Toon posts:

[XP] Scherm blijft zwart tijdens installatie Windows*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik wilde op een pc'tje Windows XP gaan installeren. Hij begint met het laden van de driver en vervolgens blijft het scherm zwart en staat er links bovenin een cursor te knipperen. Ik heb Windows geprobeerd te installeren onder ACPI-HAL maar dat wilde ook niet lukken.

Ik heb toen de CD van Windows 98 gepakt en die geprobeerd te installeren. Dit werkt wel goed. Hij draait stabiel en geeft geen problemen. Ik heb XP ook geprobeerd te installeren door het te upgraden, maar dat wil ook niet lukken. Hij blijft daar ook op hangen.

Iemand een idee wat dit kan zijn..... :?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je geheugen al eens goed getest met bijvoorbeeld MemTest86+? Hoeveel zit er in deze pc? Wat is het verder voor pc? Misschien al eens met bijvoorbeeld de XP CD van de buurman geprobeerd (uiteraard wel met jouw cd-key) ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Heb je wellicht een Asus geforce 3?
de kaart icm winxp installeren ging ook niet altijd even lekker, blijft hangen tijdens de installatie
Zelf moest ik daardoor altijd even een andere videokaart erin stoppen en dan winxp installeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Fietsbel op 04-12-2004 11:29 ]

39

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu een memtest aan het uitvoeren. Dit kan wel ff duren 8)7 ....

Hier mijn systeemspecificaties:

Gigabyte GA-7DX+ (nieuwste bios geïnstalleerd)
AMD Athlon XP 2200+ (1800 Mhz)
768 MB RAM (non-ECC)
Maxtor 160 GB HDD
Winner 1000/T3D-A8 (helaas nog geen tijd gehad om een andere 4X AGP kaart te halen)
Realtek 8139 Fast Ethernetadapter