apparaatbeheer of middels een monitoringstooltje/utility van de controllerfabrikant.

Verwijderd

Topicstarter
sandra benchmark zegt dat ma ik zag erjuist op hd tune dat er udma 6 opstond maar dat klopt ook niet want daarvoor is de snelheid veel te traag

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:15

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Pio1,2,3,4 en DMA en UDMA1,2,3,4,5,6 zijn alleen maar een soort taal ... en bij die taal is een bepaalde snelheid mogelijk, maar wil niet zeggen dat hij ook die snelheid halen gaat. Dat hangt van meer factoren af!

Maar als je zegt dat je 2 Raptor schijven in Raid 0 hebt, dus stripe, dan is 45MB/s niet veel inderdaad.

Je schrijft dat je ZIET dat hij in Pio staat ?!?! Waar da dan pssies?? :?

offtopic:
en probeer ajb eens wat beter te typen ...

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Topicstarter
1 het is 1 raptor als gewoon ide ma 2 samsungs in raid 0 die maar 50 halen

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 15:13

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

Hoe groot zijn die samsungs? geef es wat specs en zow.

Specs

Pagina: 1