Toon posts:

HELP!!!!! GEEN BEELD!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb gister avond mijn pc aan de tv aangesloten, in de hoop dat ik films kon kijken op mijn tv, tevergeefs deed hij het niet, niet erg, maar de gevolgen zijn wel wat erger...

Ik sluitte mijn beeldscherm aan, starte de pc op, en er kwam geen beeld, ook niet toen ik een ander beeldscherm aansloot, op beide uitgangen van mijn videokaart niet!!! toen heb ik de videokaart in een andere pc gezet, en deze deed het wel, dus mijn videokaart is nog in orde, maar de aan andere videokaart die ik in mijn pc heb gezet, deed het ook al niet:S

Weet iemand hier een oplossing voor te vinden? ik denk zelf dat er iets in de bios veranderd is ofzo :S!

PC: Dell Dimension 8100, 1.3 gHz, 384 mbram, gforce ti4200, 120gb ata hd, soundblaster 5.1 live geluidskaart, Dell beeldscherm, en een Ilyama flatscreen, mx510 muis, en een internet navigator toetsenbord(se) van Logitech

Mvg Tim |:( :'(

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

PMG Beleid
Registratievoorwaarden en faq
Algemene gedragsregels (Netiquette)

Lees deze eerst maar eens door, vooral de gedrags regels.,dan zal je er ook achter komen dat je topic hier verkeerd staat
Goed. Jij hebt een boeiend onderwerp of een interessante vraag en je wilt daar een topic voor openen. Neem dan even de tijd om een duidelijke topictitel te bedenken. Zo kunnen andere mensen sneller zien of het onderwerp voor hen ook interessant is. Al is een topictitel met allemaal hoofdletters lekker duidelijk, het wordt niet echt gewaardeerd, simpelweg omdat dat irritant is: "HELP [iets] DOET HET NIET !!!" is dus niet de bedoeling.
Met een halve topictitel weet niemand meteen wat je bedoelt en het kan heel wat irritatie opwekken als dat dag in dag uit gebeurt. Begin je topictitel met bijvoorbeeld [Win98] of [CD-ROM]. Zet er dan ook meteen de kern van je vraag bij, want met "[XP] Doet het niet....." schieten we ook niet veel op. Een goede topictitel is dus het halve werk.

[ Voor 97% gewijzigd door Gunner op 04-12-2004 10:19 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
waar moet ik hem dan neerzetten? dit is toch mobo, processor, enz enz?

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 16:55
Welkom op GoT!

Drie dingetjes ;)
1) Je topictitle moet anders, dit kan nogal irritant overkomen bij sommige mensen;
2) Je hoeft niet je bericht af te sluiten met begroeting;
3) Die smileys aan het einde hoeven niet persé... die voegen niks toe :)

Heb jij per ongeluk een uitschieter gemaakt met het loshalen van je kabel waardoor je kaart is gaan wrikken in 't AGP slot? Misschien klein vonkje gehad... Je hebt toch nog wel garantie bij Dell ? :)

[ Voor 37% gewijzigd door DanielB op 04-12-2004 10:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
niks gemerkt, maar dell heeft ook zon ijzeren staaf op de videokaart, met een vering erin, waardoor de videokaart heeeeeeeel stevig erin blijft staan, en zon plug in je pc douwen kan je agp niet helemaal van kapot gaan (denk ik)

heb de dell al 4 jaar, en deze videokaart hebk 2 jaar gelede zelf erin gezet, dus waarschijnlijk heb ik geen garantie :'( _/-\o_

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 10:18:
waar moet ik hem dan neerzetten? dit is toch mobo, processor, enz enz?
Wat dacht je van Videoplanken & Beeldkanonnen :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 16:55
Dat kan ja, maar aangezien z'n videokaart zelf het wel doet :)

Verwijderd

Topicstarter
dat bedoel ik, mijn videokaart doet het wel, maar mijn moederbord niet blijkbaar, en hoe kan ik de titel van mijn topic aanpasse, om irritatie te voorkomen?

