Toon posts:

2 servers synchroniseren

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Heeft iemand hier ervaring mee ? zoja hoe en wat is er noodzakelijk om dit werkend te krijgen ?

Het gaat om een Windows 2003 Server die wanneer deze uitvalt totaal overgenomen moet worden door de andere Windows 2003 Server.

Ik ben benieuwt

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:07

Arno

PF5A

Je komt een heel eind met DFS en FRS. Gooi deze kreten maar eens in de Microsoft KB ;)

Ook met een cluster van 2 servers met shared storage kom je een heel eind.

[ Voor 32% gewijzigd door Arno op 04-12-2004 11:19 ]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Zover was ik al :P mijn vraag is hoe en wat moet ik instellen omdit werkend te krijgen. Heb je daar ervaring mee ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 11:25:
Zover was ik al :P mijn vraag is hoe en wat moet ik instellen omdit werkend te krijgen. Heb je daar ervaring mee ?
mijn vervolgvraag is dan: wat heb je zelf allemaal al geprobeerd :? of verwacht je een kant en klaar antwoord van ons :?

een klein beetje research mag je zelf ook wel doen. + een van de dingen die je moet hebben om dit aan de praat te krijgen in een bedrijfdomgeving is verstand van zaken (naast de dure hardware)

wil je echt clusteren dan moet je shared storage hebben en moet je tevens enterprise edition van 2003 hebben (=duur)

anders zou je met robocopy een job kunnen maken welke elke 10 changes een syn doet (over een aparte netwerkkaart in die 2 servers),

het enigste wat je dan nog moet doen als de boel platgaat is de FSMO roles overzetten en je DC, (je scripts laat je dan verwijzen naar een dfs pad)

* Zwelgje weet dat DFS ook wel repliceerd, maar prefereerd dan toch robocopy om die data in sync te houden, robocopy kan ook na een X aantal changes een sync starten namelijk

A wise man's life is based around fuck you

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 15:16

Skinny

DIRECT!

Wellicht dat je hier eens naar kan kijken :

http://www.legato.com/products/availability/windows/

Ik heb het zelf eens ge-trial-ed met de SQL versie en met twee test servertjes had ik het toch wel binnen een uurtje draaiend.. Binnenkort eens met de sysadmin overleggen of dit tot de mogelijkheden kan gaan behoren want ik was er wel over te spreken.

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ik ga dit eens even doornemen ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 11:25:
Zo werkt dat hier niet.

Je kan hier gerust over het synchen van servers babbelen, maar we gaan er dan wel vanuit dat je zelf eerst moeite doet om het e.e.a. uit te zoeken.

FAQ Forumgedrag

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.