Toon posts:

[98] schrijven naar hd tijdens defrag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik probeerde laatst bij een vriend te pc met 98 iets op te schonen van allerhande overtollige programma's, omdat hij nogal traag was.
Naderhand wilde ik defragmenteren maar er ging iets fout waardoor er gevraagd werd of ik schijfcontrole wilde uitvoeren, wat ik deed.

Eerst werd de fat gecontroleerd, dat ging goed, maar op het moment dat mappen werden gecontroleerd ging er telkens iets fout, en werd er weer bij de fat begonnen.

Bij defragmenteren kreeg ik ook een melding dat"iets"naar de hd aan het schrijven was"dus keek ik wat er allemaal voor programma's op het moment liepen maar dat waren alleen defrag en explorer.

Ik probeerde het toen in de veilige modus, zelfde probleem.
Ik denk dus dat het een of andere service van windows zelf is, maar heb totaal geen idee waar of waarnaar ik moet zoeken.

Kan iemand mij helpen met dit probleem of in de juiste richting zetten?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Via MSCONFIG kan je alle services/programma's uitschakelen, daarna op nieuw opstarten en waarschijnlijk lukt het daarna wel.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Stom van me, ik probeerd msconfig te openen in cmd, in ieder geval bedankt voor de info...

Verwijderd

kan je doen in veilige mode