Verwijderd

Nu weet ie et wel dat z'n topictitel verkeerd is, dat ie geen groeten hoeft te doen aan het eind, en dat ie verkeerd staat.. Wat een opheff zeg!! 8)7

Maar probeer es een cmos reset dan.. :)

Verwijderd

Topicstarter
flauw....

maarjah, wat is een cmos reset? dat knopje aan de onderkant van je moederbord toch?

Verwijderd

heb je beeld in de bios? zoja, werkt het nog en driverprobleem.
Indien nie, sluit enkel je tv aan. niet je scherm. Hij zou daar beeld moeten geven. en zo settings weer goed zetten.
Ben je zeker dat er geen slecht contact zit in je videokaart, kast en mobo?beetje wringen kan kortsluiting veroorzaken. Dan moet je heel de boel ontladen en weer opstarten.

Verwijderd

Yup, BIOS resetten is misschien wel de oplossing :) Dit doe je dmv een jumper op het mobo ;)

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 00:10
offtopic:
[q]Ik sluitte mijn beeldscherm aan[/q]: OMFG Doe wat aan je Nederlands!

Waar heb je normaal gesproken je monitor op aangesloten? Onboard of op je videokaart? Als je monitor het op die videokaart het nog wel doet, dan is in ieder geval namelijk niet je AGP slot naar de knoppen.

Toch?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 10:27:
heb je beeld in de bios? zoja, werkt het nog en driverprobleem.
Indien nie, sluit enkel je tv aan. niet je scherm. Hij zou daar beeld moeten geven. en zo settings weer goed zetten.
Ben je zeker dat er geen slecht contact zit in je videokaart, kast en mobo?beetje wringen kan kortsluiting veroorzaken. Dan moet je heel de boel ontladen en weer opstarten.
Maar op de tv deed hij het gister dus ook niet, daar begon het probleem, als ik de pc opstart heb ik zwart beeld, en bij een tv blauw beeld (dus dat betekend dat hij geen contact maakt)
Kan het ook zo zijn dat de tv met een klein stroomstootje mijn agp heeft opgeblazen???

Verwijderd

Topicstarter
daniel_ev schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 10:28:
offtopic:
[q]Ik sluitte mijn beeldscherm aan[/q]: OMFG Doe wat aan je Nederlands!

Waar heb je normaal gesproken je monitor op aangesloten? Onboard of op je videokaart? Als je monitor het op die videokaart het nog wel doet, dan is in ieder geval namelijk niet je AGP slot naar de knoppen.
Heb geen onboard, als de videokaart in mijn pc zit, dan zie ik niks, bij 2 videokaarten was dat zo, als ik die 2 videokaarten in een andere pc zet, ook agp4x dan doen ze het wel, dus de videokaarten doen het gewoon goed!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 10:26:
flauw....

maarjah, wat is een cmos reset? dat knopje aan de onderkant van je moederbord toch?
Cmos reset is een bios reset, alles wordt naar standaard waarden gezet.. Meestal is het een jumpertje in de buurt (naast) van het ronde batterijtje op je moederbord. Die moet je dan ff eruit halen en in de andere 2 pinnen doen, en dan weer terug doen zoals ie zat.. Dus zo zegmaar:

Hij zat zo 00-
Zet ehm zo -00 (Laat ehm een minuutje zo staan voor de zekerheid
En dan weer zo 00-

En als je de jumper niet kan vinden kan je ook geloof ik de batterij er ff 10 min tot uurtje eruit halen.. :)

