Geheugen Corsair en ms-6367

Pagina: 1
Acties:

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 19:36
Bij mijn vriendin hebben ze een kant en klaar systeempje
Nou zat hier 256mb geheugen in en een shared videokaart geheugen van 32mb

Het systeem is niet erg snel dus ik die al meerder systeem heb gebouwd dacht ik prik er wat geheugen bij.
Hij starte welliswaar 1 keer normaal op en crasht nu alleen nog maar.

Het geheugen dat er nu in zit is Elixir PC2100U en draait dus op 266mhz Letency van 2.5
Nou ging ik naar de mycom en heb 256 erbij gekocht Corsair VS256MB333

Zodra ik dit geheugen erin doe (met of zonder het oude geheugen) hij komt in windows en loopt direct vast.
Het enige probleem dat ik eigenlijk kan bedenken is dat de latency het probleem is?
Proc is AMD athlon XP 2000+
OS Windows XP Home

Iemand een oplossing op google kan ik er niet veel over vinden.
Ik heb dus al alle banken geprobeerd en alleen het nieuwe geheugen en samen. Het werkt dus alleen als ik het oude geheugen erin heb zitten.
Ik heb het nieuwe geheugen ook thuis in mijn pc getest en hier werkt het gewoon goed (asus)

Verwijderd

Goeie kans dat die nvidia nforce2 chipset niet goed samenwerkt met dat geheugen.
Is een vrij critische chip met geheugen zover is weet.

Kijk anders eens hier:
http://www.msi.com.tw/pro...E=Socket%20A%20(AMD%20K7)

ff dat bordje opzoeken en het test report bekijken.

• martijnr17
http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=290&kind=1 hier had ik inderdaad ook al gekeken maar kon er niet echt iets zinnigs in vinden.
Er staat alleen als je slot 3 gebruikt dat al het geheugen naar 200mhz gaat en die gebruik ik niet ( heb het natuurlijk wel getest)

Verwijderd

Staat dus bij dat bord geen test raport.
Kijk ff bij een ander bord dan want een nforce2 chip is een nforce2 chip :)
Maar denk dat het geheugen gewoon niet lekkur samenwerkt.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

het een nforce2 bordje is ed ander niet ik had problemen met asus bordje dat het niet samen ging probeer ff een ander reepje daar op koop ik meestal ook alleen geheugen dat ze gete4st hebben.

weet je zeker dat het werkt (ook goed werkt,want als het werkt hoef het niet de gewenste performens te leveren)
;)

Verwijderd

Probeer anders eens memtest86. Mischien dat dat wat meer duidelijkheid geeft.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Corsair geheugen is echt wel een goed merk, dus aan het geheugen zal het waarschijnlijk niet liggen (wellicht een fabrieksfout natuurlijk, kan gebeuren). Gebruik Memtest86 en/of Windows Memory Diagnostic eens om het geheugen te testen.

Profile

Verwijderd

Godjira schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:01:
Corsair geheugen is echt wel een goed merk, dus aan het geheugen zal het waarschijnlijk niet liggen (wellicht een fabrieksfout natuurlijk, kan gebeuren). Gebruik Memtest86 en/of Windows Memory Diagnostic eens om het geheugen te testen.
Ken iemand die kingston geheugen had en dat werkte dus ook niet met een nforce2 chipset.
Dus de opmerking van Corsair is een goed merk daar ligt het niet aan is dus echt onzin.

Verwijderd

Ik draai ook Corsair geheugen met nForce 2, werkt perfect op 2-2-2-11 op 200MHz.. :9 Maar mijn geheugen is wel XMS3200LL 2x512, andere prijsklasse.. Denk dus niet egt te vergelijken, heb je weinig aan denk ik deze post.

Hoewel, je weet in iedergeval dat lage latencies mogelijk zijn..

Ik zou dat mem gewoon omruilen voor ander merk, grote kans dat ie wel werkt!!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:03:
[...]