En wat is flauw?? Ik probeerde alleen maar je topic on-topic te krijgen.. :/

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:40
Tim, een beetje zelf zoeken hoor. Een CMOS-reset is het resetten van je BIOS naar de standaardinstellingen. Dat is in de BIOS zelf te regelen (dat kan nu dus niet) maar ook door óf het batterijtje uit je moederbord te halen en de desbetreffende jumper een paar seconden om te zetten en dan weer terug, óf door het batterijtje een dag eruit te laten. In beide gevallen moet je wel eerst de stroom eraf halen.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

plug eens alleen je beeldscherm erin en niet je tv én beeldscherm

(als je dat al had gedaan... :X )

Verwijderd

Topicstarter
werd een beetje gek van al dat gezeik over mijn topic, van hoofdletters, naam enz, want ik ben nu supergestrest omdat mijn pc dus niet werkt, en ik moet nog een heel verslag maken van het weekend, en ik kan het me ook niet veroorloven om een nieuwe computer te kope, dus ik zei maar ff: flauw (vanwege al dat gezeik over mun topic)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 10:37:
plug eens alleen je beeldscherm erin en niet je tv én beeldscherm

(als je dat al had gedaan... :X )
had ik al gedaan, 2 tegelijk werkt nooit goed leek me, heb er ook nooit 2 tegelijk in gehad

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 10:38:
werd een beetje gek van al dat gezeik over mijn topic, van hoofdletters, naam enz, want ik ben nu supergestrest omdat mijn pc dus niet werkt, en ik moet nog een heel verslag maken van het weekend, en ik kan het me ook niet veroorloven om een nieuwe computer te kope, dus ik zei maar ff: flauw (vanwege al dat gezeik over mun topic)
zo maak je geen vrienden hoor

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 00:10
Bios resetten en er maar het beste van hopen, en als dat niet werkt terugsturen naar Dell en het AGP slot laten repareren/vervangen. Als dat tenminste kan, want misschien dat ze nog lullig gaan doen over zelf openschroeven enzo...
*zucht.

Toch?

Verwijderd

Topicstarter
heet dat jumpertje pswd? want dat is de dichtsbijzijnde jumper van de batterij denk ik

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Of als het snel moet koop je gewoon eventjes een nieuw moederbord, en zet je de hele handel over. Kost je een uurtje, en dan werkt alles weer, want het lijkt er echt op dat je moederbord ermee is gekapt >:)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 10:45:
Of als het snel moet koop je gewoon eventjes een nieuw moederbord, en zet je de hele handel over. Kost je een uurtje, en dan werkt alles weer, want het lijkt er echt op dat je moederbord ermee is gekapt >:)
daar ben ik ook bang voor, maar het is het oude pentium IV socket, dus dat is iets van 423 ofzow, en geen 478

of werkt dat ook, een 423 socket op een 478???

Verwijderd

Het kan volgens mij niet zo veel kwaad om een verkeerde jumper te switchen terwijl de stroom eraf is, maar bij mij heet die geloof ik cmos res ofso.. Maar probeer eens je bat er een uurtje uit te halen, met stroom eraf uiteraard.. :)

En anders zul je idd waarschijnlijk een nieuwe processor moeten kopen, probeer anders ff een pci-videokaart om zeker te weten dat je agp kapot is. Maar alleen nieuw moederbord ik een kleine uitgave! O-)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 10:48:
[...]

daar ben ik ook bang voor, maar het is het oude pentium IV socket, dus dat is iets van 423 ofzow, en geen 478

of werkt dat ook, een 423 socket op een 478???
nee dat werkt niet... 423 pinnen op 478.. :P

mischien dat er converters zijn, maar goed het lijkt me niet dat je daar aan moet gaan beginnen als 'leek' zijnde

A wise man's life is based around fuck you

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
nee dat gaat niet passen. Ik weet niet of je toch misschien een beetje geld hebt, om eventueel over te stappen naar de AMD64, dat gaat je (processor+mobo) niet al te veel geld kosten (te denken aan een AMD64 3000+)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens het PMG Beleid door aangaande "Mijn PC doet het niet" topics :) Dit is écht niet de manier :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.