Ken iemand die kingston geheugen had en dat werkte dus ook niet met een nforce2 chipset.
Dus de opmerking van Corsair is een goed merk daar ligt het niet aan is dus echt onzin.
Ik weet niet, maar dat is dan de fout in de chipset, hoor! Als nForce2 niet met Corsair of Kingston geheugen werkt (wat trouwens onzin is, want ik heb genoeg systemen gebouwd waarin de nForce2 prima met Corsair geheugen draait), dan zit de fout in de chipset, en niet in het geheugen. En Corsair is gewoon een goed merk.

Profile

Verwijderd

Godjira schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:42:
[...]

Ik weet niet, maar dat is dan de fout in de chipset, hoor! Als nForce2 niet met Corsair of Kingston geheugen werkt (wat trouwens onzin is, want ik heb genoeg systemen gebouwd waarin de nForce2 prima met Corsair geheugen draait), dan zit de fout in de chipset, en niet in het geheugen. En Corsair is gewoon een goed merk.
Zeg ook niet dat nForce2 borden niet NIET werken met kingston / corsair. Maar niet alle soorten geheugen werken er in. Dus het kan prima dat de ene serie van kingston / corsair wel goed werkt maar een andere gewoon helemaal niet / niet helemaal.

• martijnr17
Ik heb alle drivers nog een keer geupdate was weer wat nieuws en nu blijft ie het in windows redelijk doen.
Ik heb beide geheugen test programma's gedraait en er kwamen geen fouten naarboven.

Alleen als je spelletjes gaat opstarten gaat ie crashen terwijl die spelletjes normaal wel werkte.
Zal volgende week eens ander merk geheugen proberen.
Blijf het overigens wel heel raar vinden.

Met cpu-z geeft ie een cas latency van 2.5clocks misschien dat die corsair dat niet aankan? want thuis draait alle corsair op latency 3?

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
Ik had ook corsair value select op een Nforce2 (DFI infinity) draaien en dat deed het prima de hoogste snelheid die ik er mee heb gehaald is 240 op cas2,5-3-3-7. En het betrof een 512MB module PC2700 value select. Nu heb ik weer corsair: 2x 256MB PC2700LL rev1.1 (BH6) en dat doet met gemak 250Mhz op cas2-2-2-5 T1.

Probeer eens alleen de nieuwe module en steek als die het wel doet de oude (Elixir) module er bij en kijk of het dan wel werkt.

Als alleen de nieuwe module niet werkt is de nieuwe module stuk en als het pas mis gaat bij het er bij steken van die Elixir module heb je een vaag probleem. De geheugen modules hebben dan of een conflict of je moederbord kan niet (goed) met 2 verschillende modules om gaan.

edit:
Natuurlijk wel de standaart timings aanhouden: timings by SPD. En het bios clearen als je problemen tegen komt en dan nog eens proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door martijn_tje op 04-12-2004 17:54 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

RippyNL schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:36:
Ik heb alle drivers nog een keer geupdate was weer wat nieuws en nu blijft ie het in windows redelijk doen.
Ik heb beide geheugen test programma's gedraait en er kwamen geen fouten naarboven.

Alleen als je spelletjes gaat opstarten gaat ie crashen terwijl die spelletjes normaal wel werkte.
Zal volgende week eens ander merk geheugen proberen.
Blijf het overigens wel heel raar vinden.

Met cpu-z geeft ie een cas latency van 2.5clocks misschien dat die corsair dat niet aankan? want thuis draait alle corsair op latency 3?
De standaard Corsair geheugen modules werken allemaal op CAS2.5, al het duurdere geheugen TIWNX MP, etc., draait op andere CAS snelheden.

Profile

• martijnr17
Ik heb al geprobeerd alleen te booten met het nieuwe geheugen.
Ik heb net ook even geheugendump bekeken en die geeft als oorzaak Probably caused by : memory_corruption ( nt!MiLocateWsle+c0 )

Wat betreft het geheugen stuk thuis heb ik hem in mijn pc getest en hier werkte hij perfect in.
En beide geheugentest gaven ook geen fouten

[ Voor 19% gewijzigd door martijnr17 op 04-12-2004 18:00 ]

• martijnr17
Het is inmiddels opgelost met geheugen van een ander werk.
Pagina: 1